Zdroj: Peugeot

| Zdroj: Peugeot

Je to až neskutečné, že Peugeot 3008 vstoupil na trh v roce 2008 a dodnes úspěšně žije ve druhé generaci. Zdroj: Peugeot

Je to až neskutečné, že Peugeot 3008 vstoupil na trh v roce 2008 a dodnes úspěšně žije ve druhé generaci. | Zdroj: Peugeot

Když si pár později pořídil rodinu, Yeti nadále fungoval jako druhé auto maminek pro rozvoz dětí do školy a na nákupy.

Když si pár později pořídil rodinu, Yeti nadále fungoval jako druhé auto maminek pro rozvoz dětí do školy a na nákupy.

123
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2009: velký přehled novinek

Kapitoly článku:


Chevrolet Spark

Chevrolet Spark, který u nás okupuje nevyšší příčky žebříčku nejlevnějších nových vozidel, se dočkal svého nástupce. Ten bude podle vedení koncernu GM hravější, zajímavější a především propracovanější a bude kráčet ve šlápějích svých větších sourozenců modelu Volt a Cruze.

2010-Chevrolet-Spark-4.jpg2010-Chevrolet-Spark-1.jpg2010-Chevrolet-Spark-2.jpg 

Tip: více informací o tomto modelu naleznete zde.

Citroen DS3 Concept

Označení nového konceptu DS3 může naznačovat budoucí plány automobilky, podle níž odhalí v následujících dvou letech Citroen hned několik zcela nových modelů. Spekuluje se dokonce, že automobilka se v podstatě názvem vrátí k legendárnímu modelu DS a na trhu se po příchodu nového prcka objeví i kompaktní model DS4 a prostornější sedan DS5.

Citroen-DS3-Concept-2.jpgCitroen-DS3-Concept-3.jpgCitroen-DS3-Concept-1.jpg

Tip: více informací o tomto modelu naleznete zde.

Dacia Duster Concept

Rumunský výrobce, patřící Renaultu, zřejmě opět vsadí na osvědčenou taktiku a ačkoli od jeho modelů nemůžeme čekat inovativnost a nějakou vyšší technickou vyspělost, u běžných lidí si své místo jistě najde a to opět díky nízké pořizovací ceně. Nepředbíhejme však dobu a pojďme se podívat, co zamýšlí Dacia do budoucnosti a co nám připravila prostřednictvím robustní, 4,25 m dlouhé a 1,64 m široké studie Duster.

Na první pohled nepůsobí Dacia Duster jako přímá předprodukční verze nějakého modelu a připsat to můžeme zejména futuristickému vzhledu, který sice u konceptů není ničím výjimečným, ovšem zpravidla poukazuje na to, že sériová produkce obdobného modelu ještě ani zdaleka není za humny. Zda je tomu tak i v případě tohoto modelu, se můžeme pouze domnívat, jelikož automobilka své bližší plány pro výrobu ještě nezveřejnila. Designové studio z metropole Rumunska, jež má vzhled tohoto konceptu na svědomí, se pochlubilo tím, že první crossover s logem Dacia na přídi měl být v mnohém odlišný od těch ostatních a kromě tradičních atributů tohoto segmentu, jako je variabilita a praktičnost, měl být brán zřetel i na sportovnost a celkovou aerodynamiku vozu.
000_daciaduster.jpg 001_daciaduster.jpg 002_daciaduster.jpg

Fiat 500 Cabrio

Stylová novinka z dílny italského Fiatu má pouze shrnovací horní díl střechy, který je po vzoru jeho předchůdců vyveden v plátěné podobě. Sama automobilka tak nyní tento model přezdívá 500©, čímž ponechává platný odkaz na slovo „Cabrio” a zároveň zdůrazňuje originalitu vozu. Ta je umocněna mj. volitelnou barvou plátěné střechy, kterou na oficiálních fotografiích vidíte v provedení bordó, bude ale k dispozici i v černé a béžové.

Technicky bude novinka držet basu s ostatními pětistovkami, pod kapotou tedy najdeme benzinové motory 1,2 a 1,4 i naftový 1,3 MJ. Do budoucna je očekávána verze Abarth s přeplňovaným benziňákem 1,4.

Fiat 500 Cabrio 01.jpg Fiat 500 Cabrio 02.jpg Fiat 500 Cabrio 03.jpg

Tip: více informací o tomto modelu naleznete zde.

Ford Ranger

V Americe se ukázal již dříve, ale prodávat se tam začne nejdříve za dva roky. Ve své evropské variantě se ale představí v Ženevě a do prodejů se zde dostane již v dubnu.

Nová generace Rangeru bude nabízena s trojicí karosářských variant. Typickou zůstává i koncepce s tuhým žebřinovým rámem a rozměrnou ložnou plochou v zadní části. K dispozici bude dvoudvéřová verze Single Cab, prodloužená čtyřmístná RAP Cab a plně čtyřdvéřová Double Cab.

Uvnitř nový Ranger nabídne řadu prvků, které u více méně užitkových aut nebývají často nijak obvyklé. Kromě automatické klimatizace do této skupiny patří též audioaparatura se vstupy a podporou MP3 či důmyslná soustava tlumicích materiálů potlačujících hluk od vozovky pronikající do prostoru posádky.

Ranger 1.jpg Ranger 2.jpg Ranger 3.jpg

Tip: více informací o tomto modelu naleznete zde.

Honda Accord Tourer Type S

I navzdory tomu, že expozice Hondy na letošním autosalonu v Ženevě nepřekypuje světobornými novinkami, určitě stojí za to se zde zastavit a rozhlédnout. Kromě evropské verze očekávané hybridní Hondy Insight zde můžeme vidět i výkonné kombi z dílny této japonské automobilky. S označením Type S za názvem a 2,2 litrovým dieselem pod kapotou zazářilo v druhý tiskový den.

Honda-Accord-Type-S001.jpg 

Tip: více o tomto modelu se můžete dočíst zde.

Hyundai i20 3d

Při pohledu na třídveřovou novinku zvenku je hned jasné, že od svého pětidveřového příbuzného se téměř vůbec neodlišuje avšak pár, i když méně významných změn objevíme při podrobnějším prostudování parametrů. Třidveřový Hyundai i20 je totiž o 10 kg lehčí a rozvor po mírném zkrácení činí 2525 mm.
Co se týče výbav, zde také narazíme na výraznější změny. K dispozici jsou i nadále tři stupně - Classic, Comfort a Style, přičemž potěší i relativně bohatá základní a bezpečnostní výbava, v níž figuruje třeba šestice airbagů, ABS, nebo aktivní opěrky hlav. Za pozornost stojí použití sedadel disponujících funkcí „walk-in“, která umožňuje pohodlnější nastupování do zadní části.

Hyundai HED-6 Concept

Hyundai se po relativně úspěšném uvedení svého největšího SUV s označením iX55 podívá i na další sourozence z tohoto segmentu, které o přízeň Evropanů bojují už o něco déle. V Ženevě automobilka odhalí koncept s názvem HED-6, který navazuje na HED-5 z loňského roku a opět přibližuje, jakým směrem se bude automobilka v tomto, stále celkem oblíbeném segmentu ubírat. Konkrétně půjde o předběžnou podobu následníka modelu Tucson, který je s mírnými změnami na trhu již od roku 2005.

Očekávat tedy můžeme, že design tohoto konceptu už bude poněkud umírněnější a méně extravagantní, ovšem některé uletěné prvky zde určitě najdeme. Nicméně nový Tucson, jehož představení se odehraje zřejmě v druhé polovině letošního roku, je navrhován evropským designérským centrem, jenž má na svědomí některé ze současných poměrně úspěšných modelů. Novinka se ovšem zřekne svého dosavadního jména a ponese nové označení iX35, takže mezi své soukmenovce zapadne už i názvem.

Hyundao-Tuscon-2010-12.jpg

Infiniti Essence Concept

Ve stánku Inifniti samozřejmě letos nechybí různé lahůdky, které jsou však rozšířeny především v zámoří. Na evropských silicích stále nejsou tyto vozy až natolik běžné, což je do jisté míry opravdu škoda. Evropský trh je ale již delší dobu pro Infiniti velikým lákadlem, takže tato situace by se již brzy mohla alespoň trochu změnit. Nicméně, podívejme se tentokrát na to, jak společnost vidí svou budoucnost v oblasti stylových sportovních vozidel.

Hlavním bodem dnešního dne v ženevské expozici Infiniti bylo odhalení zcela nové studie s příznačným názvem Essence, který zcela jasně představuje lehký dvoudveřový sporťák budoucnosti s výkonným hybridním ústrojím a charakteristickou dávkou luxusu.
02-infiniti-essence-press.jpg 03-infiniti-essence-press.jpg 04-infiniti-essence-press.jpg

Kia No3 Concept

Nové miniMPV zaujme na první pohled dynamicky tvarovanou přídí, které dominují protaženější světlomety a „kostrbaté tvary“ vyplňující průduchy v nárazníku. Pozornost si u tohoto 4045 mm dlouhého konceptu zaslouží prosklená střecha, která se postará o optické zvětšení a provzdušnění interiéru. Nicméně, s podobnou vlastností se model No3 zřejmě do výroby nedostane, ovšem k dispozici bude určitě alespoň částečná panoramatická střecha. Novinka bude stát na platformě modelu Soul, jenž se u nás začal prodávat jen přednedávnem, z čehož možno usuzovat, že kromě většiny technických prvků po něm zdědí i značnou část motorové nabídky, jejímž jádrem se stane paleta vznětových a zážehových agregátů 1,6.

Sériovou podobu nového korejského MPV poznáme zřejmě až na podzim ve Frankfurtu, prozatím nám musí vystačit jeho koncepční verze. A bude-li novinka doplněna ještě o příznivou cenu, rozhodně se máme na co těšit.

Kia-No3-Concept-1.jpgKia-No3-Concept-2.jpgKia-No3-Concept-4.jpg

Tip: více informací o této studii naleznete zde.

Lamborghini Murcielago LP670-4 SV

Italská automobilka Lamborghini se před časem rozhodla rozšířit svou modelovou řadu o nový supersport, který by byl další chloubou značky a na okruzích by nadělal pořádný rozruch. S tímto jasným cílem se tedy konstruktéři pustili do úprav modelu Murcielago a výsledek je vskutku zajímavý. Nejnovější Lambo se může pochlubit 6,5 litrovým dvanáctiválcem s výkonem 492 kW/670 koní a maximálním točivým momentem 660 Nm, nekompromisním vzhledem a nižší hmotností.

mur_sv_3-4_front_large.jpg mur_sv_3-4_rear_large.jpg mur_sv_interior_large.jpg

Tip: více informací o této novince naleznete zde.

Lexus IS facelift

Druhá generace řady IS prošla modernizací v půli svého životního cyklu a veřejnosti se poprvé ukáže právě v Ženevě. Jedná se o typický facelift s drobnými retušemi uvnitř i vně vozu, ovšem bez vážnějších zásahů do jeho techniky.

Na pohonných jednotkách se toho moc nezměnilo. K dispozici zůstává vidlicový šestiválec 2,5 l/204 koní a naftový čtyřválec 2,2/177 koní pro verze IS 250 a IS 220d. Zákazníci v jiných koutech světa, zejména Spojených státech, si mohou užít i verze IS 350 s motorem o objemu 3,5 l a výkonu 306 koní.

Zvenčí jsou znát dílčí zásahy do vzhledu přídě a zádě. Přední část vozu dostala upravený nárazník a chladičovou masku, jež vozu přidávají na osobitějším a přesnějším vzhledu. Nalezneme zde stále řadu podobných prvků s větším typem GS, ale jejich celková souhra přispívá k lehčímu a sportovněji střiženému dojmu. Široký rozchod kol je zdůrazněn robustními rozšířenými blatníky, vyplněnými velkými ráfky s nízkoprofilovými pneumatikami.

IS 350 06.jpgIS 350 07.jpg 

Tip: více informací o změnách Lexusu IS naleznete zde.

Mazda 3 MPS

Pár měsíců dozadu, když se nová a svěží Mazda 3 představila poprvé veřejnosti, se v souvislosti s ní začaly šířit spekulace, že výrobce už nehodlá pokračovat ve vývoji ostré verze MPS a to hlavně pro nízký zájem ze strany veřejnosti. Nyní se tyto spekulace ukázaly jako neopodstatněné a nepravdivé, což automobilka potvrdila ohlášením prvních dvou novinek, které představí ve své expozici 3. března v Ženevě. Jednou z nich bude i Mazda 3 MPS, ta druhá bude přitom jasným kontrastem, bude úsporná a ekologická.

maz3_geneva09_hi_002.jpgmaz3_geneva09_hi_003.jpg

maz3_geneva09_hi_001.jpgmaz3_geneva09_hi_005.jpg  

Tip: více o těchto novinkách se dozvíte zde.

Doporučujeme

Články odjinud