Automobilová budoucnost má podobu kabinkové lanovky na kolečkách

Název EO Smart Connecting Car 2 vám asi moc neřekne, ale třeba jednou bude běžnou součástí automobilové dopravy. Jde o koncept inženýrů z DFKI Robotics Innovation Center, který sídlí v sousedním Německu. Auto jako takové používá elektrický pohon a má řadu vychytávek určených k co nejjednoduššímu provozu ve městě.

Zajímavosti | Ostatní značky

Také v Německu mají létající auto. Údajně je nejlepší ze všech

Dvoumístné vozítko, které trochu připomíná kabinku z lanovky, měří na délku 2,5 m, na šířku 1,57 m a na výšku 1,6 m. Ovšem pozor, jde o základní režim jízdy. EO totiž umí ještě jeden režim, kdy nadzvedne zadní část, čímž se zkrátí na pouhé dva metry, ale zároveň jeho výška naroste na 2,25 m. Tato konfigurace má usnadnit parkování.

Další záležitostí, která usnadní parkování, jsou nezávisle otočná kola. Každé kolo má vlastní elektromotor a může se libovolně natočit. Takže EO umí jezdit bokem (jako krab), což umožní jednoduché parkování, případně vám to umožní otočit se doslova na pětníku.

Zajímavosti | Video | Život řidiče

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Pohon obstarává čtveřice elektromotorů, kdy každý nabídne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálí rychlost 65 km/h a dojezd na jedno nabití činí 50-70 km. Dobití dvoumístného vozítka pak trvá zhruba čtyři hodiny.

Autoři projektu počítají i s možností autonomní jízdy nebo se spojováním těchto vozítek do silničních vlaků. Lépe než dlouhé popisování ale poslouží pro vysvětlení přiložené video. V diskuzi se pak můžete rozepsat na téma, jak by se vám taková silniční doprava v budoucnu zamlouvala. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Smart Fortwo 0.799
Rok výroby: 2000
Stav: 204 737 km
Cena: 30 000 Kč
Smart Forfour 1.493
Rok výroby: 2006
Stav: 143 380 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků