Automobilový trh v Česku nadále roste

V České republice letos přibylo 164 727 nových automobilů, z toho 153 854 osobních. Podle údajů společnosti Médea Research, která se prodejními statistikami aut v ČR zabývá, jsou celkové letošní prodeje do konce listopadu 2014 proti stejnému období loňského roku o 12,6 % vyšší, v osobních vozech dokonce o 13,1 procenta.

Nejvíce osobních automobilů v Česku letos prodala Škoda (33,3 %), následována značkami Hyundai (11,2 %) a Volkswagen (8,7 %). Za nimi se pak s větším odstupem seřadily vozy Dacia (4,7 %), Ford (4,5 %), Opel (4 %), Peugeot (3,9 %) a Kia (3,7 %).

Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je v roce 2014 Škoda Octavia s 18 489 prodanými vozy. Druhé a třetí místo patří Škodám Rapid (11 293) a Fabia (7 954).  Další místo obsadil Hyundai s modelem i30 (5 611 prodaných vozů) a Volkswagen s Golfem (4 264). 

Prodeje aut rostou letos napříč segmenty, nejvíce vozidel se prodává v segmentu C (nižší střední třída) – 28 %. Horší prodeje jsou pouze v segmentech E (vyšší střední třída), MPV Van (osobní verze LUV 2,0-3,5 t) a LUV (vozy do 3,0 t).

Registrace v neprůhledné kategorii vzrostly meziročně o 50 procent

Celých 51 procent činí meziroční nárůst registrací vozů v kategorii, v níž nelze jednoznačně identifikovat zákazníka. Neprůhledná kategorie eviduje například neúplné zápisy a neumožňuje určit, zda byla kupujícím osoba, či firma. Vysoký růst prodejů v této kategorii fakticky přispívá k menší průhlednosti v otázce nárůstu účelových samoregistrací některých značek.

Ve volně přístupných údajích Ministerstva dopravy České republiky jsou nové registrace děleny dle druhu provozovatele na tři kategorie: 1. osoba, 2. firma, 3. všechny ostatní možnosti, tedy i tzv. osoby nesesouhlasené v ISZR, špatné zápisy apod.

Právě ve třetí kategorii dosáhl meziroční nárůst registrací v roce 2014 celkem 4 723 automobilů.

Neidentifikovatelní zákazníci kupovali hlavně značku Volkswagen

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka VW s celkovým počtem 2 870 vozů a meziročním navýšením o 14,5 %. Následuje Ford s 2 684 vozy a meziročním nárůstem o 166,3 % a Seat s 2 301 vozem a meziročním nárůstem o 0,5 %.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků