Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Německo plánuje zavést legislativu, která bude po provozovatelích autonomních aut vyžadovat, aby měl vůz aktivní tzv. „černou skříňku“. Toto zařízení má sloužit ke zjištění příčiny případné nehody, má také ukázat, co se zrovna v autě dělo, co dělal „autopilot“ a co viděly senzory vozu. Testovací prototypy sice zapisovače dat používají, ale není zatím jisté, že se objeví i v sériových autonomních vozech.

Bezpečnost | Americká auta | Elektromobily | Život řidiče | Tesla

Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Německý ministr dopravy Alexandr Dobrindt navrhuje, aby nová legislativa sice umožnila řidičům autonomních aut „nevěnovat se řízení“, ovšem stále budou muset sedět za volantem a být připraveni zasáhnout. Černá skříňka má pak zaznamenávat vše, co se s autem děje, když řídí samo.

Zařízení by mohla být velmi podobné tomu, které používají dopravní letadla. Zřejmě ale nebudou muset obsahovat nahrávku zvuků z kabiny, budou pouze zapisovat data, jako je přetížení, úhel natočení volantu, rychlost a podobně. Stejně jako v letadlech budou muset být černé skříňky v autech odolné proti poškození i při vážné dopravní nehodě.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Volvo

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

S nápadem zavést povinné černé skříňky nepřišlo Německo jako první. Už se o tom mluvilo kdysi dávno v rámci Evropské unie jako povinného prvku výbavy všech nových aut. Původní návrhy z roku 2006 měly černé skříňky zavést od roku 2009, ale z toho nakonec sešlo. Přesto některá auta již určitý zapisovač dat používají, například Nissan GT-R. Tam ale slouží především pro potřeby servisu.

Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků