Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Buď autopilot Tesly nefunguje, nebo řidiči neví, jak ho mají používat. Každopádně další auto mělo nehodu v době, kdy mělo zapnutou funkci autopilota. Řidička z Kalifornie narazila zezadu do jiného auta v rychlosti okolo 64 km/h, Tesla nedokázala sama zpomalit.

A pak se spustila klasická mediální přestřelka, řidička obviňuje automobilku, že její systém nefungoval tak, jak by měl, zatímco automobilka tvrdí, že systém fungoval a řidička ho sama vypnula tím, že sáhla na volant a sešlápla prudce brzdový pedál. Tesla tomu přidává, že funkce autonomního řízení neznamená, že se řidič nemusí věnovat řízení.

Ojetiny | Elektromobily | Život řidiče | Statistiky | BMW | Tesla | Nissan

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Naopak, řidič by měl být podle Tesly připraven kdykoli zasáhnout do řízení. Schopnosti částečně autonomního řízení Tesly mnozí řidiči očividně hodně přeceňují. Jen si vzpomeňte na záplavu videí na YouTube, kdy lidé přelézají na zadní sedadla a svůj život nechávají na pospas elektronickému mozku auta.

Přitom stačí, aby radar zastínil třeba velký list nebo jiné nečistoty a celý systém v mžiku přestane fungovat. Autonomní vozy zkrátka čeká ještě dlouhá cesta a tak je k nim třeba přistupovat.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků