Autor skvělých Tater měl být zapomenut. 50 let od smrti Hanse Ledwinky

11 komentářů

Kuk Vykuk
1. března • 14:50

Ledwinka, to je ten jak mu vykuk Porše čuměl přes rameno a vobšlehnul koncept Brouka a pak za to komanči na VW vysoudili pár marek, který si rozdali a prochlastali? ;-)B-]

Carlsson
28. února • 10:45

Musím napsat že T 603 byla a je nádherný auto na svou dobu neuvěřitelný pro plno lidí jako UFO.Pane Ledwinko dekuji OPRAVA

puk123
28. února • 13:22

Akorát, že na T603 už Ledwinka nepracoval.

H-car
1. března • 10:02

No né tak úplně, ale někde bylo psáno, že konstruktéři měli nějaké problémy (snad jízdní vlastnosti) a Ledvinku navštívili ve vězení a snad jim hodně pomohl a poradil (byli to nějaké vzpomínky konstruktéra).

Lukas-e30
1. března • 13:10

V dobe vyvoje T603 uz byl davno v rakousich. Jednalo se spis omT600 Tatraplan

puk123
1. března • 10:45

A že si rovnou nevzali taky plány T613. :-)

Lukas-e30
1. března • 13:09

:)))

Carlsson
28. února • 10:43

Musím napsat že T 603 byla a je nádherný auto na svou dobu neuvěřitelný pro plno lidí jako UFO.Pane Ledwino dekuji

Hujer
28. února • 9:48
Peter
1. března • 8:07

Vypadá to jako by oba autoři čerpali ze stejného zdroje. Nebo jenom ten první? Zvláště se jim plete jméno Steyer jeden to uvádí jako název firmy, druhý jako město obojí je správně, nicméně čtenář se nedoví jestli pobýval ve Steyer (město) nebo ve firmě Steyer v Grazu.

puk123
28. února • 8:58

Solidně napsáno. Asi bych tam jen připomenul, že během vývoje aerodynamických vozů už byl H.L. v pozici ředitele. Ač se za komančů nijak zvlášť nepřipomínal, pan Rozenkranz v knihách o tatrovácké historii jeho jméno nevynechal. Naopak poprvé vidím některé fotky a dokumenty z doby válečné a těsně poválečné. Je patrné, že ho noví uzurpátoři moci chtěli odsoudit včetně zbavení majetku, aby se zmocnili jeho práv k patentům.

Doporučujeme

Články odjinud