Autonomní vozy budou produkovat méně emisí, říká expert Nissanu

Plně autonomní vozy chtějí automobilky vypustit do roku 2020. Do té doby se budou pokoušet přesvědčit všechny skeptiky o výhodách této technologie.

O autonomní budoucnosti slýcháme na automobilových akcích téměř neustále. Ne všichni ale věří v dokonalé schopnosti samořídících automobilů. Skeptiky se teď snaží odborníci přesvědčit realnými přínosy. Svými vyjádřeními se o to pokusil i expert z Nissanu. 

Manažer autonomních technologií japonské automobilky Stewart Callegari se rozpovídal o přinosech této technologie během ženevského autosalonu. Podlě něj by plně autonomní vozy měly přijít do roku 2020. 

Technika | Nissan

Nissan testuje druhou generaci autonomního Leafu. Jezdí v Londýně

Nespornou výhodou má být významně snížený provoz v centru měst. Vozy budou díky pokročilé technologii navzájem spolupracovat na systému plynulejší dopravy ve městech. Kromě toho mají mít autonomní automobily méně stop-startů, čím se sníží emise a také spotřeba paliva. 

Až 90% nehod je podle vyjádření Callegariho způsobená chybou řidiče. V Nissanu proto chtějí autonomní technologii hlavně odbourat tento problém. 

"Nechceme odstranit řidiče. Víme, že zákazníci pořád chtějí mít automobil pod kontrolou. Místo toho podpoříme řidiče autonomními technologiemi, které jsou užitečné v reálném světě, a zárověň zlepší celkovou bezpečnost," nechal se slyšet Stewart Callegari. 

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků