Kapitoly článku:
- Důležité informace a aktuality
- Alfa Romeo, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Citroën
- Dacia, Ferrari, Fiat, Ford
- Hyundai, Chevrolet, Jaguar, Kia, Koenigsegg, Lancia, Lexus
- Mercedes-Benz, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porsche, Renault
- Rolls-Royce, Seat, Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo
- Koncepční studie
Bertone Nuccio
Nová studie chce kromě 100. výročí založení Carrozzeria Bertone také uctít památku samotného Nuncia Bertoneho, jednoho z nejvýznamnějších automobilových designérů dvacátého století. Letos je tomu totiž 15 let, co Nuccio zemřel.
Bertone Nuccio
Nové Nuccio je opravdu originální a propracované a svým základním profilem odkazuje na Bertoneho studie šedesátých a sedmdesátých let.
Citroën DS4 Racing
Podobně jako u DS3 dostane také řada DS4 svůj ostrý stylový model. Jenom doufejme, že to výrobce s tím stylem nepřežene tak, jako se to stalo u malého DS3 Racing.
Citroën DS4 Racing
Pod kapotou najdeme benzinovou přeplňovanou jedna-šestku naladěnou na 260 koní, což už je tedy na takto malý motor pořádná porce. Vůz je oproti běžné DS4 nižší o 35 mm, rozchod předních kol nabral 55 mm, vzadu pak dokonce 75 mm. Nechybí ani vylepšená aerodynamika.
Ford Tourneo Concept
Tourneo Custom Concept nic jiného, než předobraz nové generace úspěšného Transitu. I když jde pořád pouze o studii, sériová verze se od ní příliš lišit nebude. Nový Transit dostal kinetický design známý z posledních modelů této automobilky (například Fusion nebo Escape). Koncept využívající novou platformu stojí na osmnáctipalcových litých kolech.
Ford Tourneo Custom: předzvěst nové generace Transitu
Pod kapotou najdeme naftový přeplňovaný motor o objemu 2,2 l spojený se šestistupňovou převodovkou. Počítá se se třemi variantami – 100, 125 nebo 155 koní.
Hyundai i-oniq
Nový koncept Hyundai vznikl ve vývojovém centru značky v německém Rüsselsheimu. Podle slov svých tvůrců má naznačit, jakými stezkami se bude v dohledné budoucnosti ubírat stylistický směr „fluidních tvarů“, který v současnosti promlouvá zejména skrze sedan a kombi Hyundai i40 nebo neortodoxní a obtížně zařaditelný Hyundai Veloster.
Hyundai i-oniq
Thomas Bürkle, šéfdesignéra evropské části Hyundaie, popisuje styl připravované studie takto: „Siluetu konceptu i-oniq tvoří pár výrazných křivek, jež podporují dojem hravého kontrastu mezi ostře řezanými dominantními rysy a měkkými, svalnatými doplňky.“
Infiniti Emerg-E
Jádrem sdělení této stavby má být samozřejmě pokračující elektrifikace segmentu sportovních automobilů, nicméně nový koncept Infiniti Emerg-E má podle představitelů koncernu Nissan zároveň naznačit, jakým směrem se bude v blízké budoucnosti ubírat design sériově vyráběných vozů prestižní značky Nissanu.
Infiniti Emerg-E
Přední část karoserie Infiniti Emerg-E nese typickou, předsunutou šestiúhelníkovou masku chladiče, jež od premiéry konceptu Essence zdobí současné sériové vozy Infiniti včetně pro modelový rok 2012 modernizovaného SUV Infiniti FX či nedávno testovaného hybridu Infiniti M35h honosícího se titulem Nejrychlejší hybrid současnosti.
Italdesign Giugiaro Brivido
Model Brivido je údajně plně funkčním prototypem supersportovního čtyřmístného automobilu blízké budoucnosti, který má vynikat jízdními výkony a vlastnostmi, ale také špičkovou úrovní jízdního komfortu pro všechny členy posádky.
Italdesign Giugiaro Brivido
Karosárna ve spolupráci s VW Group a jeho výzkumným oddělením pro vývoj elektronických soustav ERL připravila řadu pozoruhodných řešení. Za zmínku stojí třeba pokrokový (a také patentovaný) masivní sloupek volantu, který na lehké konzoli nese v konfiguraci motocyklu malé monitory promítající signál kamer nahrazujících zpětná zrcátka.
Magna Steyr MILA
Společnost Magna Steyr produkuje zajímavá řešení, která následně využívá celá řada automobilek. Na autosalonu v Ženevě si budou moci návštěvníci prohlédnout koncept Mila Coupic, na kterém Magna demonstruje své další nápady.
Magna Steyr MILA
to je dynamické SUV coupé, zadruhé sportovní pick-up a za třetí otevřený kabriolet. Tajemství těchto změn ukrývá střecha, která se skládá ze dvou na sobě nezávislých částí.
Mini Clubvan
Hned na první pohled je jasné, že Clubvan vychází z velkosériového modelu Mini Clubman, který se prodává již od podzimu roku 2007. Spolu se zbytkem řady vozů značky prošel Mini Clubman zatím posledním faceliftem v roce 2010.
Mini Clubvan
Řidič a jeho spolujezdec jsou v případě nehody či prudkého brzdění chráněni proti proniknutí nákladu do kabiny masivní nerezovou mříží. Nakládku zboží usnadňují svisle dělená a do široka otevíraná vrata, s nimiž je snadná manipulace.
Nissan Hi-Cross Concept
Nissan v Ženevě představil koncept, který naznačuje, jakým směrem se chce automobilka ubírat dále. Jde o typické SUV s rozměry 4660 mm na délku, 1880 mm na šířku a 1670 mm na výšku, což jsou čísla přibližně odpovídající velikosti současného X-Trailu (4630 x 1785 x 1770 mm).
Nissan Hi-Cross Concept předznamenává vzhled příštího X-Trailu
Nissan Hi-Cross Concept nabízí variabilní sedmimístný interiér. Podobně jako některá konkurence, také tato japonská automobilka chce být „ekologická“. Nová studie tak dostala hybridní pohon spojující dvoulitrový benzinový motor s elektromotorem.
Peugeot 208 GTI
Novinka by měla navázat na svého legendárního předchůdce 205 GTI. O pohon se postará známý motor 1.6 THP (207 k), který vznikl ze spolupráce BMW a PSA a který se už objevil třeba pod kapotou DS3 Racing nebo Peugeotu RCZ. Jednotka spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou.
Peugeot 208 GTI
Koncept 208 GTI dostal samozřejmě upravený podvozek. Rozchod kol nabral oproti standardní variantě 36 mm navíc, brzdové kotouče mají vpředu průměr 302 mm, vzadu 249 mm.
Peugeot 208 XY
Když Citroën začínal s obnovením řady DS, prohlašoval o modelu DS3, že to je francouzský konkurent pro prémiové malé automobily typu Mini. Peugeot v Ženevě odhalí koncept modelu 208, který by měl tuto skupinu rozšířit. Přesné označení novinky zní 208 XY.
Peugeot 208 XY
Luxusní Francouz dostal speciální lak obsahující šestnáct vrstev (ten má být schopen měnit odstín podle toho, jak daleko od auta stojíte) a osmnáctipalcová kola. Kůží čalouněný interiér je velmi podobný tomu z GTi, ale na rozdíl od něj kombinuje černou barvu s fialovou.
Pininfarina Cambiano
Společnost Pininfarina patří k ohroženému druhu samostatných karosáren, jimž v dnešní složité době, kdy si auta kreslí automobilky doma na koleni, nepomůže ani jejich legendární minulost. Přesto se drží!
