Kapitoly článku:
- Alfa Romeo, Audi, Bertone, BMW, Castagna, Dacia, Daihatsu,Ferrari, Ford, Honda
- Hyundai, Chevrolet, Identity, Kia, Koenigsegg, Lamborghini, Land Rover, Loremo, Lotus
- Mazda, Mini, Mitsubishi, Peugeot, Renault, Rolls-Royce, Saab, Seat, Suzuki, Škoda
- Toyota, Volvo, Volkswagen
Prakticky celý tento týden budeme na AutoRevue.cz věnovat ženevskému autosalonu, jedné z nejvýznamnějších akcí svého druhu vůbec. Očekáváme spoustu novinek, z nichž ty nejdůležitější si můžete v předstihu prohlédnout v našem speciálu, který budeme průběžně doplňovat o objevivší se informace. Pro novináře se brány ženevského autosalonu otevřou již v úterý 28. února a počínaje tímto dnem na vás budeme hrnout jednu horkou aktualitu za druhou, přidáme naše vlastní fotky a první dojmy z kontaktu s představenými vozy. Vše důležité vždy naleznete na tomto místě.
Tip: Jako první v ČR jsme vám přinesli živé dojmy ze setkání se Škodou Roomster.
Tip2: Nahlédněte do našeho fotospeciálu ze ženevksého autosalonu 2006, kde naleznete živé fotografie všech představovaných novinek.
Tip3: Připravili jsme pro vás také fotogalerii těch nejkrásnějších sexy dívek z letošního ženevského autosalonu.
Pokud se sami chystáte na blížící se autosalon v Ženevě, pak se vám mohou hodit některé základní informace.
Datum konání: 2.-12. března
Otevírací doba: pondělí-pátek od 10 - 20 h, sobota-neděle od 9 - 19 h.
Vstupné: základní vstupné 14 CHF, děti 6-16 let 8 CHF, skupina více než 20 osob 9 CHF/osoba
Vstupenky je možno zakoupit přímo na místě, nebo na internetu. Ovšem ceny se nijak neliší, a tak výhoda předprodeje zde ztrácí význam. Pokud přesto preferujete nákup vstupenek v předstihu, pak využijte tento odkaz.
Pokud se chcete dozvědět více o programu, průběhu a novinkách na tomto autosaloně s daty a termíny jejich premiéry, pak navštivte oficiální stránky, kde se vše podstatné dozvíte.
Tip: Speciály z autosalonů ve Frankfurtu 2005, Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005
Nově naleznete v přehledu: BMW Z4 Rennsport-Kit, Identity i1, Suzuki SX4, Suzuki Swift, Toyota Rav4 Sport
Alfa Brera Spider
Již za měsíc automobilka Alfa Romeo oficiálně představí své nové karosářské verze modelů Brera a 159. Alfa Brera Spider s tradiční plátěnou střechou vychází z nedávno uvedeného coupé. Brera ve verzi Spider bude o 15 mm kratší než coupé a bude tak měřit 4 396 mm. Zároveň bude o 5 mm nižší a na výšku bude měřit 1 367 mm. Rozvor pak má hodnotu 2 525 mm. I Brera Spider bude koncipována s vnitřním uspořádáním 2+2. Design vychází z dílny Giugiara a pod kapotou se objeví stejné motory jako u verze Coupé (více informací).
Alfa Brera Spider
Alfa Romeo 159 Sportwagon
Zároveň s modelem Brera Spider přichází i kombi odvozené ze sedanu modelu 159. Hlavním rozdílem proti minulé generaci Alfy 156 a 156 Sportwagon je výrazné zvětšení užitné hodnoty vozu. Vždyť combi modelu 156 disponovalo menším zavazadelníkem, než verze sedan. Přesto Alfa dbala na udržení stylovosti a elegance, a tak nový Sportwagon bude opět patřit k nejkrásnějším kombi na trhu. I když Alfa nerada používá slovo combi. Pod kapotou se také objeví stejné motory, jako u verze sedan (více informací a fotografií)
Alfa Romeo 159 Sportwagon
Audi RS4 Cabrio a Avant
Německá automobilka Audi si přichystala do Ženevy také jednu novinku. Svůj ostrý model střední třídy, Audi RS4, představí ve verzích kabrio a Avant. Právě Avant byl v minulé verzi jedinou karosářskou verzi, která si získala téměř nesmrtelnou úctu. Nová generace RS4 však začala verzí sedan, a tak mnozí milovníci Audi RS4 netrpělivě čekali, až přijde také verze Avant. I tyto varianty budou disponovat osmiválcem o objemu 4,2 litru s výkonem 420 k (více informací)
Tip: Přečtěte si naše jízdní dojmy z představení Audi RS4.
Audi RS4 Cabrio
Audi RS4 Avant
Audi A6 Allroad
Nové Audi A6 Allroad vychází z klasického kombíku modelové řady A6, ale má řadu drobných i podstatných změn. První z nich je plechový ochranný kryt podvozku, který je částečně vidět pod předním nárazníkem. Díky drobnému profilování vzadu má také funkci difuzoru. Mezi další změny patří zvětšená zpětná zrcátka, střešní lyžiny, rozšířené blatníky, ochranné lišty dveří a masivní koncovky výfuku.
Pětimístný vůz má celkovou délku 4,93 m a rozvor 2,83 m. Variabilní zavazadlový prostor má v základu objem 565 l, po sklopení zadních sedadel se zavazadelník zvětší až na 1 660 l.
Benzínové motory jsou k dispozici dva: 3,2 FSI V6 s výkonem 188 kW (255 k) a maximálním kroutícím momentem 330 Nm; silnější zážehový agregát je 4,2 FSI V8 (257 kW/350 k a 440 Nm). Verze se šestiválcem akceleruje z nuly na stovku za 7,2 s, nejvyšší rychlost je 242 km/h a průměrná udávaná spotřeba bude 11,2 litrů naturalu 95 na 100 km. Top verze s osmiválcem spolkne stovku za 6,3 s, maximální rychlost je omezena na 250 km/h a udávaná spotřeba je také 11,2 l na 100 km (více informací)
Audi A6 Allroad
Bertone Suagná
Tip: Coupé-cabrio na bázi Grande Punto od studia Fioravanti si můžete prohlédnou zde
Bertone Suagná
BMW Z4 Rennsport-Kit
Téměř sedm a půl miliónu korun si musíte připravit, pokud si chcete užít téměř bez kompromisů. Přesně 250 000 eur stojí nové coupé z produkce automobilky BMW, které doznalo radikálních změn. Standardní BMW Z4 M Coupé se podrobilo řádným úpravám a vznikl okruhový speciál. Standardní výkon Z4 M byl navýšen na 294 kW (400 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 400 Nm. Když k tomu přidáte hmotnost 1 200 kg, nádrž na 120 litrů paliva máte žhavého kandidáta na opravdovou zábavu. Tovární tuning jak se patří. Pokud se vám nový model líbí, musíte si počkat do května, kdy začne jeho prodej (více informací)
BMW Z4 Tennsport-Kit
BMW 3,0i R6 biturbo
Automobilka BMW představí na autosalonu v Ženevě svůj nový motor, který bude určen pro náročnější zákazníky. Svůj řadový šestiválec o objemu 3 litry vybaví dvěma turbodmychadly. Takto upravený motor bude dosahovat výkonu 225 kW (306 k), což je proti motoru bez turba nárůst o cca 15 procent. Nejvyšší točivý moment bude mít hodnotu 400 Nm a bude dosahován v rozmezí 1500 a 5800 otáček, což je nárůst o necelých 30 procent proti atmosferické verzi. Možná se divíte tak malým nárůstům výkonu, od dvojitého přeplňování by mnozí čekali více (více informací)
Motor 3,0 R6 biturbo
Castagna Landaulet
Koncept spadá někam mezi třídy SUV a kupé, přední maska jasně odkazuje na vozy Rolls-Royce. Studie přebrala od luxusních anglických vozů např. i protilehlé otevírání dveří nebo luxusní interiér.
Castagna Landaulet
Dacia Logan Steppe
Rumunská automobilka Dacia přivezla do Ženevy koncept rodinného vozu pro volný čas, který je postaven na úspěšném modelu Logan. Podobnost se sériovým modelem je vidět hned na několika místech. Převzaná je přední část Loganu, tedy přední maska, která je pouze mírně modifikována, zbytek designu pak vytváří dojem, že se jedná pouze o zvýšené kombi. Netradičně jsou řešeny páté dveře, který se nezvedají, ani neotevírají do jedné strany, ale jsou dvoudílné. Studie je určena pro pět dospělých osob.
Logan Steppe jde v trendu poslední doby, nabízí všechny komfortní prvky, na které jsou řidiči zvyklí a přidává k tomu nezbytnou variabilitu interiéru. Ve studii tak naleznete bi-xenonové světlomety, čiré světlomety, automatickou klimatizaci, kompletní audio-video systém s LCD obrazovkami z opěrkách předních sedadel atd. Zavazadlový prostor může dosáhnout hodnoty až 1 700 litrů a uspokojí tak téměř každého. Studie je postavena na 17" kolech a Dacia nezveřejnila, jaký motor si přichystala pro tuto studii. Ovšem jedno je jisté, Dacia chystá na podzim v Paříži představit nový model, který by měl vycházet právě z tohoto konceptu (více informací)
Dacia Logan Steppe
Daihatsu D-Concept
Japonské Daihatsu vychází vstříc svým domácím zákazníkům, kteří mají v oblibě krabicovitý design. Čím dál více japonských automobilek produkuje vozy s podobným designem, který je na jednu stranu praktický, na druhou stranu, hlavně pro Evropany, může připomínat nevkusné krabice od bot, kterým někdo přidal krátkou příď a čtyři kola. Design některých modelů této automobilky může evokovat pocit, že v Japonsku nejsou schopni vylisovat jakoukoli křivku a proto tolik jasných hran (více informací)
Daihatsu D-Concept
Ferrari 599 GTB
Ferrari 599 GTB dostane pod kapotu dvanáctiválec, který má svůj původ v modelu Enzo, a dává výkon 455 kW (620 k). Po ukončení prodeje modelu Enzo totiž chybí automobilce skutečně silný stroj a pokud nejbližší konkurenti stojí na hranici okolo 550 koní, je třeba být o krok před nimi. Dle dostupných informací by mělo nové Ferrari zvládnout sprint na stovku okolo 3,7 s a dosáhnout maximální rychlosti přes 340 km/h. Nové Ferrari 599 GTB bude postavena na zkrácené platformě F612 Scaglietti a motor bude uložen za přední nápravou, aby se dosáhlo co nejlepšího rozložení hmotnosti (více informací).
