Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Řada lidí nemůže americké automobilce Tesla přijít na jméno kvůli nehodám z poslední doby, které jsou jen logickým vyústěním situace. V zásadě totiž její technologie nejsou ničím výjimečné - spoléhají se jen na radarový tempomat a kameru sledující dění před autem. Tedy to, co najdete u celé řady jiných modelů konkurenčních automobilek.

Testy | Elektromobily | Luxusní auta | Tesla

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Jenže pokud u nich aktivujete adaptivní tempomat se systémem hlídání jízdních pruhů, dokáže se auto samovolně pohybovat bez vašeho zásahu do řízení jen několik málo sekund. Když volant úplně pustíte, auto vás po chvíli vyzve k držení volantu a pokud tak ani poté neučiníte, systém se po chvíli bez smilování deaktivuje.

Celé se to ale pochopitelně dá velmi snadno obejít, stačí na volant připevnit nějaké závaží, které na něj klade dostatečně velký odpor, aby si mozek auta myslel, že jsou to vaše ruce. A pak je podle něj všechno v pořádku - vy řídíte a auto vám jen pomáhá držet směr a rychlost. 

Život řidiče | Bezpečnost | Elektromobily | Příslušenství | Tesla | Elon Musk

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Přesně to nějaký šikula udělal s nejnovější generací Volkswagenu Passat a svůj zážitek natočil na mobilní telefon. A aby byl důkaz skutečně nezpochybnitelný, vytvořil ho z místa spolujezdce, zatímco sedadlo řidiče zeje prázdnotou. Jde o šílence, který má nakročeno k eliminaci svého genofondu? Asi stejným způsobem jako řidiči Tesly, kteří za volantem tropí podobné kousky.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků