Co všechno umí "level 3"?
Audi již implementovalo do nové generace své vlajkové lodi A8 autonomní řízení úrovně 3. Evropská legislativa ho zatím sice neumožňuje využívat, nicméně ostatní výrobci se přesto rozhodli ingolstadtskou automobilku následovat.
Konkrétní oznámení učinil nyní Mercedes-Benz, v jehož vozech se určité prvky asistované jízdy objevily již před deseti letech.
"Pracujeme na tom, abychom byli první, kdo uvede na trh autonomní vozidla úrovně 4 a 5, ale ještě předtím v roce 2020 uvedeme náš první vůz s úrovní 3," uvedl šéf vývoje značky Olla Källenius. Stane se tak v nové generaci vlajkové lodi značky, což je třída S.
Källenius neuvedl, kolik za to bude Mercedes od svých zákazníků vyžadovat, naznačil však, že by cena mohla být na úrovni stávajících příplatkových prvků. V potaz ale můžeme vzít současně nabízený asistenční balíček zahrnující například udržování vozu v jízdním pruhu, autonomní jízdu v kolonách nebo autonomní brzdění v krizové situaci, který stojí necelých šedesát tisíc korun.
Automomní jízdu úrovně 4 a 5 Mercedes bude zřejmě v blízké budoucnosti nabízet pouze pro vozy taxislužby. "Je to totiž fenomenálně drahé," uvedl Källenius. Podle něho i po zavedení do sériové výroby taková výbava zdraží automobil o desítky tisíc dolarů.