Ferrari 599 GTB
Ford Galaxy
Automobilka Ford konečně představila v plné kráse své nové, velké MPV Galaxy. Hlavní novinkou této generace je odpoutání se od koncernu VW, se kterým vyráběl de facto stejné modely. U Fordu se prakticky totožné MPV jmenuje Galaxy, u Volkswagenu Sharan a u Seatu Alhambra.
Ford také nevyvíjel novou platformu pouze pro jeden model, stejná, ovšem zkrácená platforma se objeví také v novém modelu S-Max. Nové Galaxy je proti svému předchůdci větší ve všech směrech, což má přinést více prostoru pro všechny. Na délku tak nyní měří 4 820 mm, což je o 179 mm více, na šířku měří 1 854 mm, což je o 60 mm více a výška se mírně zmenšila a to na 1 676 mm, což je o 14 mm méně, než v první generaci. Větší vnější rozměry přinesly hlavně více místa pro posádku a zavazadla. Právě zavazadelník byl malou slabinou minulé generace, hlavně v případě sedmimístného uspořádání. Nová generace nyní disponuje zavazadelníkem od 435 l v případě sedmi míst (minulá generace 335 l) až po 2 325 litrů v případě dvoumístného uspořádání. Tyto perfektní hodnoty jsou dosaženy i díky systému Fold Flat System, tedy systému uložení sklopených sedadel. Více místa dostala i posádka, pro ni je připraveno o více než 50 mm více u druhé řady sedadel a o více než 60 mm prostoru u třetí řady (více informací)
Nový Ford Galaxy
Ford S-Max
Automobilka Ford si připravila do Ženevy dvojicí novinek, které mají přinést nové zákazníky. Po nové generaci Galaxy (představení), se jedná o zcela novou kategorii vozů, které jsou určeny nejen pro převoz většího počtu pasažérů a zavazadel, ale také k tomu, aby si řidič mohl za volantem užít jízdy a řízení. S-Max je tak kombinací většího kombi a vozu třídy MPV.
S-Max za větším sourozencem Galaxy zaostává na délku o 52 mm a měří 4 768 mm. Na výšku je pak nižší dokonce o 69 mm a měří 1 607 mm. Na šířku pak má 1 850 mm. Vlastně celý model je zmenšeninou modelu Galaxy, jak vnějšími rozměry, tak i vnitřními. Různé uspořádání interiéru pak umožní převést až sedm osob. Na vnitřním uspořádání je také závislý zavazadlový prostor. Ten nabízí objem od 285 litrů až po téměř 2 000 litrů. Výhodou zavazadelníku je vysouvací podlaha, kterou po otevření zadních dveří můžete vysunout ven až o 48 cm, což usnadní nakládku a vykládku. Také odkládací prostory jsou proti Galaxy redukovány. V modelu S-Max jich najdete "pouze" 26 o objemu 90 litrů, což je proti Galaxy o 20 litrů a 5 schránek méně (více informací)
Ford S-Max
Honda Civic Type-R
Až příští týden v Ženevě představí oficiálně automobilka Honda svůj koncept Civicu Type-R, přesto si můžete již nyní vychutnat první pohled na dalšího zástupce opravdu ostrých hot hatchů. Nová studie je postavena na 3D verzi oblíbeného Civicu a na každém kroku jde vidět snahu o to, aby působila maximálně dynamicky.
Běžný model Civicu doznal jen mírných změn, protože již v tomto provedení vypadá dostatečně dynamicky a sportovně. Ovšem již první snímky odhalují rozdíly. Civic Type-R již nemá polykarbonátový pás mezi světlomety a na jeho místě se nyní nachází klasická mřížka. Nový je i přední a zadní spoiler, a také prahové nadstavce se zadním přítlačným křídle,. Hlavní odlišností jsou tak velká 19" kola z lehké slitiny s pneu o rozměru 245/35 (více informací)
Studie Honda Civic Type-R