199
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Opel Antara 2011
 

Po spřízněném Chevroletu Captiva prošlo modernizací pro modelový rok 2011 také SUV Opel Antara. Jelikož na trhu zatím není příliš dlouho, jsou novinky pouze decentní a konstruktéři se snažili robustní vůz především přiblížit nejnovějším Opelům včetně Astry a Merivy. Na první pohled si na Antaře 2011 všimneme nové masky chladiče s méně nápadným logem a přepracovaného nárazníku s většími mlhovkami. Změnila sed též optika zadních svítilen a devatenáctipalcové litá kola se dočkala nového vzhledu. Uvnitř zaznamenáme nově tvarovanou středovou konzoli a svěží čalounické materiály v nových barvách.

Nejdůležitější modernizací prošla nabídka pohonných jednotek, z nichž všechny nyní plní emisní normu Euro V. Horkou novinkou je premiéra vznětového čtyřválce 2,2 CDTI dodávaného ve výkonových stupních 163 a 184 koní (120 a 135 kW), což je o 36, resp. o 34 koní více než u dosavadních verzí. 

Opel Antara 2011 1.JPG Opel Antara 2011 2.JPG Opel Antara 2011 3.JPG
Facelift má SUV Opel Antara přiblížit novějším modelům značky, navíc se můžeme těšit na posílené "diesely"

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde


Opel Zafira Tourer

Ještě nedávno se mělo zato, že zde uvidíme již sériové provedení, ale nyní je jasné, že půjde zatím „jen“ o koncepční studii. Podle slov evropského GM by mělo jít o „obývák na kolech“ a podle zveřejněných snímků lze předpokládat, že nová studie bude sdílet stylistický jazyk s posledními sériovými Opely včetně modelů Opel Insignia a Opel Astra.

Zřejmě nejpůsobivější částí novinky se stává její příď, kde jsou hlavní světla, mlhovky i denní svítilny z LED soustředěny do bumerangově zakřivených společných jednotek. Ačkoli jde celkově vzato opět o jakousi krabici s jasným úmyslem nabídnout posádce co největší vnitřní prostor, jistý sportovní švih nelze upřít ani zadní části vozu.

Opel Zafira 2012 Concept 10.JPG Opel Zafira 2012 Concept 09.JPG Opel Zafira 2012 Concept 16.JPG
Studie Zafira Tourer nese příď připomínající model Opel Ampera

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Pagani Huayra

O některých automobilových novinkách „víme“, jiné „očekáváme“, ale jsou i takové, kterých se „nemůžeme dočkat“. Do poslední, početně zpravidla nejslabší skupiny patří také nový italský superposrt Pagani Huayra, který navazuje na legendární model Pagani Zonda. Vzhledem k významu této novinky, o níž se v dobách její přípravy mluvilo také jaké o projektu C9, jsme se vám o ni snažili postupně přinášet všechny klíčové informace.

Nudné postupné „odhalování” automobilky jsme vynechali, neopomenuli jsme ale zmínit jméno této speciality, které zní Pagani Huayra. Za prostorem pro dvoučlennou posádku se nachází podélně uložený šestilitrový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel, jenž vzniká na zakázku přímo v dílnách AMG, divize Mercedes-Benz. Naladěn je na rovných 700 (515 kW) a točivý moment 1 000 Nm. 

Pagani Huayra 07.jpg Pagani Huayra 09.jpg Pagani Huayra 10.jpg
Huayra nahrazuje legendární supersport Pagani Zonda

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Peugeot 308 2011

Nový Peugeot 308 byl přepracován poměrně důsledně, přichází s modernizovaným vzhledem, přepracovanými pohonnými jednotkami a verzí „mikrohybrid“ e-HDi s emisemi CO2 pod hranicí 100 g/km. Peugeot 308 se bude muset popasovat s nástupem nové generace Fordova Focusu a nabídne opět karosářské verze hatchback, kombi a kabriolet CC s pevnou skládací střechou. Všechny z nich se mají vyznačovat přepracovanou přídí zapadající do stylistického jazyka nejnovějších modelů značky Peugeot.

Maska chladiče je menší a již se „neusmívá“ tolik jak dosud, přední nárazník zahrnuje přepracovaná světla LED pro denní svícení a k jeho novému vzhledu pasuje přepracovaná kapota. Decentních změn doznaly emblémy značky Peugeot, sestavy sériových výbav i sady litých kol. Interiér je čalouněn novými materiály a objevíme zde specifické barevné kombinace, což se týká především palubní desky a sedadel. 

Peugeot 308 2011 09.JPG Peugeot 308 2011 18.JPG Peugeot 308 2011 23.JPG
Peugeot 308 přichází s modernizací, jež je rozsáhlejší, než by se mohlo zdát

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Porsche Panamera Hybrid S 

Nový hatchback od Porsche má poskytovat celkový výkon 380 koní (279 kW) a v průměru vykázat spotřebu jen 6,8 l/100 km, což by měla být vůbec nejnižší hodnota, jaká se kdy v souvislosti s nějakým vozem Porsche objevila. Svoji konkurenci v segmentu sportovních sedanů hodlá deklasovat také emisemi CO2 ve výši 159 g/km. Překvapením není ani samotná pohonná jednotka, která byla prakticky převzata z modelu Porsche Cayenne S Hybrid. Kombinuje vidlicový třílitrový šestiválec Audi s přeplňováním a výkonem 333 koní (245 kW) a kompaktní elektromotor o výkonu 47 koní (34 kW) fungující také jako alternátor a startér. Obě tyto jednotky jsou schopny samostatné činnosti i působení v kombinaci.

Do seznamu standardní výbavy nového modelu Porsche Panamera S Hybrid patří kromě jiného vzduchové pérování s adaptivním tlumením PASM a širokou škálu provozních informací všeho druhu, jimiž se budou kochat zřejmě především milovníci cirkusů a MTV.

Porsche Panamera Hybrid S 06.jpg Porsche Panamera Hybrid S 01.jpg Porsche Panamera Hybrid S 05.jpg
Panamera Hybrid S má být nejhospodárnějším Porsche všech dob

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Porsche Cayenne Hamann/TechArt/Mansory

Hned tři společnosti vylepšily Porsche Cayenne Turbo. Otázkou zůstává, jestli vůbec takový vůz nějaké úpravy potřebuje. Ať chcete nebo ne, pořád se jedná o velké a těžké auto, které bude nanejvýš rychlé v přímce, nic víc z něj dostat nelze. Možná také proto kladou jednotlivé společnosti velký důraz na úpravy designu. První upravený Cayenne Turbo představil německý Hamann. Na karoserii byl instalován kompletní aerodynamický bodykit, vzadu najdeme poměrně přeplácaný nárazník s centrálně umístěnou dvojitou koncovkou výfuku o průměru 120 mm.

Další značkou prezentující „vylepšené“ Porsche Cayenne byl TechArt. Jejich počin vychází opět z nejsilnějšího provedení Turbo a nese název TechArt Magnum. Chvályhodné je, že vidlicový přeplňovaný osmiválec má o 60 koní a o 80 Nm více než klasická sériovka. To nejlepší ze ženevského výstaviště se nacházelo na stánku firmy Mansory. Po prohlídce fotografií několika modelů „vylepšených“ tímto úpravcem jsem došel k závěru, že tady se opravdu nebojí zajít do extrémů (viz. například to, co vzniklo u Mansory z Porsche Panamera). Porsche Cayenne dostalo nový přední nárazník s obří tlamou a velkým nosem.

Porsche Cayenne Hamann.jpg Porsche Cayenne Mansory.jpg Porsche Cayenne TechArt.jpg
Porsche Cayenne v podání ladičských společností Hamann, Mansory a TechArt

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Renault Captur

Hned na začátku je třeba předeslat, že novinka z dílen Renaultu nespoléhá na elektrický ani hybridní pohon a vystačí si s konvenčním, vznětovým motorem. Představitelé značky Renault popisují svůj nový model Captur jako „jednoduchý, smyslný a vřelý“. Na první pohled se crossover Renault Captur vyznačuje také zvýšenou světlostí, odnímatelnou pevnou střechou, svítilnami složenými z LED, dekoračními, matově lakovanými díly nebo dvaadvacetipalcovými litými ráfky.

O pohon studie Renault Captur se stará vznětový čtyřválec dCi 160 s objemem 1 598 ccm a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, na který navazuje dvouspojková převodovka s automatizovaným řazením.  

Renault Captur 1.jpg Renault Captur 2.jpg Renault Captur 4.jpg
Studie Renault Captur není žádný elektrikář, disponuje "poctivým dieselem"

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Renault Wind Gordini

Dalším z vozů, na nějž se v Ženevě netrpělivě čeká, je malé kupé/kabriolet Renault Wind s úpravou Gordini. Každý z modelů, který zatím jméno Gordini v posledních měsících dostal, totiž zaujal. Ať už to bylo Twingo Gordini R.S., Clio Gordini R.S. či Twingo Gordini.

Jméno Gordini oživil Renault v roce 2009, tehdy francouzská automobilka oznámila, že tak pojmenuje jen svoje „žhavé“ modely; podobně kdysi Fiat oživil jméno Abarth. Módní kupé/kabriolet Wind Gordini ozvláštnila speciální maltská modř a nezbytné bílé pruhy, bílá zpětná zrcátka a lesklá černá střecha. Kola mají rozměr 17" a jsou lakována černě. Na bocích se skvěje malý emblém G.

Renault WInd Gordini 1.jpg Renault WInd Gordini 2.jpg Renault WInd Gordini 3.jpg
Renault Wind Gordini je dalším novodobým nositelem legendárního jména

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Renault R-Space

Samotná automobilka Renault tento nový koncept popisuje jako sportovní rodinné vozidlo kombinované s MPV. Každopádně jde o zajímavou studii, která svým stylistickým jazykem odpovídá prototypu Renault Captur, jinému konceptu z ženevského stánku. Na první pohled si na stroji R-Space všimneme jedenadvacetipalcových litých ráfků, panoramatické střechy, osvětlení z LED i zadních dveří otevíraných proti směru jízdy.

Přední část interiéru se nese v poměrně reálném tónu, ale ta zadní je skutečnou zběsilostí: lavice je tvořena celkem z 27 miniaturních kvádrů s individuálním elektronickým řízením. Ani v tomto případě není studie Renault poháněna žádným elektromotorem, ale konvenční pohonnou jednotkou s vnitřním spalováním. Tentokrát jde o tříválcový „diesel“ s objemem 900 ccm, výkonem 110 koní (80 kW) a točivým momentem 160 Nm.

Renault R Space 01.jpg Renault R Space 02.jpg Renault R Space 03.jpg
Renault R-Space nabízí mix řady kategorií a pozoruhodnou zadní lavici

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

 

Rinspeed BamBoo

Ani letos si švýcarský malosériový producent Rinspeed nenechá automobilový svátek ve své domovině ujít a opět zde hodlá veřejnost oslnit svým působivým konceptem. Vzhled nové studie probouzí vzpomínky na Saint Tropez sedmdesátých let a filmy o četnících. I přes jasnou inspirací dávnými věky je BamBoo ve své podstatě veskrze moderním automobilem poháněným kompaktním elektromotorem s výkonem 73 koní (54 kW) a točivým momentem 140 Nm. Ten má 1 090 kg těžkému vozíku s odnímatelnou dvoudílnou střechou zajistit zrychlení z klidu na 50 km/h za 4,7 a dosažení rychlosti 120 km/h, jízdní dosah na jedno nabití se má pohybovat těsně nad hranicí 100 km.

Se zpracováním exteriéru korespondují působivé sedmnáctipalcové ráfky AEZ obuté do pneumatik Goodyear EfficientGrip. Interiér je i přes své na pohled spartánské pojetí bohatě vybaven veškerou elektronikou, kterou ke svému životu současná mládež nezbytně potřebuje.

Rinspeed BamBoo kompl 06.jpg Rinspeed BamBoo kompl 07.jpg Rinspeed BamBoo kompl 10.jpg
Rinspeed BamBoo je výletem do bezstarostného světa hippies

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde


 

 

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

Doporučujeme

Články odjinud