Autopilot Tesly je dopravním rizikem, říkají němečtí experti

Řidiči elektromobilů Tesla se už několikrát přesvědčili, že autopilot není vždy nejlepší volbou. Němečtí experti ho dokonce nazvali dopravním rizikem.

Ve světě se objevilo už několik případu, kdy autonomní jízda vozů americké automobilky Tesla nedopadla právě nejlépe. Magazín Der Spiegel se dostal k interním dokumentům německého ministerstva dopravy, ve kterých němečtí experti testovali právě systém Autopilot. Výsledky z hlediska bezpečnosti dopravy nepotěšily a tato vymoženost si vysloužila pořádnou porci kritiky.

Zajímavosti | Elektromobily | Tesla | Elon Musk

Tesla vylepšila asistenční systém Autopilot. Už žádní mrtví?

Podle expertů z Federálního dálničního výzkumného ústavu má Autopilot Tesly hned několik výrazných nedostatků. Řidiče například neupozorní, pokud se vůz dostane do situace, kterou počítač nedokáže vyřešit. Nedostačující je i dosah detekčních senzorů při předjížděcím manévru.

To ale není všechno. Interní dokument například kritizuje i nepřiměřenou reakci nouzové brzdy. Tesla má samozřejmě na tyto testy diplomatickou odpověď. "Vždy jsme byli k našim zákazníkům upřímní, že autopilot je systém pomáhající řidiči v řízení, a že vyžaduje neustálou pozornost,“ stojí ve vyjádření americké automobilky.

Bezpečnost | Elektromobily | Život řidiče | Tesla

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

O výsledcích těchto testů byl informován i samotný německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Ani po tomto reportu se zatím nerozhodl nechat provést kroky, které by mohly Tesle ublížit. Byly ale nařízeny další testy, po kterých by mělo padnout konečné rozhodnutí.

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků