Autosalon Brno 2009: foto momentky II

V Brně je nyní vidět i nebývalá koncentrace jedinečných sportovních automobilů, které na silnicích spatříte jen zřídka.

Ačkoli je zájem importérů vozů běžných značek o brněnský Autosalon vlivem tuhnoucí krize nižší než dříve, návštěvníci se zde mají stále nač těšit. A zájem o nová auta je z jejich pohledu skutečně enormní, jen během soboty prošlo branami brněnského výstaviště více než 20 000 návštěvníků! Ti, kteří do Brna dosud nezavítali, by tak měli jistě učinit, protože zde najdou širokou plejádu výrobků malosériových výrobců, jejichž často velmi drahé sportovní vozy na našich silnicích na rozdíl od běžné konfekce potkáme jen zřídkakdy. A právě těmto strojům se nyní budeme věnovat.

Tipy: Skoukněte také první fotomomentky z ostatních expozic,nebo se ještě zapojte do naší soutěže s autosalonem o Porsche na víkend, GPS navigace nebo mini Coyote.

Značka Aston Martin nalezla docela nedávno i v Česku své oficiální zastoupení, a tak si v Brně můžete prohlédnout dva nejvýznamnější modely z nabídky Astonu - V8 Vantage a DB9, obě v provedení kupé i roadster.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Astony Martin DB9 a V8 Vantage

Aston u nás zastupuje firma Auto Exner, tedy stejná společnost, která dováží i vozy značky Bentley a Lamborghini, které v Brně pochopitelně též nechybí. Můžete si tak prohlédnout modely Bentley Continental, Conti GT, Conti GTC Speed a Lamborghini Gallardo i Murciélago.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental, GT a GTC Speed
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Gallardo

Společnost Charouz Group v Brně prezentuje širokou paletu exkluzivních automobilů. Těsně vedle sebe zde stojí bílý Cadillac a červená Corvette s pečlivě zamlčovanou značkou Chevrolet, jež nyní v Evropě nijak mimořádně zvučné jméno z pochopitelných důvodů nemá. Následuje ucelená expozice vozů Mercedes-Benz z dílen dvorního značkového úpravce AMG.

Centrem stánku je však řada čtyř sportovních automobilů, vyráběných s rozsáhlým využitím ruční práce. Zleva sledujeme černé kupé Artega, následují dva stroje Wiesmann v zajímavých perleťových odstínech a partu doplňuje černý Spyker C8, jenž se vyznačuje jedinečnou kombinací koženého čalounění a hliníkových obkladů. Třešničkou na dortu jsou pak žlutý Gumpert Apollo a Pagani Zonda s cenovkou bezmála 30 milionů korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jádro expozice Charouz Group s vozy Artega a Wiesmann
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér vozu spyker C8 a stroje Gumpert a Pagani
Klepněte pro větší obrázek
Škála Mercedesů v úpravě AMG

Neméně zajímavu podívanou nabízí stánek IBS Motor. Na omezeném prostoru prezentuje alespoň několik perliček ze své současné nabídky. Pozornost vábí především oranžový roadster Yes! s přeplňovaným šestiválcem Audi o výkonu 355 koní (361 kW). Agresivně vyhlížející dvoumístný stroj není sice nikterak horkou novinkou, ale zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 s a nejvyšší rychlost 281 km/h patří jistě k impozantním hodnotám.

Nebylo by však vhodné přehlédnout sousední vůz Caterham Lotus Seven s takřka padesátiletou historií. Jeho výroba běží dál a IBS Motor tento spartánsky vybavený vůz nabízí v šesti provedeních s motory o výkonu od 120 do 263 koní. Zájemce o exkluzivní cestovní vozy pak zaplesá nad bílým sedanem Bitter Vero. Vyrábí jej v omezených počtech německá společnost Ericha Bittera, jenž jako základu využívá australských vozů Holden z koncernu General Motors. Díky tomu se Vero vyznačuje pohonem zadních kol, luxusním interiérem a šesti i osmiválcovými motory s výkonem až 600 koní.

Máte-li však vyloženě sportovní ambice, zaujme vás jistě Radical SR3, jenž je hlavním poutačem na stánku IBS Motor. Je základním modelem v současnosti šestičlenné sestavy britských speciálů, Radical SR8 přitom zajel v roce 2005 dodnes nepřekonaný rekord na legendární Nordschleife, kde kolo absolvoval v čase 6:55. Tyto stroje disponují motocyklovými nebo automobilovými motory o výkonu od 190 do 525 koní, přičemž jejich pohotovostní hmotnost se pohybuje mezi 540 a 575 kg. Pokud je však tato hmotnost pro vás stále příliš vysoká, zaujme vás nejmenší z vystavených exponátů, tedy motokára renomované italské společnosti BRM Racing.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Stánku IBS Motor dominují stroje Caterham, Yes!, Radical a Bitter
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pohled do útrob vozů Radical SR3 a Bitter Vero

Jedinečné vozy však v Brně najdete i na menších stáncích, kde většina z nich působí spíše jako poutače. Za zmínku jistě stojí produkt české společnosti Innotech, jenž vznikl s přispěním firmy Construct známé svými zabezpečovacími systémy. Jedná se o rozsáhle modifikované kupé Chevrolet Corvette C6. Vůz Innotech C6 Coupe se vyznačuje sadou optických úprav včetně vzhůru výklopných dveří a technologicky unikátními kovanými ráfky kol s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. V Brně slaví světovou premiéru a jejich konstrukce spočívá v kombinaci uhlíkových vláken a hliníkových slitin. Šířka obouvaných pneumatik je 275 mm vpředu a 345 mm vzadu. Pod kapotou se ukrývá osmiválec LS2 doplněný kompresorem Procharger a upraveným sáním a výfukem, který údajně dává výkon plných 1 000 koní. Díky tomu vůz s pohotovostní hmotností 1 400 kg zrychlí z 0 na 100 km/h z 3 s a dosáhne rychlosti 340 km/h.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Innotech C6 Coupe s výkonem 1 000 koní, vyrobené na zakázku českého zákazníka, je ukázkou toho, čeho jsou naše firmy schopné
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smečka klasických Jaguarů

 

Foto Aston Martin, Bentley, Lamborghini a Jaguar: Ondřej Vávra a jaguar-club.net

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků