Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

V Rusku měli vždycky talent na stavbu strašidelně vypadajících strojů. Nedávno do této kategorie přibyl další model. Jmenuje se Avtoros Shaman, má osm kol, přičemž všechna jsou poháněná a dokonce i řiditelná. Nepřekonatelnou překážku hledá tohle monstrum jen velmi těžko.

Tuning | Zajímavosti

Dartz Prombron Red Diamond: ach, Rusko...

Vůz se jmenuje celým názvem Avtoros Shaman 8x8 All-Terrain Vehicle. Na délku dosahuje šesti metrů, na výšku měří tři metry a široký je 2,5 m. O pohon se stará motor Iveco s výkonem 107 kW (146 koní), který pohání přes šestistupňovou manuální převodovku všech osm kol.

Právě konstrukce kol je na autě tím nejzajímavějším. Navzdory rozměrům a hmotnosti 2,5 tuny má jít o velmi snadno řiditelný vůz. Důvodem jsou tři režimy, ve kterých se Shaman dokáže pohybovat. Na silnici zatáčí pouze přední dvojicí náprav, v režim Off-Road začne systém natáčet i zadní kola. Natáčí je proti těm předním, takže se auto otočí na velmi malém prostoru.

Zajímavosti | Video | Život řidiče | Fascinace | Nákladní auta

Řidiče ruských náklaďáků Ural nezastaví nic

Třetí režim je Crab Mode, kdy se všech osm kol otočí stejným směrem a auto se začne pohybovat bokem. A abychom nezapomněli, Avtoros Shaman dokáže také plavat.

Iveco Daily 2.287
Rok výroby: 2013
Stav: 51 162 km
Cena: 331 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků