Autosalon Ženeva 2009: velký přehled novinek

(doplněno 7.3. v 19:30) Světový autosalon číslo jedna již otevřel své brány. Pojďme se podívat na jeho nejdůležtější novinky.
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, BMW Alpina
  2. Chevrolet, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Kia, Lamborghini, Lexus, Mazda
  3. Mercedes-Benz, Mitsubishi Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Seat
  4. Škoda, Toyota, Volvo, Volkswagen

Ženevský autosalon letos, i navzdory všude přítomné finanční krizi, obhájil svůj status nejvýznamnějšího světového autosalonu. Zatímco v Detroitu bylo v lednu znatelně cítit, že některé automobilky už utahují opasky, v ženevském centru Palexpo zřejmě tento pocit mít nebudete. Nejenže se zde představuje mnoho automobilových novinek, ale jednotliví výrobci sypou z rukávu i své futuristické vize, nové technologie a řešení, které mají podle nejnovějších trendů zachránit světlé zítřky naší planetě. Na své si však přijde tradičně každý fanoušek motorizmu, ať už jsou jeho modlou divoce „vytuněné vozy”, nebo usedlé úsporné modely s nízkou spotřebou, v obou případech je v Ženevě na co koukat.

Již od včerejška všichni významnější výrobci postupně odhalují své novinky a to i včetně specifikací a dalších detailů. Někteří své trumfy aspoň v náznacích vytáhli již dříve, jiní doplňují informace nyní - v obou případech najdete vše podstatné na tomto místě.
Tento článek průběžně aktualizujeme a přinášíme vám nejaktuálnější informace z této velkolepé akce.
 
Pro úplnost ještě dodáváme několik organizačních údajů, které by se vám mohli být užitečně, pokud se rozhodnete tento autosalon navštívit.
Tiskové dny: 3.-4. březen 2009
Dny pro veřejnost: 5.-15. březen 2009, od pondělka do pátku je otevřeno od 10:00 do 20:00 a o víkendu od 9:00 do 19:00.
Co se týče cen, dospělý za lístek zaplatí 14 CHF, děti od 6 do 16 let 8 CHF a při počtu nad 20 osob ve skupině lze uplatnit slevu, takže vás lístek vyjde na 9 CHF.
Pro bližší info o programu a průběhu autosalonu navštivte oficiální stránky, na níž si mj. můžete v předstihu zakoupit vstupenky.
Doplněno 5.3.: Ženevský autosalon má za sebou první den pro veřejnost a to znamená, že většina z těch nejdůležitejších novinek již byla představena. My pro vás budeme však i nadále doplňovat tento seznam o další novinky, na které doposud nebylo dostatek prostoru, nebo byly zastíneny těmi významnějšími. Již teď se ale můžete těšit na další články, v níž se budeme věnovat převážně tunigovým vozům a sportovním speciálům.

Alfa Romeo 159 s faceliftem a novým motorem

Poslední rozsáhlý facelift Alfy 159, jednoho z nejhezčích sedanů současnosti, proběhl na začátku loňského roku. Pro Ženevu Alfa Romeo připravila další modifikace těchto vozů, s karosériemi sedan a kombi, ale revoluci nečekejme. Alfa zatím kromě jednoho snímku neuvedla žádné podrobnosti o modernizaci, kromě těch o nových pohonných jednotkách.
Zajímavou novinkou bude jistě nový zážehový čtyřválec 1,8TBi s přeplňováním a výkonem 200 koní, jenž se bude dodávat v kombinaci s diferenciálem Q2 na poháněné přední nápravě, čímž se zřejmě nové provedení stane o něco krotším bratříčkem varianty GTA. Milovníky nafty pak jistě potěší nástup nového motoru JTDm o výkonu 170 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Alfa Romeo MiTo GTA

V Ženevě se představuje i ostrá verze malého hatchbacku MiTo. Pod kapotou superostrého mini se dostal motor o objemu 1,8 litru s výkonem 237 koní, který nejmenší GTA vystřelí na stovku za šest sekund a dovolí mu atakovat rychlost 242 km/h.

Slíbeno je též zatím neupřesněné snížení hmotnosti celého vozu, který by tak měl být nejen nejmenším, ale i daleko nejlehčím ostrým vozem Alfy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tip: více o nejmenším GTA se dočtete zde.

Aston Martin

Příchod nového Astonu Martin s typovým označením One-77 byl předznamenán ještě před zahájením loňského autosalonu v Paříži, kde se jeden předprodukční exemplář sice ukázal, ale po celou dobu výstavy zůstala jeho větší část zahalena plachtou. Fanoušci, očekávající odhalení tohoto speciálního modelu tedy zřejmě z Paříže odcházeli poněkud zklamaní, nicméně letos v Ženevě si mohou vše vynahradit. One-77 se zde konečně odhalil celý a s jeho debutem zmizely i poslední spekulace, které byly nahrazeny oficiálními informacemi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tip: více o tomto modelu naleznete zde.

Audi A4 Allroad quattro

Osvědčený koncept kombíku A4 s jeho sportovně střiženým kabátem byl doplněn přepracovanými nárazníky s vystupujícími nerezovými panely, které kryjí část spodku vozu. Audi A4 Allroad k zvýšené světlosti a trvalému pohonu všech kol přidává obklady rozšířených hran blatníků a sedmnáctipalcová litá kola se sedmi paprsky a pneumatikami 225/55. Střecha nese podélníky pro upevnění všemožného sportovního náčiní, zadní nárazník byl doplněn odrazovými plochami nikoli zcela bez podobnosti s Octavií Scout. Základní varianta se spokojí se zdvojenou koncovkou výfuku, obě výkonnější verze pak přinášejí dvojité potrubí s koncovkami oddělenými.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde.

Audi A5/S5 Cabrio

Konstruktéři nového kabrioletu řady A5 rezignovali na módní pevné skládací střechy a zůstali u použití plátěné jendotky. Ta si i v moderní době zachovává jisté přednsoti včetně lehké a relativně levné konstrukce a nenáročnosti na skladovací prostor. Vůz si tak zachovává dostatek místa pro tyřčlennou posádku i její zavazadla, což z vozu A5 Cabrio dělá ve spolupráci s šesticí motorů, rozsáhlou nabídkou výbav a cenou od 37 300 eur jedno z nejzajímavějších otevřených aut ve střední třídě, jež si zároveň zachovává praktickou využitelnost v běžném celosezónním provozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde.

Audi TT RS

Audi TT s označením TT RS korunuje tuto modelovou řadu a stane se její vlajkovou lodí. Na sklonku loňského roku jsme přitom byli svědky premiér několika sportovních verzí s označením TT S, naftového „turbodieselu“ či základního provedení s motorem 1,8 TFSI. V zásobě mají však u Audi ještě jednu variantu, která se stane nejrychlejším TT všech dob, když nabídne motor o výkonu vysoce přesahujícím 300 koní, schopným rozjet toto malé kupé na stovky jen za 4,5 sekundy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: více informací o tomto voze nalezenete zde.

Bentley Continental Supersports
 

Tvůrci svůj vůz pojmenovali hrdě „extrémní Bentley“. Není se celkem co divit, když si uvědomíme, že tento mastodont zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 3,7 s a dosáhne rychlosti 330 km/h. Vlajková loď řady Continental GT totiž dosahuje výkonu 621 koní a točivého momentu 800 Nm.

Jméno Supersports navazuje na model z roku 1925, jenž vzniknul modifikací třílitrového modelu Speed. Vůz se vyznačoval technologiemi převzatými přímo ze závodní praxe a jednalo se o vůbec první Bentley, který jezdil přes 100 mph (asi 160 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: více informací o tomto voze nalezenete zde.

BMW 5 Gran Turismo (PAS)

Automobilka BMW se již před dvěma lety rozhodla udělat vůz, který by se tak trochu vymykal z běžné konfekce a nabízel by takřka ze všeho něco. Konstruktéry, kteří zjevně nečetli německý překlad Čapkova povídání o pejskovi a kočičce, čekala dlouhá cesta a nesnadné řešení, a proto vypracovali různé studie a koncepce. Z každé pak vybrali to nejlepší a to pak jednoduše spojili do jednoho celku a koncept naznačující vznik úplně nové třídy byl na světě. Tak to alespoň tvrdí v BMW, jak ale novinku nejlépe popsat? BMW nato opět používá známou zkratku PAS pocházející ze spojení Progressive Activity Sedan.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Chcete-li se o tomto konceptu dozvedět víc, čtěte tento článek.

BMW Alpina B7

Po oficiálním ženevském debutu vám můžeme nabídnout nejen oficiální specifikace, ale konečně i více fotografií. Přes dvě tuny vážící „luxusní loď” od Alpiny v sobě ukrývá výkonný přeplňovaný 4,4 litrový osmiválec disponující výkonem 372 kW/507 koní a mamutím točivým momentem 700 Nm. Tyto parametry pak bohatě postačují nato, aby nová sedmička zvládla sprint z nuly na stovku za 4,7 vteřiny a dosáhla elektronicky omezené maximální rychlosti 280 km/h. Zatímco Alpina žádné další údaje neposkytla, v kuloárech se šeptá, že B7 dostane výkonnější brzdy a sportovní tlumiče.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Alpina B6 GT3

V expozici německé společnosti Alpina se vedle limuzíny B7 objevila i finální podoba okruhové verze modelu B6, která, jak již z názvu vyplývá, vychází z BMW řady 6. Podívejme, co v sobě skrývá toto ostré kupé se zvučným jménem a zda má na to vrátit Alpinu po dvaceti letech zpátky do „ringu“.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků