Kapitoly článku:
- Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, BMW Alpina
- Chevrolet, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Kia, Lamborghini, Lexus, Mazda
- Mercedes-Benz, Mitsubishi Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Seat
- Škoda, Toyota, Volvo, Volkswagen
Škoda Yeti
V českých luzích a hájích dozajista nejočekávanější automobilová novinka posledních měsíců se v Ženevě představila ve své produkční verzi.
První české SUV bude i přes odvážně ztvárněný koncept nakonec vzhledově umírněné a svým vzezřením bude připomínat současný model Roomster. Technicky bude vycházet z Volkswagenu Tiguan a s pohonem předních i všech kol nabídne přeplňované benzinové i vznětové motory z nabídky mateřského koncernu.
Tip: více o nové Škodě Yeti naleznete zde.
Škoda Fabia Sportline
Škoda dodnes nenabídla provedení RS na základě druhé generace Fabie. Jejím předobrazem, či možná náhradou, se stane provedení Fabia Sportline, které bude představeno právě na ženevském autosalonu.
Od standardní Fabie jej odliší především několik designových prvků exteriéru a interiéru, lepší výbava a pouze lepší z motorů v nabídce Fabie.
Tip: více o tomto modelu naleznete zde.
Škoda Fabia Scout
Již v roce 2007 ve Frankfurtu ukázala škodovka světu koncept Fabie Scout, který měl zapadnout do mladoboleslavského oddílu vozů pro volný čas. Od té doby ale jako by se po něm slehla zem. A bylo to s podivem, neboť Fabii Scout nedělí od její „obyčejné” sestřičky žádné dramatické změny, Scout je v tomto případě ryze stylingovým paketem. Těžko říci, co nakonec přimělo automobilku Fabii Scout zákazníkům nenabídnout, ale ať už to bylo cokoli, tento model dnes jak bájný Fénix vstává z popela, aby ohromil návštěvníky ženevského autosalonu a získal si přízeň zákazníků.
Vzhledové změny zasáhly nárazníky, prahy a boční dveře, odlišností budou i nová kola z lehké slitiny. Pár drobných změn se odehrálo i v interiéru, kde nové čalounění určené výhradně pro tento model, tkané koberce s nápisem Scout a pedály s nerezovými plochami a protiskluzovými pryžovými prvky.
Pod kapotou můžeme očekávat opět silnější motory, které jsou již dnes k dispozici v nabídce Fabie.
Tip: více o tomto modelu naleznete zde, sadu 27 nových fotografií Fabie Scout pak zde.
Toyota Verso
Nové rodinné MPV od Toyoty, které má oproti svému předchůdci nabídnout větší variabilitu a vyšší prostornost, což naznačuje i jeho 70 mm prodloužení a 20 mm zešíření. Hned na první pohled můžeme vidět i výraznou vzhledovou obměnu a inspiraci, jejímž zdrojem se snad nejvíce stala Toyota Avensis, která obecně naznačuje designový směr, jímž se automobilka nyní hodlá ubírat. Na bližší informace o tomto vozu ještě stále musíme čekat, ovšem již teď víme, že novinka bude nabízet místo až pro sedm pasažerů a to díky odnímatelným sedadlám ve třetím řadu.
Tip: více informací o této novince jsme vám přinesli zde.
Volvo S80 facelift
Facelift Volva S80 dodává této reprezentativní limuzíně druhý dech v boji s konkurencí, který vzhledem k současné situaci určitě nebude snadný.
Výrobce se v tomto případě více soustředil na osvěžení nabídky agregátů, do níž přibyly tři nové pohonné jednotky. Nejpodstatnější novinkou jsou dvě verze dieselového pětiválce 2,4 D a D5 Plus, do třetice se pak Volvo rozhodlo přidat úsporný avšak výkonově zřejmě nedostačující dieselovou „jedna-šestku“.
Z kosmetických změn můžeme zmínit větší znak automobilky, novou výplň otvorů v masce a chromové ozdobné lišty. Uvnitř pak najdeme nový volant a hliníkové lemování tachometru a otáčkoměru, které doplňují různé detaily ze stejného materiálu po celém interiéru.
Tip: více informací o této novince najdete zde.
Širší paleta vozů Volvo DRIVe
Jakousi nevyhlášenou válku se spotřebou a emisemi bere každá automobilka jinak, ovšem v různých taktikách můžeme najít mnoho společních znaků a bohužel o nějaké invenci můžeme mluvit pouze zřídkakdy. Nicméně vlnu ekologičnosti a úspornosti máme zde a nic nenasvědčuje tomu, že by tato módní bublina měla brzy splasknout. Jak konkrétně se k ní staví Volvo? Odpověď je prostá, severská automobilka se rozhodla zabojovat a dát svým úsporným modelům společný název DRIVe a ucelený přehlad o tomto portfoliu budeme moci získat právě na letošním ženevském autosalonu, kde se představí „kompletní rodina“.
Tip: více informací o těchto vozech najdete zde.
Volkswagen Polo
Mezi jedny z nejdůležitejších novinek letošního autosalonu se nepochybně zařadila nová generace Volkswagenu Polo, který si od svého většího bratříčka propůjčil většinu vzhledových prvků.
Nicméně výsledek vypadá pozitivně a i navzdory velké inspiraci u většího Golfu jde vidět, že Polo si i dále půjde vlastní cestou. V nabídce agregátů jistě nebudou chybět osvědčené agregáty, stejně jako i u výbav vsází automobilka na osvědčenou kartu. Nicméně, nové Polo určitě má na to, aby se stalo špičkou svého segmentu.
Tip: představení nového Volkswagenu Polo najdete zde.
Volkswagen Polo BlueMotion Concept
Na studii Polo BlueMotion, která váží jen 1080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na 15palcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o dalších 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %. Mezi další zajímavosti studie Polo BlueMotion prezentované v Ženevě patří interiér „Power On“ a multifunkční displej indikující zařazený rychlostní stupeň a tlak v pneumatikách. Navenek je vůz vyveden v nové barvě s názvem „Emotion blue“.
Tip: více o tomto úsporném modelu naleznete zde.