Kapitoly článku:
- Alfa Romeo, Audi, Bentley
- BMW, Brilliance, Citroën, Ferrari
- Fiat, Ford, Chevrolet, Kia
- Lamborghini, Lancia, Lexus, Lumma Design, Mazda, Mercedes - Benz, Mitsubishi
- Mini, Nissan, Opel, PGO, Renault
- Škoda, Saab, Seat, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen
Fiat 500 Abarth SS
Abarth SS stylově navazuje na starší a větší konstrukci Grande Punto Abarth SS, jež se ve formě designérské studie představila na sklonku loňského roku. Podrobnosti budou zveřejněny až na pařížském autosalonu (kde jinde...), ale několik zaručených informací již pro vás máme. Pod kapotou Abarthu SS se bude ukrývat přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka, naladěná až na výkon 180 koní. Jedná se o další evoluci tohoto úspěšného motoru, a to dosti výraznou.
Tip: více informací o tomto voze naleznete zde
Ford Ka
Výrobce jej popisuje jako svěží, veselý, hravý, moderní, módní, mladý či troufalý. Jedinou jistotou tak nadále zůstává skutečnost, že novž Ford Ka bude sdílet podlahovou plošinu s povedeným Fiatem 500 a vyrábět se bude na stejné produkční lince v Polsku. Pod krátkou kapotou se nejspíš objeví zážehové čtyřválce 1,4 a 1,6 l a vznětový 1,6 l. Záhy by měl paletu doplnit vrycholný Ka ST, jenž zřejmě obdrží přeplňovanou zážehovou jednotku 1,4 l, používanou i ve Fiatu 500.
Tip: více informací o tomto voze naleznete zde
Ford Ka Digital, Tattoo a Grand Prix
Automobilka Ford představila ve své Pařížské expozici kromě standardní verze Fordu Ka, i další tři speciální, kterými chce upozornit na mnohotvárnost tohoto prcka. K vidění zde jsou verze s názvy Digital, Tattoo a Grand Prix, které již na první poslech naznačují, na jaké stylingové úpravy se můžeme těšit.
Provedení Ford Ka Digital je charakteristické svou černou a světlozelenou barevnou kombinací a to jak uvnitř tak i zvenku. V interiéru je snad nepozoruhodnější kontrastující světlozelený obklad středové konzole. Ford Ka s přídomkem Grand Prix je prakticky totožný, akorát že za kombinaci barev byla použita méně divočejší červená a bílá, kterou je vhodně zdoben i vnitřek vozu. Poslední z této „trojky“ nese přívlastek Tattoo a zvenčí zaujme především svým „tetováním“ na střeše a při předních blatnících. Mnohem zajímavější je však interiér, kde najdeme černou kůží čalouněná sedadla, antracitovou kůží potažený volant a ozdobné hliníkové lišty.
Tip: více informací o těchto vozech naleznete zde
Ford Fiesta ECOnetic
Pro Paříž si evropský Ford připravil premiéru svého vůbec nejhospodárnějšího auta. Jedná se samozřejmě o novou, „globální“ Fiestu, jež by se měla zařadit mezi k životnímu prostředí nejšetrnější auta na evropských trzích. Pod kapotou Fiesty ECOnetic se ukrývá vznětový čtyřválec 1,6 TDCi Duratorq skombinovaný s filtrem pevných částic DPF. V kombinovaném režimu by si Fiesta ECOnetic měla říci o pouhých 3,7 litru nafty na 100 km jízdy. Produkce 98 gramů CO2 na kilometr tento vůz řadí k nejšetrnějším autům v daném segmentu a na špici evropské nabídky značky Ford.
Tip: více informací o tomto voze naleznete zde
Ford Kuga 2,5i Duratec
První crossover s modrým oválem na přídi byl od svého loňského uvedení ve Frankfurtu nabízen pouze se vznětovým dvoulitrem TDCi dosahujícím výkonu 136 koní. Právě tento čtyřválec nebyl příliš šťastným výběrem pro tento typ vozu, na jedné straně jistě potěší relativně nízká spotřeba, která je však vykoupena nízkou dynamikou a méně kultivovaným chodem. Ti, kteří model Kuga museli právě kvůli tomuto agregátu oželet, mají nyní důvod k radosti. Do nabídky motorů totiž automobilka přidává benzínový přeplňovaný pětiválec 2,5 Duratec disponující výkonem 200 koní a maximálním točivým momentem 320 Nm při 1 600-4 000 ot./min.
Tip: více informací o tomto voze naleznete zde
Chevrolet Cruze
Cruze je postaven jako globální auto, které se pustí na trhy v Evropě, Severní Americe a Asii. Verze pro jednotlivé kontinenty se budou mírně lišit, vyobrazený vůz je v evropském provedení. Zde se v autosalonech objeví v březnu roku 2009 a v tu chvíli bude nabízen se třemi motory. Zážehové jednotky budou mít objem 1,6 a 1,8 l a budou dosahovat výkonu 82, resp. 103 kW. Obě obdrží variabilní časování sacích i výfukových ventilů k podpoře tahu v nízkých a středních otáčkách a relativně nízké spotřeby benzínu. Třetím motorem bude dvoulitrový „diesel“ s výkonem 110 kW a točivým momentem vrcholícím hodnotou 320 Nm.
Tip: více informací o tomto voze naleznete zde a zde
Chevrolet Orlando
Na bází kompaktního sedanu Chevrolet Cruze přináší i studie Orlando výrazové prostředky značky Chevrolet do nového segmentu. Koncept Orlando ověřuje potenciál kombinace SUV stylingu, rodinného vanu a kombi do jediného vozu, přičemž pochopitelně chce z této syntézy vytěžit co nejvíce. Namísto obvykle plochých boků karoserie má Orlando blatníky zvýrazněné dvoutónovým lakováním.
Tip: více informací o tomto voze naleznete zde
Infiniti G37 Convertible
Po nedávném vyhlášení, v němž automobilka potvrdila, že nový model G37 bude vyráběn i ve verzi kupé-kabrio, se začalo vášnivě spekulovat, zda tento model bude dostupný i pro klientelu na „starém kontinentu“. Zatímco Amerika a Japonsko měli příchod tohoto modelu jistý takřka od začátku, Evropa si na definitivní verdikt Nissanu musela ještě nějaký ten čas počkat. Nyní už ale víme, že G37 Convertible se v Evropě začně prodávat v létě příštího roku.
Tip: více informací o tomto voze naleznete zde
Kia Soul
Jedná se o kompaktní automobil svěžího vzhledu, jenž do prodejů v Jižní Koreji přijde již koncem letošního roku, zatímco v Evropě a USA jej lze očekávat počátkem roku příštího. V Evropě bude Kia Soul nabízena s dvěma motory, jením zážehovým a jedním vznětovým. „Diesel“ bude dosahovat výkonu 126 koní při 4 000 ot./min. a točivého momentu 255 Nm při 2 000 ot./min., benzínová pohonná jednotka bude vykazovat nejvyšší parametry shodných 126 koní při 6 300 ot./min. a 156 Nm při 4 200 ot./min.
Tip: více informací o tomto voze naleznete zde