Autosalon Ženeva 2015: Vše, co potřebujete vědět

Autosalon v Ženevě je pro našince zajímavá příležitost, jak se seznámit s nejočekávanějšími automobilovými novinkami tohoto roku.

Autosalon v Ženevě se koná tradičně na počátku března a i letos se můžeme těšit na několik zajímavých premiér. Pokud ale nechcete pouze sedět u počítače a sledovat naše aktuální zpravodajství přímo z místa, přinášíme i pár rad, jak se do Ženevy nejlépe dostat a na co se těšit.

Kdy se autosalon koná?

První novinářské prezentace se konají už dnes večer. Své novinky tradičně na velké tiskové konferenci představí celý koncern Volkswagen. Oficiálně se brány autosalonu otevírají pro novináře zítra ráno a média budou mít ještě celou středu na to, aby pochytila veškeré potřebné informace.

Vše najdete pod samostatnou záložkou Autosalon Ženeva 2015

Pro veřejnost je autosalon otevřen od čtvrtka 5. března až do neděle 15. března. Od pondělí do pátku je otevřeno od 10:00 dopoledne do 20:00 večer. O sobotách a nedělích se otevírá v 9:00 ráno a zavírá v 19:00 večer.

Jak se tam dostanu?

Výstaviště je hned u letiště, takže pokud nechcete trávit několik hodin v autě, kupte si letenku. Autem je to asi nejjednodušší přes Německo po dálnici A6 a pak dolů na jih po dálnici A5 na Basilej. Pak se držte na Bern, Lausanne a nakonec dorazíte do Ženevy. Cesta vám zabere zhruba devět až deset hodin.

Pro autosalon jsou vyhrazena tři velká parkoviště s kapacitou až 10 000 aut. Parkování na den stojí 20 franků, ale v ceně máte i transfer z parkoviště na výstaviště a zpět, což je jistě užitečné, takže se nemusíte spoléhat na místní hromadnou dopravu. Pro více informací o parkování a hromadné dopravě se podívejte na oficiální stránky autosalonu.

Na švýcarské dálnice potřebujete roční známku, která stojí 40 franků (zhruba 1030 korun). V obci se jezdí 50 km/h, mimo obec jen 80 km/h, na rychlostních silnicích 100 km/h a na dálnicích maximálně 120 km/h. Ve Švýcarsku je zakázáno používat radarové detektory. Co se alkoholu týče, tolerují úřady hranici 0,5 promile.

Kolik stojí vstup?

Jednorázové vstupné je 16 švýcarských franků, což při aktuálním kurzu zhruba 25,70 korun za frank dělá 411 korun. Děti od 6 do 16 let, důchodci a osoby s tělesným postižením mají vstup za 9 franků. Pokud jedete skupina dvaceti a více lidí, platí každý 11 franků. Všechny vstupenky zakoupené po 16. hodině stojí polovinu.

Co tam uvidím?

Na zajímavá auta bude letošní Ženeva opravdu bohatá, takže si připomeňme v rychlosti to nejdůležitější. Určitě ale ještě uvidíme i další novinky.

Aston Martin Vulcan
Audi R8
Koncept kupé Bentley
Návrat automobilky Borgward
Ferrari 488 GTB
Ford GT a Focus RS
Honda Civic Type-R
Honda Jazz
Hyundai Tucson
Infiniti QX30
Kia Picanto
Lotus Evora 400
Opel Corsa OPC
Peugeot 208
Porsche Cayman GT4
Qoros 3 City SUV
Range Rover Evoque
Nový model R.S. značky Renault
SUV značky Seat
SsangYong Tivoli
Škoda Superb
Toyota Auris
Volkswagen Touran
Volkswagen CC
Volkswagen Passat Alltrack

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 525 km
Cena: 160 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků