Autonomní vozy bude pro Uber vyrábět Volvo. Dorazí už příští rok

Automobilka Volvo a společnost Uber společně vyvinou flotilu autonomních vozů. Volvo má na starosti vývoj aut jako takových, Uber se postará o jejich nákup a provoz. Obě společnosti do projektu dohromady investují zhruba 300 milionů dolarů, tedy asi 7,2 miliardy korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo XC90 na fotkách je jenom vize designéra, jak by společný produkt Volva a Uberu mohl vypadat. Obě firmy plánují spolupracovat dlouhodobě

Na přiložených oficiálních fotkách je upravené SUV Volvo XC90, ale výsledkem spolupráce má být nový automobil na platformě SPA. Stejnou využívá i Volvo S90 a V90. Zajímavé je, že Volvo bude auto prodávat jako vlastní produkt, Uber pak následně doplní vůz o vlastní systém autonomní jízdy.

Zajímavosti | Luxusní auta | Byznys | Mercedes-Benz

Uber údajně koupil 100 000 Mercedesů třídy S. Ano, sto tisíc!

Obě společnosti se vyjadřují v tom smyslu, že se nejedná o jednorázový projekt, ale dlouhodobou spolupráci. Otázkou je, jak to bude s provozováním aut Uberu, když je v mnoha státech Uber omezován nebo rovnou zakazován a když se proti němu bouří taxikářské mafie podporované samotnými obcemi.

Volvo vkládá do vývoje bezpečnostních a autonomních systémů spoustu úsilí a hlavně prostředků. Cílem Volva je dosáhnout toho, že se v roce 2020 při dopravní nehodě vozu této značky nejen nikdo nezabije, ale dokonce ani vážně nezraní.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků