Automobilový trh v Česku nadále roste

V České republice letos přibylo 164 727 nových automobilů, z toho 153 854 osobních. Podle údajů společnosti Médea Research, která se prodejními statistikami aut v ČR zabývá, jsou celkové letošní prodeje do konce listopadu 2014 proti stejnému období loňského roku o 12,6 % vyšší, v osobních vozech dokonce o 13,1 procenta.

Nejvíce osobních automobilů v Česku letos prodala Škoda (33,3 %), následována značkami Hyundai (11,2 %) a Volkswagen (8,7 %). Za nimi se pak s větším odstupem seřadily vozy Dacia (4,7 %), Ford (4,5 %), Opel (4 %), Peugeot (3,9 %) a Kia (3,7 %).

Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je v roce 2014 Škoda Octavia s 18 489 prodanými vozy. Druhé a třetí místo patří Škodám Rapid (11 293) a Fabia (7 954).  Další místo obsadil Hyundai s modelem i30 (5 611 prodaných vozů) a Volkswagen s Golfem (4 264). 

Prodeje aut rostou letos napříč segmenty, nejvíce vozidel se prodává v segmentu C (nižší střední třída) – 28 %. Horší prodeje jsou pouze v segmentech E (vyšší střední třída), MPV Van (osobní verze LUV 2,0-3,5 t) a LUV (vozy do 3,0 t).

Registrace v neprůhledné kategorii vzrostly meziročně o 50 procent

Celých 51 procent činí meziroční nárůst registrací vozů v kategorii, v níž nelze jednoznačně identifikovat zákazníka. Neprůhledná kategorie eviduje například neúplné zápisy a neumožňuje určit, zda byla kupujícím osoba, či firma. Vysoký růst prodejů v této kategorii fakticky přispívá k menší průhlednosti v otázce nárůstu účelových samoregistrací některých značek.

Ve volně přístupných údajích Ministerstva dopravy České republiky jsou nové registrace děleny dle druhu provozovatele na tři kategorie: 1. osoba, 2. firma, 3. všechny ostatní možnosti, tedy i tzv. osoby nesesouhlasené v ISZR, špatné zápisy apod.

Právě ve třetí kategorii dosáhl meziroční nárůst registrací v roce 2014 celkem 4 723 automobilů.

Neidentifikovatelní zákazníci kupovali hlavně značku Volkswagen

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka VW s celkovým počtem 2 870 vozů a meziročním navýšením o 14,5 %. Následuje Ford s 2 684 vozy a meziročním nárůstem o 166,3 % a Seat s 2 301 vozem a meziročním nárůstem o 0,5 %.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků