Autosalon Ženeva 2011: velký přehled novinek

81. autosalon v Ženevě otevřel své brány. Připravili jsme pro vás průběžně aktualizovaný seznam novinek. (doplněno 12. 3.)
Seznam kapitol
  1. Úvod, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bertone, BMW, Brabus, Chevrolet, Citroën, Daihatsu
  2. De Tomaso, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Jeep
  3. Jaguar, Kia, Koenigsegg, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Maserati, Mazda
  4. Mercedes - Benz, Mini, Mitsubishi, MTM, Morgan, Nissan
  5. Opel, Pagani, Peugeot, Porsche, Renault, Rinspeed
  6. Rolls - Royce, Saab, Seat, Škoda, SsangYong
  7. Subaru, Suzuki, Volkswagen, Volvo, Wiesmann

A je to zde, pozornost všech příznivců automobilů se upírá na výstaviště Palexpo v srdci švýcarské metropole, kde probíhá již 81. ročník Mezinárodního veletrhu automobilů a příslušenství. Netřeba dodávat, že jde opět o jeden z těch vůbec nejvýznamnějších autosalonů v celosvětovém měřítku, proto si právě sem většina světových automobilek naplánovala premiéry svých nejvýznamnějších produktů pro stávající a nadcházející modelový rok. V následujících kapitolách se pro vás budeme snažit shrnout nejen novinky, s nimiž se co nevidět začneme potkávat v běžném provozu, ale také koncepční studie, jež nám poodhalí nejen pohled do příštích let samotných automobilek, nýbrž také budoucnost automobilismu jako takového.

Doplněno 1. 3., 12:30: Fiat 500 Gucci, Volkswagen Bulli, Renault Wind Gordini, Škoda Design Study

Doplněno 1. 3., 15:00: Mitsubishi CGS, Seat IBX

Doplněno 1. 3., 16:30: Aston Martin Virage, Jeep Grand Cherokee Diesel

Doplněno: 2. 3., 10:30: Fiat 500 Coupé Zagato, Ford B-Max, Renault R-Space, Jaguar XKR-S

Doplněno: 2. 3., 13:30: Koenigsegg Agera R, Audi A3 Sedan

Doplněno: 2. 3., 15:45: Subaru RWD Concept, Lancia Delta 2011

Doplněno: 3. 3., 10:15: Saab PhoeniX, Wiesmann Spyder V8, Citroën C3 Red Block, Citroën DS4 Purple, Citroën C6 Noir et Blanc, Ferrari 599 GTO Novitec Rosso

Doplněno: 12. 3.: Porsche Cayenne Mansory/TechArt/Hamann, Volkswagen Multivan BlueMotion/Edition 25, Audi A6 ABT

 

Tip 1: Novinkový speciál z loňského ročníku autosalonu v Ženevě najdete na tomto místě.

Tip 2: Živé fotografie z loňské Ženevy jsme pro vás shromáždili na tomto místě.

Tip 3: Fotogalerii nejkrásnějších dívek z loňska najdete zde.

Pro veřejnost bude autosalon v Ženevě, zařazený pochopitelně do kalendáře OICA (Organisation internationale des constructeurs automobiles), otevřen od 3. do 13. března, novinářské dny byly naplánovány na 1. a 2. března. A právě během těchto prvních dní bude zřejmě koncentrace novinek opět nejhustší. Všechny podrobnosti k výstavě včetně orientační fotogalerie a všech organizačních pokynů najdete přímo na oficiálních stránkách Autosalonu.

Tip 1: Speciály z autosalonů v Paříži 2010Ženevě 2010, Frankfurtu 2009, Brně 2009, Ženevě 2009, Ženevě 2008, Paříži 2008, Ženevě 2007, Frankfurtu 2007, Paříži 2006, Ženevě 2006, Frankfurtu 2005, Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005.

Tip 2: Prohlédněte si živé fotografie z autosalonů v Paříži 2010, Brně 2010, Ženevě 2010, Brně 2009 poprvé, Brně 2009 podruhé, Ženevě 2008, Frankfurtu 2007, Brně 2007, Ženevě 2007, Paříži 2006, Ženevě 2006, Brně 2006, Bratislavě 2006.


Alfa Romeo MiTo TwinAir

A je to tady, automobilka Fiat právě rozhodla o tom, že kompaktní zážehové jednotky TwinAir s přeplňováním a přímým vstřikem benzínu hodlá instalovat také do vozů Alfa Romeo MiTo. Současnost se holt neptá na legendární sportovní úspěchy nebo jízdní výkony, ale na spotřebu a emise.

Připomeňme, že TwinAir disponuje zdvihovým objemem 875 ccm a výrobce tvrdí, že je schopen naladit jej až na 105 koní (78 kW), v kombinaci se zástavbou soustavy start/stop přitom průměrnou spotřebu stlačí na zhruba 4,5 l/100 km. Alfa MiTo TwinAir se zřejmě začne vyrábět pro modelový rok 2011 a v rámci zavedení této novinky se zřejmě setkáme také s decentním faceliftem. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kompaktní Alfa Romeo MiTo se představí v omlazené podobě

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde.  

Aston Martin Virage

Máme před sebou novinku se vzkříšeným jménem Aston Martin Virage, jenž se v nabídce vklíní mezi vozy Aston Martin DBS a Aston Martin DB9. Výrobce prohlašuje, že model Virage „kloubí prvotřídní techniku z DBS s komfortem a vytříbeností, jež se nachází v typech DB9 a Rapide“. Obě karosářské verze Astonu Martin Virage disponují známým šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem. Uvážíme-li, že v modelu DB9 nabízí 477 koní (351 kW) výkonu a 600 Nm točivého momentu, zatímco DBS se vyznačuje výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem 569 Nm, nový Virage se se svými hodnotami 497 koní (365 kW), resp. 569 Nm řadí přímo mezi ně.

Na motor navazuje šestistupňová automatická převodovka Touchtronic II umístěná podle receptu transaxle v jednom celku s rozvodovkou. Aston Martin Virage zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 299 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Virage bude k mání s uzavřenou i otevřenou karoserií

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Audi A3 Sedan

Vzhled čtyřmístného konceptu A3, který automobilka Audi představila v Ženevě, nepřekvapil. Opět je před námi vůz, jenž působí sportovně a zároveň elegantně. Rukopis designérů Audi je snadno rozpoznatelný. Z boku koncept připomíná kupé, přitom to je čtyřdveřový notchback sedan.

Koncept se stupňovitou zádí je dlouhý 4,44 m, široký 1,84 m a 1,39 m. Podle sdělení automobilky byl na jeho karoserii hojně použit karbonem vyztužený plast (třeba na předním spoileru, či zpětných zrcatkách, 20palcových kolech) a také hliník (kapota motoru, dveře a víko zavazadlového prostoru a kola). Proto vůz váží obstojných 1 540 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 Sedan je další ingolstadtskou hrátkou na téma čtyřdveřové kupé

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Audi A6 ABT

Ladičská společnost ABT Sportsline na autosalonu v Ženevě uvedl nový projekt na základě Audi A6. Audi A6 ABT je extravagantní vůz vyšší střední třídy, který jednoduše nelze přehlédnout. Ojedinělé spojení výkonnosti a komfortu z něj činí podle jeho tvůrců „dokonalého společníka pro každodenní ježdění“. Zvýšení výkonu bylo dosaženo pomocí sady ABT POWER. Tato inovace dokáže posílit vznětový motor 3,0 TDI z původních 245 koní (180 kW) na výsledných 282 koní (207 kW). Paket ABT POWER S, jehož součástí je navíc ještě speciální turbodmychadlo ABT, pak dokáže zajistit další zvýšení výkonu, tentokrát až na 310 koní (228 kW). 610 Nm této A6 si přitom dokáže hravě poradit s jakoukoliv situací i hmotností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Firma ABT se při ladění Audi A6 opět soustředila především na diesely

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Bertone B99 Jaguar

Ještě před začátkem autosalonu unikly první snímky nové studie, kterou pro Jaguar připravil designérským dům Bertone a již zanedlouho ji vystaví v Ženevě pod označením B 99. Nejen že do stávajícího stylistického jazyka Jaguaru vnáší nové prvky, včetně umě začleněných retroprvků včetně zadních sloupků, ale je více než pravděpodobné, že by se mohla stát předobrazem nové sériové řady Jaguaru. Na studii B 99 se navíc údajně přímo a významným způsobem podíleli také zástupci Jaguaru.

Ačkoli v červenci roku 2009, kdy končila výroba modelu Jaguar X-type, hovořili zástupci Jaguaru o tom, že „malý Jaguar už NIKDY“, my jsme na počátku února letošního roku zachytili informace o tom, že se plány změnily a veřejnost se může těšit na nový, kompaktní sedan Jaguar.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bertone B99: tak by mohl vypadat nový "malý" Jaguar 

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde.  

BMW 1 ActivE

Již v březnu roku 2008 značka BMW oznámila, že zakládá nové oddělení s označením „Project i“, jež má za úkol vyvíjet techniku a nové pohonné soustavy pro automobily určené převážně hustému městskému provozu. Cílem Project i přitom není vyvíjet konkrétní vozidla pro sériovou výrobu, ale zkoumat pokroková řešení, která se mají objevovat v nejrůznějších modelech automobilky BMW. Nyní se již samostatná značka "i" stala skutečností. Vůbec první vlaštovkou bylo Mini E, jež jsme vám představili na tomto místě a nyní se testuje v běžném provozu po celém světě, a je nyní jasné, že vývoj běží na plné obrátky. V Ženevě se představuje sériové provedení elektromobilu BMW 1 ActivE vycházející ze studie BMW Concept ActiveE.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW ActivE, sériové provedení elektromobilu 

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde.

Brabus Mercedes - Benz CLS 

Nástup druhé generace „čtyřdveřového kupé“ Mercedes – Benz CLS nemohl zůstat bez povšimnutí pánů z Brabusu, kteří pro ni vyvinuli kompletní sadu spoilerů, doplňků interiéru i úprav vedoucích ke zvýšení výkonu motorů. Pokud zůstáváte zastánci zážehových jednotek, máte v tomto ohledu zatím smůlu, modifikace se totiž soustředí výhradně na „diesely“.

Nabídka výkonových vylepšení začíná modelem CLS 250 CDI BlueEfficiency, jehož čtyřválci s objemem 2,1 l Brabus přidává 31 koní na výsledných 235 koní (173 kW) a točivý moment zvýšený na 560 Nm. Pro šestiválec CLS 350 CDI BlueEfficiency jsou u Brabusu připraveny hned dva stupně ladění. V tom střízlivějším (Eco) narostl točivý moment ze standardních 620 na výsledných 690 Nm, jež jsou k mání v rozmezí od 1 600 do 2 400 ot./min., nicméně výkon zůstal nezměněn. Verze „Sport“ navíc nabídne výkon zvýšený z výchozích 265 koní (195 kW) až na 313 koní (230 kW), což tomuto „naftožroutovi“ umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,9 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na obligátních 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus připravil v případě M-B CLS posilovací kúru zatím pouze pro vznětové motory... 

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde. 

Chevrolet Cruze hatchback

O tom, že sedan Cruze byl i v Evropě krokem tím správným směrem, svědčí velmi slušná prodejní čísla. Ačkoli se (alespoň pro naše potřeby) vyrábějí v Jižní Koreji, konstruktérům se podařilo velmi dobrým způsobem skloubit místní požadavky na autoritativní styling, kvalitní jízdní vlastnosti a bohatou výbavu a nabídku prostoru za rozumnou cenu, o čemž jsme se měli možnost přesvědčit například během testu Chevroletu Cruze 1,6i LS.

Karoserie této verze nepostrádá nic z ostře řezaného vzhledu sedanu Cruze, ale s ohledem na zkrácený zadní převis nabídne zhruba 400 l prostoru pro zavazadla, což jeho nějakých 50 l méně než u sedanu. Ve prospěch nového provedení však jednoznačně hovoří lepší využitelnost vnitřního prostoru umožňující snadnější nakládku zavazadel i přepravu rozměrnějších předmětů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Populární řadu Cruze konečně doplňuje praktické provedení hatchback

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Citroën C3 Red Block/DS4 Purple/C6 Noir et Blanc

Automobilka Citroën vystavuje na svém stánku na ženevském autosalonu trojici studií vycházející ze sériových modelů. Nejmenší z nich nese jméno Citroën C3 Red Block. Tento kompakt francouzská značka opatřila šedým lakováním doplněným rudými akcenty ve spodní linii bočního zasklení a na vnitřcích částech paprsků sedmnáctipalcových litých kol.

Po boku modelu C3 Red Block Citroën vystavuje také studii DS4 Purple, která i přes své jméno údajně čerpá především z „klenotnických technik“. A do třetice, na stánku Citroën najdete také reprezentativní model C6 „Noir et Blanc“, jenž se podobně jako výše představené koncepty vyznačuje především zkoumáním nových kombinací barev karoserie a provedení interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën C3 Red Block/DS4 Purple/C6 Noir et Blanc

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

Daihatsu Charade

Již v půli února jsme vás informovali o tom, že automobilka Daihatsu oznámila definitivní konec aktivit v Evropě. K němu by mělo dojít na počátku roku 2013 a její strádající nabídku na Starém kontinentě má ještě oživit nová generace kompaktního modelu Daihatsu Charade. Pokud vám připojený snímek připomíná výběhovou generaci Toyoty Yaris, máte naprostou pravdu. Připomeňme, že zcela nový Toyota Yaris již byla představena v Japonsku a my se na ni můžeme těšit již za týden v Ženevě.

O pohon Daihatsu Charade se bude starat výhradně zážehový čtyřválec 1,33 l s výkonem 99 koní (73 kW) doplněný šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo příplatkovým „automatem“.

Klepněte pro větší obrázek 
Daihatsu Charade je jen přezdobenou Toyotou Yaris výběhové generace

Tip: Kompletní informace k tomuto modelu najdete zde

 

 

Následující kapitola
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků