Autopilot v Tesle předvídal nehodu a zastavil. Řidič by to ale měl umět také

28 komentářů

Kuk Vykuk
31. prosince • 8:30

Kupte si všichni ty "bezpečný" SUV s vysokým těžištěm, aspoň nám zbude na důchody :-D

kolemjdoucí 2
31. prosince • 10:34

Koukám že už nevíš jak bys tu dál ještě trollil, tři příspěvky během sedmi minut a všechny o ničem...Neboj, lidi mají vlastní hlavu, každej si koupí co mu vyhovuje a tvoje hanění SUV, spalováků a tak podobně budou s klidným svědomím ignorovat.

Kuk Vykuk
31. prosince • 16:33

Tak to sem rád, že sis pěkně početl a ještě máš potřebu ujišťovat nás o tom že máš vlastní hlavu :-D
Hezkýho silvestra!! ;-)

úvaha
30. prosince • 13:37

Jak by asi ta Tesla reagovala, kdyby tam jela v tom pravém pruhu jako to první auto, které bylo nejblíže k nehodě? Tam byl volný pruh a radar by tedy brzdící vozidla ve stejném pruhu neměl. Ten 1. řidič vpravo šplápl na brzdu hned po zaznění varováného zvuku v Tesle, protože už v tu chvíli asi tušil, co se může stát. Udělal by to ve stejnou chvíli i "autopilot" Tesly - reagoval by na brzdící auta ve vedlejším pruhu? Pokud ne, tak by asi reagoval až na vozidlo, které se po nárazu odrazilo do pravého pruhu. A to už by asi bylo pozdě, možná by to ani Tesla nedobrzdila a narazila by do toho odraženého auta?
Proto může být důvěra v takové systémy poněkud ošidná. Pokud bude řidič věřit, že různé krizové situace za něj vyřeší "autopilot", tak se možná nebude tolik dávat pozor na cestu a to může být nebezpečnější, než kdyby se na "autopilota" nespoléhal.

malvino
29. ledna • 13:57

Hele, to ale není nic nového. Ten samý problém existuje v letectví, kde letadlo 99% času řídí počítač, a samozřejmě, piloti poněkud vycházejí ze cviku. Viz haváriel letu AF447. Ale celkově je bezpečnější předávat co nejvíce kompetencí v řízení letadel počítačům. A u aut to asi dopadne podobně. Zejména poté co si pojišťovny spočtou, že je levněji vyjdou samořiditelná auta a začnou na to finančně tlačit ve formě masivních slev pro ně.

sokar
29. prosince • 18:40

Jak vidím někde Teslu, a vídám jich už docela dost, tak mám rudo před očima. Prostě mě sere a strašně mě zajímají lidi co si ji koupí.B-]

Kuk Vykuk
31. prosince • 8:23

A hele další zamindrákovanej případ, kterej nachápe co se s ním děje a ještě s tím votravuje širý okolí :-D:-D:-D
Že by vedlejší efekt sociální deprivace ;-)

Kuk Vykuk
31. prosince • 8:28

Nemusíš mít obavy, jak vidíš ani ten Teslista se na ty na chudáky v tom "bezpečným" SUV nevykašlal a běžel jim na pomoc. Zato o tobě dost pochybuju zda by si měl vůbec zájem čas...

kolemjdoucí 2
31. prosince • 10:11

Asi slušná schizofrenie, se tak koukám...

Jozko
29. prosince • 19:38

Jsem rád že jsem tě mohl nasrat :) a copak tě na mě zajímá?

sokar
29. prosince • 20:15

Bezva teslista - Jen mě ze zvědavosti zajímá povolání, politická orientace a jestli jsi vegetarián ? Já prostě nemůžu pochopit proč si koupí elektroauto. To máš jako pocit že zachráníš planetu, nebo se chceš absolutně odlišit od běžných aut ?

Nejste přihlášen
30. prosince • 13:49

Tak začni sám. Prozraď nám své povolání, politickou orientaci a jestli nejsi vegetarián. A taky čím jezdíš, když to chceš po těch, co jezdí Teslou.

Sockar
31. prosince • 0:49

Závistník, zemanovec a Oktáva 1,9turbokamna.

Chytrak
30. prosince • 10:11

Nevim proc si ji koupil on, ale kdybych mel volny takovy prachy tak si ji koupim taky. Proste proto ze je to skvely auto. Takovou konstrukci nema zadny druhy. Za 20 let uz ji sm tam nekdo kopirovat bude. A kdybys nebyl zabednenej a nevidel rude, prijdes si na to sam.

Dzambor
29. prosince • 21:26

Nie Tesla sa kupuje z ineho dovodu. Skor je to pocit ze mam nieco ine...odlisujem sa od ostatnych. Tesla je aj o pocitoch. Kde zazijes take pretazenie pri akceleracii? A co ta do toho kto co ma, aku ma polit. orientaciu a ci je vegetarian alebo zere maso? Toto nechapem na cechoch a slovakoch...klasicka natura zavidiet druhym co ma. Zavidime si vsetko. O euro vyssi plat, o to ze susedova trava je zelenejsia, ze ma ine auto a pod. veci. Keby sa staral kazdy sam o seba a motivoval by seba k lepsim vykonom alebo niecomu podobnemu tak by si si aj ty mohol kupit to co ma sused a nie len zavidiet.

kErb
30. prosince • 9:16

To neřeš, odpověď je závist. Budou tady plácat jak nezávidí a kdyby to a ono, ale jezdí v nějaké staré vraždě a jsou celkově nasraní na všechno :-P
Já mám sice pod kapotou V8 ale projel jsem si elektromobil a za 5 let do něj půjdu taky - je to jiný vesmír (benzín si ale samozřejmě nechám :-D )
Přeji spoustu bezpečných a zábavných km v Tesle, auto je to úžasné!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
30. prosince • 9:57

Stačí když napsal, že vidí rudě. Pro to si umím představit jenom jeden důvod, a to neskutečnou závist. Asi má doma něco za desetinu ceny, protože vlastní neschopností se na nic lepšího nezmůže. Taky takové znám.

Sokar
30. prosince • 12:43

Zavidi jen ubozak. Nikdy sem nikomu nic nezavidel. Ja se mam dobre a nestradam. Jak psal nekdo predemnou, proste me zajima profil kupujiciho. Urcita auta si kupuje urcita skupina lidi. Kdyz ma teslu- ok jeho vec. Nemusim psat co mam v garazi, stejne to nejde overit, ale je zajimavy, ze jak nekdo nema rad teslu tak hned zavidi a jezdi v zuguliku.:-O

kolemjdoucí 2
30. prosince • 12:36

Tak to máš asi jen dost malou představivost. Mě sice Tesly nechávají chladnými, ale jak to píše Shimi výše - člověk si nekupuje jen elektromotor s baterkou, kupuje si celý auto, takže ho oprávněně zajímá dílenské zpracování, užitné hodnoty, servisní síť atd - zkrátka zajímají všechny aspekty, ne jen něco z toho jako nadšence. Při takovém celkovém pohledu na věc je ovšem Tesla bez šancí, a vzhledem k tomu že nezlepšují kvalitu, ale naopak se snaží udělat z toho masovku, tak se tyto jejich jmenované problémy nejspíš ještě prohloubí. Jsem zvědav jak to budou zvládat, už jenom proto že jsou jakýmsi pomyslným etalonem v tomto segmentu trhu, ovšem mě zatím svým přístupem nepřesvědčili (a krom toho se v S mlátím do kolene o ten jejich šílenej na výšku postavenej monitor, ergonomie úplně v pr....).

JirkaX
30. prosince • 13:06

Mícháš dvě věci dohromady. Nemám jsem na mysli Teslu jako takovou, ale cenu vozu. Což může být jakákoliv značka kolem dvou mega. Nevím, proč by měl vidět rudě proto, že je to auto zpracováním nic moc. To nemá logiku. Ta cena ano.

kolemjdoucí 2
30. prosince • 13:30

Protože nekvalitní dílenské zpracování se také rovná "cena" - cena za poruchy a následné opravy, cena za prostoje či komplikace s přepravou uživatele atd, a hlavně je to prostě opruz. O nespokojených majitelích X se toho tu i jinde napsalo poměrně dost, to je přesně ten případ - automobilka si ukousla větší sousto, než mohla momentálně zvládnout.

Shimi
30. prosince • 9:52

kErb: Někdo může závidět a někdo se může ptát čistě ze zvědavosti, neviděl bych na tom nic světoborného. Nicméně mě by třeba zajímalo, jak může někdo dát celkem balík za auto s tak mizerným dílenským zpracováním. Já když si tu káru prohlížel při statické ukázce, tak jsem se nestačit divit. Jsem sice puntičkář, ale co je moc, to je moc. Co ale musím uznat je to, že to fakt jezdí výborně. Je to prostě něco jiného, nezvyklého. Ten krouťák od nulových otáček je parádní. Ale když se nad tím zamyslím a zhodnotím to s chladnou hlavou, tak je to v podstatě to jediné, co je na tom autě zajímavé. Jinak je to 100 let stará technologie se všemi nevýhodami za nesmyslné peníze.

kolemjdoucí 2
29. prosince • 21:58

Ale on mu nic nezávidí, jen se snaží pochopit, z jakých důvodů se takto rozhodnul. Popravdě to taky nechápu, a to jsem v tom seděl - asi jen pokrytectví, ale za pár let se těch teslistů zas můžeme zeptat, třeba mezitím pochopí oni.

Neurotic
29. prosince • 13:43

Co lžete?! Autopilot žádnou nehodu nepředvídal a zastavil, protože tam stála auta

David
29. prosince • 17:12

For je v tom, že Tesla reagovala už na 2. auto před sebou. Zaregistrovala nebezpečí a začala brzdit ještě před nárazem před ní. Alespoň dle článku. To je oproti stávajícím asistentům novinka.

Neurotic
29. prosince • 17:17

Však jsem nic o tom, že by reagovala na začátku na to auto před ní nepsal. To, že tady nikdo nerozezná jedoucí auto od stojícího nebo skoro stojícího za to fakt nemůžu:-D

29. prosince • 16:54

Ze by neurotik? ;)

Jan
29. prosince • 15:16

Akustické varování přišlo už v okamžiku, kdy se to malé auto rychle přibližovalo k autu před ním a následně do něj narazilo. Je možné, že počítač vypočetl, že se ta auta srazí a začal brzdit. Určitě bych to nenazval předvídáním, ale že se to auto zachovalo velice dobře je fakt.

Doporučujeme

Články odjinud