Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se. Celý incident přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na videu.

Vůbec poprvé za 2,25 milionu testovacích kilometrů způsobilo autonomní vozidlo společnosti Google dopravní nehodu. Vozy Google byly už dříve účastníky dopravních nehod, ale vyšetřování vždy ukázalo, že na vině byl řidič druhého vozidla.

První nehoda způsobená vozem Googlu v plně automatickém režimu se stala 14. února v Kalifornii a teď už se ví, proč. Auta Googlu se učí chovat jako běžný řidič. Snaží se předvídat a chovat se tak, aby jízda v nich co nejvíce připomínala jízdu člověka.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Právě přílišná opatrnost bývá pro testovací posádky autonomních vozů frustrující, když řidič cítí, že by určitou situaci stihl rychleji, zvládnul lépe nebo zbytečně nečekal a nepouštěl ostatní. Autonomní vozy se tak postupně učí být „méně opatrné“, snaží se kalkulovat s akceptovatelnou mírou rizika a se zdravou dávkou agresivity, která je na silnici občas potřeba. Podobná situace nestala nyní. Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se.

Celý incident (a další zajímavosti z vývoje bezpilotních aut) přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na přiloženém videu. Je to více než 50 velmi zajímavých minut, ale pokud nemáte čas, třeba vezmete za vděk naším krátkým shrnutím.

Bezpečnost | Život řidiče | Technika | Volkswagen | Mercedes-Benz | Tesla | Nissan

Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Auto Googlu chtělo odbočit na rozšířeném pruhu vpravo. Po levé straně stála jiná auta. Auto Googlu ale detekovalo malou překážku ve svém pruhu a rozhodlo se počkat. Když padla zelená a ostatní vozy odjížděly, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotily, že se autobus nemůže do vzniklé mezery vejít, proto se auto rozhodlo rozjet, neboť počítalo s tím, že řidič autobusu zastaví. Řidič autobusu se ale domníval, že se vejde. Vůz Googlu pak do projíždějícího autobusu v rychlosti 3 km/h narazil. Poškození bylo jen kosmetické a nikomu se nic nestalo. Google v názavnosti na to připravil 3500 různých testů, aby se podobná situace již neopakovala.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků