Autosalon Ženeva 2015: Vše, co potřebujete vědět

Autosalon v Ženevě je pro našince zajímavá příležitost, jak se seznámit s nejočekávanějšími automobilovými novinkami tohoto roku.

Autosalon v Ženevě se koná tradičně na počátku března a i letos se můžeme těšit na několik zajímavých premiér. Pokud ale nechcete pouze sedět u počítače a sledovat naše aktuální zpravodajství přímo z místa, přinášíme i pár rad, jak se do Ženevy nejlépe dostat a na co se těšit.

Kdy se autosalon koná?

První novinářské prezentace se konají už dnes večer. Své novinky tradičně na velké tiskové konferenci představí celý koncern Volkswagen. Oficiálně se brány autosalonu otevírají pro novináře zítra ráno a média budou mít ještě celou středu na to, aby pochytila veškeré potřebné informace.

Vše najdete pod samostatnou záložkou Autosalon Ženeva 2015

Pro veřejnost je autosalon otevřen od čtvrtka 5. března až do neděle 15. března. Od pondělí do pátku je otevřeno od 10:00 dopoledne do 20:00 večer. O sobotách a nedělích se otevírá v 9:00 ráno a zavírá v 19:00 večer.

Jak se tam dostanu?

Výstaviště je hned u letiště, takže pokud nechcete trávit několik hodin v autě, kupte si letenku. Autem je to asi nejjednodušší přes Německo po dálnici A6 a pak dolů na jih po dálnici A5 na Basilej. Pak se držte na Bern, Lausanne a nakonec dorazíte do Ženevy. Cesta vám zabere zhruba devět až deset hodin.

Pro autosalon jsou vyhrazena tři velká parkoviště s kapacitou až 10 000 aut. Parkování na den stojí 20 franků, ale v ceně máte i transfer z parkoviště na výstaviště a zpět, což je jistě užitečné, takže se nemusíte spoléhat na místní hromadnou dopravu. Pro více informací o parkování a hromadné dopravě se podívejte na oficiální stránky autosalonu.

Na švýcarské dálnice potřebujete roční známku, která stojí 40 franků (zhruba 1030 korun). V obci se jezdí 50 km/h, mimo obec jen 80 km/h, na rychlostních silnicích 100 km/h a na dálnicích maximálně 120 km/h. Ve Švýcarsku je zakázáno používat radarové detektory. Co se alkoholu týče, tolerují úřady hranici 0,5 promile.

Kolik stojí vstup?

Jednorázové vstupné je 16 švýcarských franků, což při aktuálním kurzu zhruba 25,70 korun za frank dělá 411 korun. Děti od 6 do 16 let, důchodci a osoby s tělesným postižením mají vstup za 9 franků. Pokud jedete skupina dvaceti a více lidí, platí každý 11 franků. Všechny vstupenky zakoupené po 16. hodině stojí polovinu.

Co tam uvidím?

Na zajímavá auta bude letošní Ženeva opravdu bohatá, takže si připomeňme v rychlosti to nejdůležitější. Určitě ale ještě uvidíme i další novinky.

Aston Martin Vulcan
Audi R8
Koncept kupé Bentley
Návrat automobilky Borgward
Ferrari 488 GTB
Ford GT a Focus RS
Honda Civic Type-R
Honda Jazz
Hyundai Tucson
Infiniti QX30
Kia Picanto
Lotus Evora 400
Opel Corsa OPC
Peugeot 208
Porsche Cayman GT4
Qoros 3 City SUV
Range Rover Evoque
Nový model R.S. značky Renault
SUV značky Seat
SsangYong Tivoli
Škoda Superb
Toyota Auris
Volkswagen Touran
Volkswagen CC
Volkswagen Passat Alltrack

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků