Automobilky varují před Brexitem. Británii je podle nich v EU lépe

Naprostá většina automobilek provozujících své továrny ve Velké Británii podniká kroky, které mají britské voliče přesvědčit, aby v nastávajícím referendu o setrvání Británie v Evropské Unii hlasovali právě pro setrvání. Obávají se o své obchody a pracovní místa.

Ford například provozuje ve Velké Británii tři továrny na výrobu motorů a převodovek, má tam vývojové centrum a také několik administrativních center. Dohromady zaměstnává přes 14 000 lidí a automobilka všem poslala dopis, ve kterém vyzývá zaměstnance k hlasování pro setrvání.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo | Byznys

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Pro setrvání Británie v EU se vyslovili také zástupci Jaguaru a Land Roveru, Toyoty, Nissanu a stejně tak ho podporují i německé automobilky, především BMW, které v Anglii vyrábí modely Mini a Rolls-Royce.

Jediné dvě automobilky, které jsou zdrženlivé k nějakým stanoviskům, jsou McLaren a Aston Martin. Podle šéfa Astonu Martin Andyho Palmera je dokonce nevhodné, aby se ostatní zástupci jiných automobilek vyjadřovali veřejně k tomuto problému a vnucovali ostatním svoje stanovisko.

Zajímavosti | Elektromobily | Ostatní značky

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

„To není věc Japonců, Němců nebo Američanů, aby našim lidem říkali, jak mají hlasovat,“ řekl přímo Palmer. McLaren a Aston Martin vyváží své produkty především mimo EU. Navíc všechny automobilky vyrábějící ve Velké Británii auta pro export nyní profitují z oslabené britské libry vůči dolaru právě kvůli nejistotě ohledně referenda. Libra vůči dolaru poklesla na třicetiletá minima.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků