Autonomní budoucnost v podání ručně vyrobených konceptů Kia

Korejská automobilka Kia odhalila na výstavě SEMA čtyři odvážné autonomní vozy. Ručně vyráběné skvosty mají být lákadlem, na co se můžeme těšit v blízké budoucnosti.
Seznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie

Hned během zahajovacího dne výstavy SEMA 2016 v Las Vegas se automobilka pochlubila svými nejnovějšími počiny. Před pár dny jsme vám přinesli pohled do výroby Soul First Class, prvního autonomního crossoveru Kie právě pro tuto přehlídku. Ten ale nebyl jediný -  doplňují jej totiž autonomní koncepty vycházející z modelů Niro, Sedona a Sorento. Poprvé dokonce Kia předvedla i svoje velké SUV s označením Telluride.

Kia Telluride

Koncept sedmimístného SUV s hybridním pohonem přináší zajímavý pohled do budoucnosti automobilky. Kia tímto modelem odhaluje svůj zájem nabízet prémiové SUV z vyšší kategorie než je současný bestseller Sorento. V prvních dvou řadách najdeme samostatná křesla, poslední řada se dá naklápět vzad až prakticky do lůžkové úpravy.

Ve voze najdete například terapeutický systém LER (Light Emitted Rejuvenation). Ten je synchronizován se senzory sbírajícími důležité informace o zdravotním stavu cestujících, součástí je i velký křídlovitý panel z LED diod upevněný pod ohromným střešním oknem. Ten má produkcí terapeutických světelných obrazců potlačit takzvanou pásmovou nemoc (desynchronizmus) a snižovat únavu cestujících. Na první pohled je zřejmá pořádná mohutnost modelu. Telluride je o 11 cm vyšší (180 cm), 12 cm širší (201 cm) a podstatných 24 cm delší (500 cm) než současný model Sorento. I navzdory novým designovým prvkům nezamaskuje svojí příslušnost vzhledem k charakteristické výrazně zvětšené masce chladiče ve stylu tygřího nosu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto si Kia představuje luxusní velké SUV. No, už aby bylo tady!

Niro Triathlon

Tento crossover byl upraven pro potřeby aktivního životního stylu a jak už naznačuje označení, úprava je dokonalá pro vrcholového sportovce. Je šitý na míru triatlonistům - vejde se do něj všechno tréninkového vybavení a díky nosiči snadno uvezme i silniční kolo. Po tréningu nebo závodě se už řidič nemusí soustřeďovat na řízení, ale může se rovnou vrhnout na regeneraci v ergonomickém sedadle Human Touch Zero Gravity s lůžkovou úpravou. Dokonce se po atletickém výkonu může umýt v mobilní sprše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ideální auto pro sportovce. Máte kam umístit kolo, uvnitř je spousta místa a můžete se dokonce i osprchovat. Navíc je to hybrid!

Sedona School of Rock

Že už vás nebaví vozit děti za povinnostmi a zábavou? I na toto má Kia řešení. Model Sedona předělala na bezpečný hudební kočár School of Rock Sedona. Uvnitř najdete do detailu vybavené nahrávací studio s mixážním pultem. To se postará nejen o přepravu a zábavu potomků, ale popřípadě zabaví i menší hudební skupiny. K odpočinku a stylovému jamovaní skvěle poslouží pohodlné sedací vaky, hudební nástroje zase najdou svoje místo v prostoru střechy. Talentovaní hudebníci můžou svojí show rozbalit i na cestách, po vyklopení zádi vozu se totiž naskytne pohled na impozantní sadu zesilovačů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Není moc aut, které by měly uvnitř vlastní nahrávací studio. S touhle Sedonou zabavíte děti, a dokonce ozvučíte u měnší festival.

Sorento Ski Gondola

Upravené SUV posouvá tento segment vozů do nových výšin. Robustní gumové pásy Dominator Track Systems zdolají led i sníh a vyvezou vás doslova až na vrcholky hor. Používání běžných vleků by se mělo stát minulostí. Zakázkové střešní nosiče pojmou spoustu lyží a holí, v zavazadlovém prostoru zase nebude žádný problém uskladnit lyžařské boty a veškerý výstroj na pořádné dobrodružství. Lepší manipulaci zabezpečují zadní protisměrně se otvírající dveře (se závěsy vzadu). V kabině zase zaujme kožené čalounění v kombinaci černé a oranžové, podlahovina je pochopitelně upravená odolnou vodotěsnou úpravu na ochranu před ledem a sněhem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Že by návrh speciálního vozu pro další pokračování francouzského filmu Taxi, Taxi? To sice ne, tomuto Sorentu by ale na druhou stranu neodolal snad ani James Bond.

Soul First Class

Tuto předělávku Soulu ocení hlavně manažeři na svých dlouhých cestách za byznysem. Důraz se klade na optimální vyvážení práce a odpočinku. Zabezpečují to dvě pohodlné protisměrně otočené přední sedačky v koženém čalounění a celá řada luxusních vylepšení. Jízdu vám zpříjemní 40" LED obrazovka Samsung spojená s  Mac, dva tablety či výborné ozvučení reproduktory prémiového audio systému. Ani exteriéru nechybí luxusní nádech prostřednictvím lakování PPG Lux Blue a upravené horní i spodní části masky chladiče s diodovým osvětlením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O tomto Soulu jsme psali již dříve, tehdy však byly k dispozici pouze snímky z jeho výroby. S řidičem se nepočítá, přední sedadla jsou totiž usazena proti směru jízdy.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kapitola 1
  2. Fotogalerie
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2006
Stav: 191 256 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Rio 1.12
Rok výroby: 2012
Stav: 98 026 km
Cena: 139 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 112 967 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků