Autonomní vůz Google bude zřejmě vyrábět Fiat-Chrysler

Koncern FCA se údajně dohodl s Googlem a bude pro něj vyrábět autonomní vůz výměnou za přístup k technologiím samočinné jízdy.

Koncern FCA Fiat-Chrysler je blízko finální dohodě s technologickým gigantem Google. Nadnárodní automobilový koncern má potřebné technologie a výrobní kapacity k tomu, aby mohl pro Google vyrábět jeho vlastní auto, které už nepotřebuje řidiče.

Součástí dohody je ale také to, že celý koncern FCA včetně značek Fiat, Alfa Romeo, Ferrari a Maserati bude moci využívat znalosti Googlu na poli autonomních systémů, píší Automotive News. Koncern FCA by mohl autonomní vůz Googlu vyrábět nejen v USA, ale i v Evropě.

Zajímavosti | Bezpečnost | SUV | Video | Život řidiče | Hybridy

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Pokud jde o první produkční auto Googlu, s největší pravděpodobností se bude nejprve jednat o přeznačkovaný model z koncernu FCA. Mluví se o MPV Chrysler Pacifica (viz titulní foto). Kvůli zákonům, ale i zvyklostem řidičů, bude mít auto Googlu nadále klasické pedály a volant.

Nejprve to vypadalo, že vozy Googlu bude vyrábět Ford nebo GM, ale vše padlo na tom, že se nepodařilo vyjasnit, kdo bude vlastnit data získaná autonomním systémem společnosti Google. FCA naopak zřejmě souhlasí s podmínkami Googlu.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Pro Google by tak mohl vzniknout strategický partner s dostatečnými výrobními kapacitami, know-how, servisní a prodejní sítí. Naopak koncern FCA si slibuje to, že ušetří nemalé prostředky za vývoj vlastní autonomní technologie, neboť je to právě koncern FCA, kdo z velkých hráčů na trhu vlastně ještě nenabízí žádné auto s aspoň částečnou podporou samočinné jízdy.

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 1.996
Rok výroby: 2001
Stav: 161 337 km
Cena: 45 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků