Autonomní auta musí mít záložní systém řízení, tvrdí výrobce systémů

Jeden z největších výrobců systemů řízení na světě připravuje změnu svých produktů. Musí se přizpůsobit nezastavitelnému vývoji autonomních vozů.

Japonská společnost JTEKT Corp v současnosti patří k popředním světovým výrobcům systémů řízení. Prezident společnosti Tetsuo Agata se rozpovídal o změnách, které budou muset udělat. Vše kvůli autonomním vozům. 

"Až přijde autonomní řízení, možná se změní tvary vozidel. Výrobci nemají rádi mechanické spojení řízení, to je omezuje při volbě designu. Zabírá totiž důležitou část vozu," řekl Tetsuo Agata.

Bezpečnost | Život řidiče

Tloušťka za volantem je při nehodě smrtící. Riziko je až o 81 procent vyšší

Prezident společnosti JTEKT Corp se také vyjádřil, že systémy řízení budou potřebovat softwarové a hardwarové zálohy. K dispozici by tak měl být také sekundární systém řízení v případě, že ten primární selže.  

Nové produkty by firma měla začít produkovat během nejbližších let. Vývoj je v plném proudu a do roku 2020 má být vše připraveno pro naplnění snů automobilek o plně autonomních vozech. 

Na fotkách je interiér vozu Nissan IDS Concept:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků