Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se. Celý incident přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na videu.

Vůbec poprvé za 2,25 milionu testovacích kilometrů způsobilo autonomní vozidlo společnosti Google dopravní nehodu. Vozy Google byly už dříve účastníky dopravních nehod, ale vyšetřování vždy ukázalo, že na vině byl řidič druhého vozidla.

První nehoda způsobená vozem Googlu v plně automatickém režimu se stala 14. února v Kalifornii a teď už se ví, proč. Auta Googlu se učí chovat jako běžný řidič. Snaží se předvídat a chovat se tak, aby jízda v nich co nejvíce připomínala jízdu člověka.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Právě přílišná opatrnost bývá pro testovací posádky autonomních vozů frustrující, když řidič cítí, že by určitou situaci stihl rychleji, zvládnul lépe nebo zbytečně nečekal a nepouštěl ostatní. Autonomní vozy se tak postupně učí být „méně opatrné“, snaží se kalkulovat s akceptovatelnou mírou rizika a se zdravou dávkou agresivity, která je na silnici občas potřeba. Podobná situace nestala nyní. Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se.

Celý incident (a další zajímavosti z vývoje bezpilotních aut) přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na přiloženém videu. Je to více než 50 velmi zajímavých minut, ale pokud nemáte čas, třeba vezmete za vděk naším krátkým shrnutím.

Život řidiče | Technika | Bezpečnost | Volkswagen | Mercedes-Benz | Nissan | Tesla

Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Auto Googlu chtělo odbočit na rozšířeném pruhu vpravo. Po levé straně stála jiná auta. Auto Googlu ale detekovalo malou překážku ve svém pruhu a rozhodlo se počkat. Když padla zelená a ostatní vozy odjížděly, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotily, že se autobus nemůže do vzniklé mezery vejít, proto se auto rozhodlo rozjet, neboť počítalo s tím, že řidič autobusu zastaví. Řidič autobusu se ale domníval, že se vejde. Vůz Googlu pak do projíždějícího autobusu v rychlosti 3 km/h narazil. Poškození bylo jen kosmetické a nikomu se nic nestalo. Google v názavnosti na to připravil 3500 různých testů, aby se podobná situace již neopakovala.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků