Audi ve své nejnovější tiskové zprávě tvrdí, že se jejich autonomní koncept modelu A7 naučil řídit jako člověk z masa a kostí. A teď je otázka, jestli je to skutečně dobrá zpráva. Poměrně často narazíte na řidiče, který za volantem zkrátka nemá co dělat, zatímco skutečně ohleduplného řidiče, který dokáže předvídat, jezdit plynule a nezmatkovat, prakticky nepotkáte.
Nechme ale slovíčkaření, důležité je, že předchozí koncepty autonomních vozů Audi A7 se jmény Bobby a Robby vystřídal třetí v pořadí, který dostal jméno Jack. Má být mnohem sofistikovanější než jeho předchůdci a má umět celou řadu nových manévrů, které budou odpovídat chování člověka.
To například znamená, že je teď Jack schopný předjíždět kamiony tak, že dá blinkr a přejede do vedlejšího pruhu. Zároveň auto jezdí mnohem plynuleji a v krizových situacích zváží, jestli je lepší použít plyn nebo brzdu. Lepší obrázek si asi uděláte z přiloženého videa, kde je velmi dobře vidět, jak vůz plynule mění směr i rychlost.
Klíč prý vězí v novém „supermozku“, neboli centrální asistenční jednotce řidiče zFAS, která díky vysoce výkonným procesorům v reálném čase analyzuje situaci okolo auta.
První plody autonomního konceptu Audi A7 by se měly ukázat už u nové generace Audi A8, která by měla dorazit příští rok. Dnes už asi nikoho nepřekvapí, že se novinka bude umět pohybovat v kolonách až do rychlosti 60 km/h, nejspíš toho ale zvládne o poznání více, jen se o tom zatím nemluví.
Skutečně autonomní sériové auto to ale nebude, s tím u Audi počítají až někdy okolo roku 2025.