Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Systém autonomního řízení má u Volva stát v příplatcích zhruba stejně jako obyčejné malé auto.

Na jistou formu autonomního řízení už můžete narazit u celé řady automobilů. Vrcholné modely německých značek vám dokážou velmi příjemným způsobem na několik chvil ulevit od držení volantu ve městě nebo na dálnici, podobně za vás dokáže převzít otěže i americká Tesla a pochopitelně také mnoho dalších.

Švédské Volvo v tomto ohledu nepůsobí zdaleka tak progresivně, teprve v průběhu příštího roku chce na silnice v Göteborgu a Londýně vypustit po sto testovacích vozech, do sériové produkce to má ale ještě poměrně daleko.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Důvod je jednoduchý - podle Volva jsou technologie pořád extrémně drahé, pokud má být výsledek skutečně spolehlivý a bezpečný. Bavíme se momentálně o částce přibližně 10 tisíc liber, což je v přepočtu 352 tisíc korun, která se pochopitelně promítne do ceny auta buď v jeho základní ceně, nebo ve formě příplatkové výbavy.

Volvo totiž počítá se zdvojením bezpečnostních systémů podobně, jako je tomu například u letadel. Zálohu by tedy měl mít například systém ABS nebo elektrický posilovač řízení, určitě se ale bude muset myslet i na hlavní radar a další důležité prvky, bez kterých se autonomní vozy neobejdou.

Bezpečnost | Zajímavosti | SUV | Video | Život řidiče | Hybridy

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Data ze všech senzorů by měl zpracovávat výkonný procesor. V testovacích prototypech Volva se nachází procesor Drive PX, který byl přímo navržený pro autonomní vozy společností Nvidia. Výpočetní výkon procesoru je natolik velký, že nepotřebuje navigaci ve formě silničních majáků, ale vystačí pouze s daty z vestavěných senzorů.

Jedno je tedy jisté. Autonomní vozy nejsou rozhodně tak blízko, jak se nám některé automobilky snaží namluvit. Naopak nás čeká ještě dlouhá cesta, a to jak co se týče technologií, tak i co do právní stránky.

Zdroj: Autocar.co.uk

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků