Kapitoly článku:
- Důležité informace a aktuality
- Alfa Romeo, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Citroën
- Dacia, Ferrari, Fiat, Ford
- Hyundai, Chevrolet, Jaguar, Kia, Koenigsegg, Lancia, Lexus
- Mercedes-Benz, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porsche, Renault
- Rolls-Royce, Seat, Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo
- Koncepční studie
Bentley Mulsanne Theater/iPad
Horká novinka z dílen Bentley se soustředí na špičkový luxus a moderní elektronickou výbavu v prostoru druhé řady sedadel a nabízena bude ve specifikacích pojmenovaných dosti význačně Theater a iPad. Provedení Theater se vyznačuje instalací středového LED displeje s úhlopříčkou 15,6 palců, nebo dvojicí menších, osmipalcových monitorů v zadní části hlavových opěrek předních sedadel.
Bentley Mulsanne Theater a iPad: zaostřeno na luxus
Pokud vám to přijde málo, provedení iPod přidává dvojici tabletů, které jsou spolu s klávesnicemi vestavěny v zadní části opěráků předních sedadel v působivě vypadajících vykládaných stolcích.
Bentley Mulliner Driving Specification
Jméno kdysi slavné britské karosárny Mulliner, jež se v poslední době objevovalo pouze v programu nadstandardních prvků nabízených pro vozy Bentley, se vrací v plném lesku na výsluní. Podle tvrzení špiček značky Bentley, jež patří do impéria VW Group, je série Mulliner Driving Specification zaměřena na zákazníky, kteří hledají „sportovní vzhled, pocit a náturu“.
Bentley Mulliner Driving Specification: pro řidiče...?
Pod kapotou se nic nezměnilo, novinka zůstává poháněna vidlicovým osmiválcem s tradičním objemem 6,75 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel a výkonem 512 koní (377 kW), který Bentley Mulsanne rozjede až na 296 km/h, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,1 s.
BMW M550d/M550d Touring
Nejrychlejším modelem z celé sestavy vozů s trojnásobně přeplňovaným vznětovým šestiválcem je podle předpokladů sedan BMW M550d xDrive, který zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s při kombinované spotřebě jen 6,3 l/100 km (a to se dnes počítá!).
BMW M550d bude k mání s karoseriemi sedan i kombi
Kombík M550d xDrive Touring vykazuje hodnoty o 0,2 s, resp. 0,1 l/100 km horší. Obě nové verze „pětky“ disponují devatenáctipalcovými litými ráfky.
BMW X5/X6 M50d
Crossover BMW X5 M50d zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s a průměrné spotřeby 7,5 l/100 km (sami zvažte, zda vám za to metráky přebytečné hmotnosti, vysoká karoserie, široká kola a stísněný interiér stojí…), zatímco bizarní polokupé BMW X6 M50d dosáhne rychlosti 100 km/h o 0,1 s dříve za cenu spotřeby o 0,2 l/100 km vyšší. Oba crossovery vyjíždějí na dvacetipalcových ráfcích.
Trojnásobně přeplňovaný diesel je připraven také pro SUV BMW X5 a X6
Každý z této čtveřice modelů se vyznačuje také novými karosářskými díly včetně obou nárazníků, zadních spoilerů či šedavých krytů zrcátek. Změny se dotknou také interiérů využívajících standardně různé prvky z programů BMW M a BMW Individua včetně kůží čalouněných sedadel s kontrastním stehováním, sportovního volantu, antracitového obkladu střechy nebo dekorů z imitace hliníku.
BMW 6 Gran Coupe
Sportovně střižený čtyřdveřový model vyšší střední třídy od té doby nabídly nejen konkurenční značky Audi nebo Porsche, ale dokonce také Volkswagen. Novinka vychází ze studie BMW Gran Coupe Concept představené již na začátku loňského roku na autosalonu v Pekingu.
Nové Gran Coupe vychází z kupé řady 6
BMW 6 Gran Coupe přidává původní „šestce“ druhý pár dveří, ale nízký profil zůstává zachován. A je to opravdu velké auto. Gran Coupe stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 968 mm a je dlouhé 5 007 mm. To je o plných 111 mm více než u kupé, přičemž takřka vše šlo k duhu kolen cestujících na zadních sedadlech.
BMW 640d xDrive
Zastánci tradičních hodnot klasických vozů značky BMW (přesněji řečeno alespoň těch, co se nám ještě nevykouřily z hlavy…) zřejmě nad touto informací nezaplesají: v Mnichově se rozhodli deklasovat pověst svého kupé/kabrioletu řady 6 nejen instalací dieselagregátu, ale nejnověji také „čtyřkolku“ xDrive.
Kupé BMW. Naftové. A s pohonem všech kol...
Model BMW 640d xDrive vychází ze standardní „zadokolky“ BMW 640d, která je na trhu svojí cenou zařazena mezi benzínové typy 640i a 650i. Oproti ní se nová 640d xDrive liší prakticky pouze známým způsobem pohonu všech kol xDrive, jenž má být dodáván formou příplatkové výbavy s cenou stanovenou v přepočtu na zhruba 90 000 Kč.
BMW M6 Coupe
O pohon se opět stará dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l doplněný o variabilní časování ventilů. Jeho maximální výkon činí 560 k (5750 – 7000 ot./min), točivý moment vrcholí hodnotou 680 Nm v rozmezí od 1500 do 5750 ot./min. Omezovač motor utne na hodnotě 7200 ot./min. Tyto parametry stačí novince ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,2 s, nejvyšší rychlost je 250 km/h, s paketem M-Drivers můžete jet až 305 km/h.
BMW M6 Coupe s výkonem 560 koní
Jak už to tak chodí, výrobce slibuje díky přítomnosti přeplňovaného motoru lepší spotřebu. Ta by se oproti předešlé generaci měla snížit o celých 30 procent, když si vůz podle tabulkových údajů řekne v kombinovaném provozu o 9,9 l/100 km. Zmíněné údaje platí pro kupé vážící 1850 kg. Kabriolet je těžší o 130 kg, stovku zvládne za 4,3 s, v kombinovaném cyklu spotřebuje 10,3 l/100 km.
Citroën Berlingo/Jumpy 2012
Berlingo i Jumpy jsou na evropských trzích prodávány ve vysloveně užitkových i osobních verzích, přičemž přiložené snímky se zaměřují především na atraktivnější varianty určené k přepravě osob. Pro modelový rok 2012 se Berlingo dočkalo rozšířené masky chladiče s výraznějším firemním logem a upravených předních svítilen, jež mohou být na přání osazeny zdroji LED pro denní svícení.
Facelift se dotkne modelů Citroën Berlingo i Jumpy
Podobně decentní jsou také úpravy větší řady Citroën Jumpy Combi, která na své palubě usadí až devět cestujících. Zvenčí se vyznačuje nejen chromovanou maskou chladiče, ale také upravenými kryty podvozku pro snížení aerodynamického odporu a spotřeby. Za příplatek se nově dodává také stabilizační soustava Grip Control nabízející možnost volby ze čtyř jízdních režimů v závislosti na povrchu vozovky a povětrnostních podmínkách.
Citroën C4 Aircross
Model C4 Aircross a Peugeot 4008 měří na délku 4,34 m, široký je 1,80 m a vysoký 1,63 m. Jako prakticky všichni zástupci kompaktních SUV, také Citroën se chlubí tím, že novinku vyvíjel s ohledem na pohyb ve městě. Zavazadelník pojme náklad o objemu maximálně 442 litrů.
Citroën C4 Aircross, dvojník Peugeotu 4008
Tisková zpráva Citroënu slibuje základní benzinovou jedna-šestku o výkonu 115 k. Na rozdíl tiskovky Peugeotu se ale ve zprávě nepíše nic o benzinovém dvoulitru. S největší pravděpodobností se tato verze v Evropě prodávat nebude. U naftových motorizací je jistý motor 1.6 HDI s výkonem 110 k. Bohužel tisková zpráva Citroënu nevyvrací nejasnosti kolem motoru 1.8 HDI.