Autonomní Audi A7 údajně umí řídit jako skutečný člověk

Audi ve své nejnovější tiskové zprávě tvrdí, že se jejich autonomní koncept modelu A7 naučil řídit jako člověk z masa a kostí. A teď je otázka, jestli je to skutečně dobrá zpráva. Poměrně často narazíte na řidiče, který za volantem zkrátka nemá co dělat, zatímco skutečně ohleduplného řidiče, který dokáže předvídat, jezdit plynule a nezmatkovat, prakticky nepotkáte. 

Zajímavosti | Video | Audi

Audi A7 schopné jízdy bez řidiče dojelo ze Silicon Valley na veletrh CES

Nechme ale slovíčkaření, důležité je, že předchozí koncepty autonomních vozů Audi A7 se jmény Bobby a Robby vystřídal třetí v pořadí, který dostal jméno Jack. Má být mnohem sofistikovanější než jeho předchůdci a má umět celou řadu nových manévrů, které budou odpovídat chování člověka. 

To například znamená, že je teď Jack schopný předjíždět kamiony tak, že dá blinkr a přejede do vedlejšího pruhu. Zároveň auto jezdí mnohem plynuleji a v krizových situacích zváží, jestli je lepší použít plyn nebo brzdu. Lepší obrázek si asi uděláte z přiloženého videa, kde je velmi dobře vidět, jak vůz plynule mění směr i rychlost.

Elektromobily | Autosalony | Luxusní auta | Premiéry | Audi

Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Klíč prý vězí v novém „supermozku“, neboli centrální asistenční jednotce řidiče zFAS, která díky vysoce výkonným procesorům v reálném čase analyzuje situaci okolo auta.

První plody autonomního konceptu Audi A7 by se měly ukázat už u nové generace Audi A8, která by měla dorazit příští rok. Dnes už asi nikoho nepřekvapí, že se novinka bude umět pohybovat v kolonách až do rychlosti 60 km/h, nejspíš toho ale zvládne o poznání více, jen se o tom zatím nemluví.

Skutečně autonomní sériové auto to ale nebude, s tím u Audi počítají až někdy okolo roku 2025.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků