Autopilot v Tesle předvídal nehodu a zastavil. Řidič by to ale měl umět také

Na autonomní řízení v teslách si motoristická veřejnost zvykla koukat s obezřetností, avšak za tuto reakci si systém zaslouží pochvalu.

Nizozemský řidič Tesly Model X se zapnutým režimem Autopilot jel na dálnici, když se před jeho vozem stala nehoda. Vůz před ním nedobrzdil před stojícím autem a nestačil ani uhnout.

Přesto Tesla, coby třetí auto v této situaci, zareagovala skvěle a před nehodou zastavila s dostatečným odstupem bez pomoci řidiče, což potvrdil sám Hans Noordsij, který za volantem seděl.

Za vše může update autopilotu na verzi 8.0, díky němuž snímá radar dvě auta před vozem místo jednoho. Ještě něž auto před teslou vůbec začalo brzdit, Tesla již zpomalovala a řidiče upozornila i akusticky. K nehodě tedy dojela bez jakékoli paniky.

Zajímavosti | Video | Elektromobily | Tesla

Video: Tesla Model X má nebezpečné dveře. Mohou skřípnout ruce!

Při nehodě nebyl nikdo vážně zraněn. Z technického lediska však incident posloužil coby dobrý příklad toho, že jinak proklínané bezpečnostní systémy jsou občas skutečně k užitku. Jistě, dobrý řidič vždy v provozu sleduje několik aut před sebou, stejně jako radar autonomního řízení. Měl tedy by podobnou situaci zvládnout také. Přiznejme si však, že naše pozornost nemusí být vždy naprosto stoprocentní, a právě v těchto situacích dokáže elektronika pomoci.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků