Automobilky varují před Brexitem. Británii je podle nich v EU lépe

Naprostá většina automobilek provozujících své továrny ve Velké Británii podniká kroky, které mají britské voliče přesvědčit, aby v nastávajícím referendu o setrvání Británie v Evropské Unii hlasovali právě pro setrvání. Obávají se o své obchody a pracovní místa.

Ford například provozuje ve Velké Británii tři továrny na výrobu motorů a převodovek, má tam vývojové centrum a také několik administrativních center. Dohromady zaměstnává přes 14 000 lidí a automobilka všem poslala dopis, ve kterém vyzývá zaměstnance k hlasování pro setrvání.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Pro setrvání Británie v EU se vyslovili také zástupci Jaguaru a Land Roveru, Toyoty, Nissanu a stejně tak ho podporují i německé automobilky, především BMW, které v Anglii vyrábí modely Mini a Rolls-Royce.

Jediné dvě automobilky, které jsou zdrženlivé k nějakým stanoviskům, jsou McLaren a Aston Martin. Podle šéfa Astonu Martin Andyho Palmera je dokonce nevhodné, aby se ostatní zástupci jiných automobilek vyjadřovali veřejně k tomuto problému a vnucovali ostatním svoje stanovisko.

Zajímavosti | Elektromobily | Ostatní značky

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

„To není věc Japonců, Němců nebo Američanů, aby našim lidem říkali, jak mají hlasovat,“ řekl přímo Palmer. McLaren a Aston Martin vyváží své produkty především mimo EU. Navíc všechny automobilky vyrábějící ve Velké Británii auta pro export nyní profitují z oslabené britské libry vůči dolaru právě kvůli nejistotě ohledně referenda. Libra vůči dolaru poklesla na třicetiletá minima.

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků