Autonomní Volva projela ve službách Uberu minimálně šest červených

Poté, co se na internetu objevilo video autonomního Volva společnosti Uber, jak projíždí křižovatkou na červenou, vyplouvají na povrch další nové zkušenosti z testování.

Uber ve spolupráci s automobilkou Volvo testuje autonomní řízení v modelech XC90. Pilotní program již navštívil několik metropolí ve Spojených státech. V prosinci minulého roku ovšem musela společnost tento program ukončit v San Franciscu.

Volvo XC90 bylo přistiženo, jak projíždí červenou na křižovatce. Největším problémem však bylo, že v Kalifornii ani jedna ze zmíněných společností neměla na toto testování povolení. V současnosti zde mohou užívat autonomní vozy jen Tesla a Google.

The New York Times nyní přichází s informací, že se nejednalo o ojedinělý případ. Zaměstnanec Uberu, který si přál zůstat v anonymitě, sdělil, že stejný případ se odehrál nejméně šestkrát. Vychází přitom z interních dokumentů společnosti.

Zajímavosti | Byznys

Problémový Uber očekává za tento rok ztrátu více než 78 miliard korun

Uber se slovy své mluvčí Chelsea Kohler brání tím, že chyba je především na řidiči, který situaci mohl včas zabránit. "Naše technologie zatím vyžaduje interakci člověka," doplňuje Kohlerová pro New York Times. To ovšem podle nás nic nemění na tom, že test byl hrubě neúspěšný.

Bezpečnost | SUV | Volvo

Volvo XC 60 zvládne samo i vyhýbací manévr. Má také další asistenty

V současnosti pilotní program probíhá v Arizoně. Samotné Volvo plánuje své vlastní testování ve Švédském Götteborgu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volvo XC70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 210 009 km
Cena: 220 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 180 494 km
Cena: 220 000 Kč
Volvo V70 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 229 543 km
Cena: 175 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků