199
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Mercedes - Benz C-Class Coupe

Vůz vychází z nedávno modernizovaného sedanu Mercedes – Benz, který včetně varianty kombi prošel rozsáhlou modernizací pro modelový rok 2011. Ta se zaměřila nejen na omlazení vzhledu „Céčka“, ale také na vylepšení škály pohonných jednotek směrem k jejich větší hospodárnosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí. Zatímco zmíněné varianty slavily svoji premiéru na letošním autosalonu v Detroitu, horká novinka v podobě odvozeného, dvoudveřového a čtyřmístného kupé se veřejnosti ukáže právě během autosalonu v Ženevě.

Jak ostatně již název napovídá, novinka vychází z kompaktní řady Mercedes – Benz C Class a nahradit má nejen dosavadní kupé CLK, ale zároveň také kompakt CLC Sportscoupe. V modelové nabídce Mercedesu se usadí těsně pod vozy z řady E a pokusí se zaútočit zejména na konkurenční vozy BMW 3 Coupe a Audi A5.  

Mercedes C Coupe 2011 01.jpg Mercedes C Coupe 2011 02.jpg Mercedes C Coupe 2011 03.jpg
Mercedes - Benz C-Class Coupe hodlá zákazníky oslovit především svojí elegancí

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde


Mercedes - Benz C63 AMG

V přiložených snímcích vidíte omlazenou verzi modelu Mercedes-Benz C63 AMG, jenž i nadále patří k posledním mohykánům, kteří nabízejí poctivou sílu „nefoukaných“, atmosférických koní.Decentní úpravy designu jdou ruku v ruce s nově odladěným pérováním a dalšími dílčími změnami na mechanických skupinách. Na první pohled si všimneme prvků převzatých z faceliftu standardních verzí Mercedesu řady C, mezi které patří také nové přední světlomety tvarované v náznaku do „L“.

Nové jsou též oba nárazníky, kapota vyrobená z hliníkové slitiny a svítilny pro denní svícení vestavěné v předním nárazníku. Za zmínku stojí také přepracovaná maska chladiče a nový vzhled litých ráfků.  

Mercedes C63 AMG 02.JPG Mercedes C63 AMG 07.JPG Mercedes C63 AMG 08.JPG
Mercedes - Benz C63 AMG zůstává u motoru s atmosférickým plněním

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Mercedes - Benz SLK
 

Během posledních měsíců jsme zaznamenali řadu kusých informací a špionážních či uniknuvších materiálů týkajících se Mercedesu SLK pro rok 2011. Nyní všechna tabu padla a stuttgartští představili svoji novinku v plné její parádě. Ačkoli se předpokládalo, že by se Mercedes SLK mohl prvně objevit již na autosalonu v Detroitu, nestalo se tak, nicméně již během jeho průběhu byla uvolněna sada snímků a důležitých informací k tomuto modelu.

Podle výrobce bude nové SLK zhruba o čtvrtinu hospodárnější než jeho předchůdce a nabídne trojici zážehových pohonných jednotek, z nichž všechny mají těžit z předností přímého vstřikování a řízeného zhášení start/stop. Již základní model SLK 200 BlueEfficiency nabídne z objemu 1,8 l a čtyřválcové konfigurace výkon 184 koní (135 kW), což v kombinaci se sedmistupňovou automatizovanou převodovkou 7G-Tronic Plus zajistí tomuto roadsteru průměrnou spotřebu 6,1 l/100 km. Verze SLK 200 přitom zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 s a dosáhne rychlosti 237 km/h.

Mercedes SLK 03.JPG Mercedes SLK 04.JPG Mercedes SLK 05.JPG
Mercedes - Benz SLK nabízí mimořádně hospodárné svezení s větrem ve vlasech

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Mini Cooper SD

Značka Mini představila dosud nejvýkonnější vůz své řady opatřený vznětovým motorem. Nový čtyřválec má objem 2,0 l, výkon 143 koní (105 kW) při 4 000 ot./min. a dosahuje točivého momentu 305 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 700 ot./min. Nejsou to sice nijak dech beroucí hodnoty, ale relativně lehkému vozu jistě postačí k dynamické jízdě. Nový Mini Cooper SD se bude dodávat ve verzích hatchback, Clubman, Convertible i jako crossover Countryman. Tento čtyřválec vychází z dosavadní „šestnáctistovky“ montované do vozů Mini One D a Cooper D a má být alternativně kombinován se šestistupňovými převodovkami s manuálním a automatickým řazením.

Do jeho standardní výbavy patří regenerativní brzdění, soustava start/stop, ukazatel optimální doby pro řazení a samozřejmě i elektrický posilovač řízení. Základní, třídveřový Cooper SD zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,1 s, dosáhne rychlosti 215 km/h a vykáže průměrnou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 ve výši 114 g/km. 

Mini Cooper SD diesel 2.jpg Mini Cooper SD diesel 1.jpg Mini Cooper SD diesel 4.jpg
Cooper SD nabídne svižné svezení pro milovníky nafty

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Mitsubishi Concept Global Small

Mitsubishi do Ženevy připravilo premiéru svého nového kompaktního díla s kostrbatým názvem Concept Global Small (CGS), o kterém jsme se zmínilki již dříve při uvedení jeho prvních skic. Na první pohled zaujmou jeho lehké, nenásilné křivky se specificky tvarovanými předními světlomety, vzad sestupující střechou či zapuštěnými dveřními klikami. Také stylizace interiéru, který nám zatím automobilka neukázala, by měla být poměrně střízlivá.

Novinka se zatím nachází ve stádiu studie, ale lze předpokládat, že půjde o předobraz nové generace řady Colt, která by se mohla začít vyrábět zhruba za rok jako model 2013, a sice v Thajsku. O pohon se postarají zážehové motory s objemem 1,0 a 1,2 l kombinované s bezstupňovou převodovkou CVT.

Mitsubishi Global Colt prev1.jpg Mitsubishi Global Colt prev2.jpg Mitsubishi Global Colt prev3.jpg
Takto podobně by měla vypadat další generace modelu Colt

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde 

MTM Audi R8 BiTurbo

Připomeňme, že se německá firma MTM specializuje především na produkty koncernu Volkswagen Group a zvláště pak na stroje Audi. Desetiválcová „stíhačka“ R8 s dvojitým přeplňováním se na první pohled vyznačuje spaciální karoserií s leštěným chromovým povrchem, na jehož dokonalé přípravě bylo údajně odpracováno plných 700 hodin. Záď tohoto výrazného stroje zdobí rozměrné, pevně uchycené přítlačné křídlo a celá karoserie disponuje rozumnou sadou doplňků z uhlíkových kompozitů. K impozantnímu vzhledu pak přispívají také dvacetipalcové kované ráfky.

Pomyslnému titulu „nejrychlejší R8“ odpovídají také jízdní výkony, z klidu na 100 km/h zrychlí za 3,0 s, na 200 km/h za 9,37 s a na 300 km/h již za 19,42 s, nejvyšší rychlost pak činí 350 km/h.

Audi R8 TT MTM 05.jpg Audi R8 TT MTM 10.jpg Audi R8 TT MTM 03.jpg
Nové BiTurbo R8 od MTM je prý nejrychlejším Audi R8 všech dob

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Morgan 3 Wheeler

Jednou z mála původních značek zůstává Morgan, jenž stále funguje díky kusové výrobě svých starších konstrukcí, ale pochopitelně zkoumá možnosti další prosperity. Prakticky nedávno jsme vás informovali o prvním záměru navázat na legendární a také v závodech proslavenou tříkolku Morgan, jež byla vyráběna v letech 1909 až 1953.

Její novodobá inkarnace disponuje prakticky identickou, avšak 21. století přizpůsobenou konstrukcí, kterou pohání před přední nápravou napříč uložený vidlicový motocyklový dvouválec S & S s elektronickým vstřikováním a výkonem 115 koní (85 kW). Doplněn bude pětistupňovou převodovkou Mazda, a již nyní je jasné, že dříve anoncovaná instalace jednotky Halley – Davidson vzala nakonec za své. 

Morgan trikolka dalsi 1.JPG Morgan trikolka dalsi 2.JPG Morgan trikolka dalsi 5.JPG
Nová tříkolka Morgan nese hrdě zástavu kdysi slavného britského autoprůmyslu

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Nissan Esflow 

Automobilka Nissan pro Ženevu připravila studii sportovního elektrovozu postaveného na bázi velkosériového elektromobilu Nissan Leaf, jinak vítěz renomované ankety evropské Auto roku 2011. Zveřejněné snímky modelu Esflow ukazují poměrně svérázný, vyvážený a dynamicky vyhlížející vůz, jenž by tak mohl dát svému majiteli alespoň chvílemi zapomenout, že jezdí na sadě akumulátorů. Oproti Leafu nabídne Nissan Esflow dvojici elektromotorů v zadních kolech, díky jejichž účinku má zrychlit z klidu na 100 km/h okolo 5 s.

Li-ionové akumulátory jsou umístěny v blízkosti těžiště a vozu prý zaručí dojezd okolo 240 km. Hendikep těžkého pohonného ústrojí má částečně kompenzovat mimořádně lehká konstrukce karoserie s hliníkovým rámem.

Nissan Esflow 1.jpg Nissan Esflow 2.jpg Nissan Esflow 3.jpg
Nissan Esflow má veřejnost přesvědčit o tom, že elektromobil nemusí být zrovna nudný

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

Doporučujeme

Články odjinud