Pininfarina Cambiano
Exteriéru studie Pininfarina Cambiano dominuji elegantní linie, přední svítilny složené z LED a prosklená střecha. Interiér disponuje čtveřicí samostatných, kůží čalouněných sedadel a efektně vyhlížejícími dřevěnými podlahami. Chybět nemohou moderní informační a zábavní palubní soustavy a příslušné monitory a dotykové obrazovky.
Range Rover Evoque Convertible
Vůz vycházející ze třídveřového provedení Coupé dostal plátěnou stahovací střechu podobně, jak se tomu stalo už dříve u Nissanu Murano. Na rozdíl od něj ale výsledek vypadá po stránce designu mnohem lépe.
Range Rover Evoque Convertible
Kromě nové střechy dostal Evoque také systém ochrany proti převrácení (ROPS) a vyztuženou karoserii. Další odlišnosti byste ale hledali marně. Výbava obsahuje všechno od systému Tereain Response, přes sadu kamer, kožené čalounění, až po audio Meridian. Vůz stojí na kolech o rozměru 21 palců.
Rinspeed Dock+Go
Jádrem této přestavby se stává kompaktní přívěsný vozík, o němž u Rinspeedu hovoří jako o „batohu na kolech“. Tento vozík je koncipován ve stylu tendru parní lokomotivy, tedy jako druh dodatečného zdroje energie, jenž může nést elektrocentrálu či sadu palivových článků nebo akumulátorů.
Rinspeed Dock+Go
Přívěsy bude možno vyrábět v široké škále typů lišících se velikostí, vzhledem i funkcí. Kromě zdroje energie mohou sloužit pizzeriím, řemeslníkům nebo „lufťákům“, verzí může být celá řada.
Seat Toledo
Jak se stalo v poslední době zvykem, sice se mluví o konceptu, nicméně sériová verze se od něj bude lišit už jen velmi málo. Nové Toledo je dlouhé 4,48 m, rozvor náprav činí 2,6 m a zavazadelník pojme 500 litrů. Novinka je na tom tedy prakticky stejně jako dříve představená Škoda MissionL.
Seat Toledo
Koncept také naznačuje, jak bude vypadat očekávaná Škoda Rapid. Spolu s ní se má nové Toledo vyrábět v Mladé Boleslavi.
Volkswagen Cross Coupe II
Pod kapotou přepracovaného konceptu najdeme dvoulitrové TDI pohánějící ve spolupráci s prvním elektromotorem přední nápravu. U té zadní je bez mechanické vazby ještě jeden elektromotor. Tisková zpráva slibuje celkový výkon 306 k a vrcholnou hodnotu točivého momentu 700 Nm.
Volkswagen Cross Coupe II
Protože jde o plug-in hybrid, lze dobíjet akumulátory z klasické 230 V zásuvky. V elektrickém režimu ujede 1,9 tuny těžký automobil přibližně 30 kilometrů. Řidič může zvolit kromě E-mode také City (ekologický režim pro co nejnižší spotřebu), Sport, Offroad (stále zapojen zadní elektromotor) a Charging (dobíjení akumulátorů přes spalovací motor).
Volkswagen Up!: čtyři koncepty
První varianta se jmenuje Swiss Up! a spočívá v červeném laku karoserie kombinovaném s bílými disky kol. Stejné barvy pak najdeme také v interiéru. Pro příznivce zimních sportů je připraven Winter Up!. Ten dostal pro změnu bílou karoserii kombinovanou s výraznou modrou a na střechu nosič až čtyř snowboardů nebo šesti párů lyží.
Volkswagen Up!: čtyři koncepty
Třetím do party je X Up!, což je verze určená pro noční „expedice“. V podstatě jde o už dříve představený Cross Up! se světlomety na střeše. No a nakonec můžete v Ženevě obdivovat Cargo Up!, tedy užitkovou verzi. Ta nemá logicky zadní sedadla a místo nich nabídne nákladový prostor oddělený od předních sedadel.