AutoRevue.cz má deset let a nový design

Po deseti letech od vzniku webu AutoRevue.cz a po pěti letech od poslední změny nasazujeme nový vzhled.

Motoristický web AutoRevue.cz vznikl před deseti lety. Vydavatelství Computer Press ho začalo provozovat přesně 24. července 2001.

AutoRevue tenkrát navázalo na stránky RSAutoRevue, jejichž šéfredaktor Radek Šilhavý náš web také v počátcích vedl. Pamětníci si vzpomenou na dvouletou éru šéfredaktora Petra Broži a zejména na dlouhé působení Pavla Jandy. V roce 2010 přešel web pod vydavatelství Mladá fronta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro budoucí generace ukládáme podobu AutoRevue, na kterou jsme byli zvyklí od roku 2006 do dneška

K desetiletému výročí dáváme AutoRevue nový kabát. Kromě změn, které vidíte na první pohled v podobě jiného designu, dostal web řadu nových funkcí. Další novinky jsou ukryty uvnitř, v publikačním systému.

Podívejte se, jak vypadal design AutoRevue úplně na začátku

Pět let je na webu dlouhá doba

Betaverzi nového AutoRevue jsme už minulý týden ukázali v diskuzním fóru a potěšily nás příznivé reakce. Při redesignu totiž často převládne fakt, že se změnilo něco, na co byli uživatelé zvyklí, nad samotným hodnocením vzhledu. Z přijetí ve fóru proto máme radost a jsme zvědavi na další reakce.

AutoRevue se hodně změnilo. Starý design, který byl na webu od 28. června 2006, už dlouho nevyhovoval. Na internetu se všechno vyvíjí velmi rychle a pět let starý vzhled webu je jako něco z minulého století. Malé texty, malé obrázky, nucené rozdělování něčeho, co rozdělení nepotřebuje… Změna už byla potřeba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pamatujete si na vzhled stránek AutoRevue mezi lety 2004 a 2006?

Kde jsou články, kde jsou bleskovky?

Na jiných webech se nám osvědčilo nerozdělovat typy článků. Vidíme, že čtenáři se o tom, co si přečtou, rozhodují podle tématu, nikoli podle plochy na stránce, kam redakce článek zařadila. Články jsou teď proto vidět za sebou, chronologicky od nejnovějších.

Na velká témata jsme ale samozřejmě nerezignovali. Najdete je hned nahoře na stránce ve velkém bloku – takzvaném článku dne.

Vadilo nám také, když jsme krásná auta museli věznit v miniaturních ikonách. Teď už mají obrázky, jaké si zaslouží.

Klepněte pro větší obrázek
Pěkné auto musí mít pořádný obrázek

Hledat a najít, co se hledá

Jedna z neviditelných změn v redakčním systému se dotkla řazení článků do rubrik. AutoRevue má teď díky tomu lepší strukturu, snadněji se dostanete ke konkrétním tématům.

Klepněte pro větší obrázek
Aktuální přehled rubrik není konečný. Struktura už není tak pevná jako dřív, snadno bude možné přidávat další rubriky

Máme také novou sekci s rozdělením automobilek a vylepšené samostatné stránky jednotlivých značek. Vyzkoušejte třeba BMW. Nová je také sekce s přehledem testů automobilů.

Protože hodně článků obsahuje video, vylepšili jsme jeho přehrávač. Má větší formát a v pravém spodním rohu nepřehlédněte odkaz pro jeho další zvětšení. Video se potom přehraje přes celou šířku webu. Může také obsahovat záložky pro rychlý skok na konkrétní místo. Však to zkuste přímo tady u videa se studií vývoje designu Porsche 911:

Klepněte pro větší obrázek
  • 01:12 – Až tady se ve videu něco děje

Vylepšené diskuze

Pod články jsme nasadili nové diskuze pod články. Základ je stejný jako dřív, ale když se přihlásíte a do svého profilu vyplníte jméno a příjmení (případně se před tím nově zaregistrujete), získáte nové možnosti:

  • Váš příspěvek bude v diskuzi výraznější než anonymní komentáře
  • V profilu můžete nastavit svoji fotku, odkazy na svůj web, Twitter, Facebook, podpis atd.
  • Svůj příspěvek můžete do 15 minut od odeslání změnit, například opravit překlepy

V diskuzích nově poznáte, které příspěvky jste ještě nečetli. Ty přečtené jsou méně výrazné než nové. Vyzkoušejte také klávesové zkratky pro přechod na další nepřečtený příspěvek: Ctrl + šipka dolů (opačným směrem funguje i šipka nahoru).

Klepněte pro větší obrázek
Petr Maleček má vzorně vyplněný profil: vidíte fotku, v závorce se i nadále může zobrazovat přezdívka, vpravo jsou odkazy, dole podpis. Když s příspěvkem souhlasíte nebo nesouhlasíte, nemusíte pro to psát nový komentář. Stačí kliknout na odkaz

Jsme na Facebooku

Přijďte za námi: www.facebook.com/AutoRevue.

Nečekejte jen odkazy na vybrané články, k tomuto účelu si raději přihlaste náš kanál RSS do čtečky. Facebook je spíš takové neoficiální místo, kam píšeme, co se děje v redakci, co testujeme, co zajímavého jsme viděli na silnicích nebo jinde na webu.

Mobilní verze AutoRevue

Adresu m.autorevue.cz zadejte do prohlížeče v mobilním telefonu. Je optimalizovaná pro jejich malé displeje a pomalejší přenos dat. Můžete v ní číst články i diskuze, zapojit se do diskuzí, prohlížet rubriky a rovnou se dostanete i do mobilní verze diskuzního fóra.

Klepněte pro větší obrázek
Mobilní verze AutoRevue

Nové AutoRevue: jak se vám líbí?

Po týdnech ladění dnes pouštíme nové AutoRevue do světa. Nikdy asi nevyzkoušíme všechny možné kombinace, tak kdybyste objevili nějakou chybu, na kterou jsme nenarazili, napište nám prosím do diskuze pod článkem.

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků