Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Systém autonomního řízení má u Volva stát v příplatcích zhruba stejně jako obyčejné malé auto.

Na jistou formu autonomního řízení už můžete narazit u celé řady automobilů. Vrcholné modely německých značek vám dokážou velmi příjemným způsobem na několik chvil ulevit od držení volantu ve městě nebo na dálnici, podobně za vás dokáže převzít otěže i americká Tesla a pochopitelně také mnoho dalších.

Švédské Volvo v tomto ohledu nepůsobí zdaleka tak progresivně, teprve v průběhu příštího roku chce na silnice v Göteborgu a Londýně vypustit po sto testovacích vozech, do sériové produkce to má ale ještě poměrně daleko.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Důvod je jednoduchý - podle Volva jsou technologie pořád extrémně drahé, pokud má být výsledek skutečně spolehlivý a bezpečný. Bavíme se momentálně o částce přibližně 10 tisíc liber, což je v přepočtu 352 tisíc korun, která se pochopitelně promítne do ceny auta buď v jeho základní ceně, nebo ve formě příplatkové výbavy.

Volvo totiž počítá se zdvojením bezpečnostních systémů podobně, jako je tomu například u letadel. Zálohu by tedy měl mít například systém ABS nebo elektrický posilovač řízení, určitě se ale bude muset myslet i na hlavní radar a další důležité prvky, bez kterých se autonomní vozy neobejdou.

Zajímavosti | Video | SUV | Život řidiče | Bezpečnost | Hybridy

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Data ze všech senzorů by měl zpracovávat výkonný procesor. V testovacích prototypech Volva se nachází procesor Drive PX, který byl přímo navržený pro autonomní vozy společností Nvidia. Výpočetní výkon procesoru je natolik velký, že nepotřebuje navigaci ve formě silničních majáků, ale vystačí pouze s daty z vestavěných senzorů.

Jedno je tedy jisté. Autonomní vozy nejsou rozhodně tak blízko, jak se nám některé automobilky snaží namluvit. Naopak nás čeká ještě dlouhá cesta, a to jak co se týče technologií, tak i co do právní stránky.

Zdroj: Autocar.co.uk

Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 70 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků