Automobilky v EU si za problémy mohou samy, pomoc nebude

29 komentářů

Martin
22. března • 15:16

jako majiteli jinak skvělého autíčka opel frontera se mi to říká těžko, ale ať opel klidně zkrachuje.
Opel = skvělá auta, ale arogantní přístup v servisu, nulový marketing, příšerné ceny náhradních dílů, v servisu ve vrchlabí si připadáte jak poslední pucflek, každej na vás ser.e. Za žárovku do tachometru 160,- za zadní sklo 46tis, za kotouče 8tis, za výměník topení 18tis. Když to srovnám s fordem nebo hitlerwagen, tak jednoznačně říkám- taková firma si nezaslouží přežít.
Navíc jak se zjistilo, tak opel nikdy neplatil v DE daně, všechno šlo vždy do USA (http://ekonomika.ihned.cz/c1-35442730-opel-a-konkurs-general-motors-to-popira), tak proč jim pomáhat.
Zase se potvrdilo, že kam američan šlápne, sto let nic neroste.

xxx
18. března • 14:02

Firma ADAM OPEL A.G. nevlastni ziadny majetok, ani hmotny, zial uz ani nehmotny. Vlastne nieco ma, a to dlhy. Zisk sa totiz vsetok do posledneho eura refakturuje do GM a "spriaznenych" spoločností, a to za rozne prenajmy, know how, nezmyselne patenty a ochranne znamky. A vyrobi sa uctovna strata, na ktoru jej blahosklonne GM "pozicia" aby si mohla zaplatit a vykrikovat ze OPEL je v strate a dobry matersky koncert GM ho zachranuje. Tomu sa hovori vytvarat pozitivny obraz vo svete.
Preto porovnavat pomoc Renaultu a Oplu v tejto rovine je scestne.

coolio
18. března • 10:17

No a co Sarkozyho půjčky PSA a Renaultu? To není pomoc? To byl podle mne nebezpečný precedens.

Zelí
18. března • 10:20

Jsou to domácí francouzské firmy. Ne americké jako Opel. Navíc rendlík je plně v moci státu. Něco jako čez.

coolio
18. března • 11:32

No dobře, ale podle mne tím Francie porušila pravidla EU o státní pomoci. Prošlo jí to kvůli krizi, OK, za tichého souhlasu ostatních zemí. Ale ostatní země najednou otočily a rozdávat se už nebude? Bejt v Oplu, tak mne to žere.

x12345678
18. března • 12:24

Francii to prošlo především proto, že jí v EU projde všechno. Jako všude, i v EU jsou "rovnoprávní" a "ještě rovnoprávněší". A až vstoupí v platnost Lisboa, bude těch skupin ještě víc. Například přibydou "nerovnoprávní". A hádej kam budeme patřit????;-)

Zelí
18. března • 9:46

Přece nebude německo, které je akcionářem hitlerwágnu dávat peníze konkurentovi, když akciový zisk vw jde stále částečně do příjmu státu. Američani udělali po válce chybu, když z německa neudělali další stát usa a veškerý nacistický průmysl nezačlenili pod své firmy. Teď musí škemrat u německé dominy.

koffr
18. března • 11:59

dats its rajt! B-]

x12345678
18. března • 10:04

Koukám, že ti to zelí nějak divně vykvasilo. Nejez to.

Zelí
18. března • 10:18

Už mě s těma tanečkama kolem firem na odpis trochu štvou. Jestli produkují deset a více let jenom ztrátu, tak už je měli odstřelit dávno. Nemuseli to řešit teď, když je v průseru všechno.

x12345678
18. března • 10:35

To máš totéž, jako když nejmenovaná krajská města jsou sice plná rozbitých ulic a chodníků, ale investují stamiliony do hokejových a fotbalových arén. Říká se tomu chléb a hry. Prostému lidu nemůžeš vzít práci, protože se o sebe neumí a ve větším počtu ani nemůže postarat sám. A kromě toho mu musíš umožnit mentální vybití tím, že má kde řvát a házet dělbuchy. Takže ty tanečky kolem firem jsou logické a pochopitelné. A musíš rozlišovat Francouzskou socialistickou republiku od (zatím) jakž takž konzervativního Německa. Proto sebestředný Narcis svým cpe s plnými ústy stupidních keců na adresu ostatních zatímco Enžíla ne.
A není pravda, že v průseru je všechno. Krizi úspěšně živí novináři, kdyby drželi ústa, žádná by nebyla. Až budou mít jiné téma, bude rychle po krizi.

Zelí
18. března • 11:01

Tak to jsi velký optimista. Šťastná povaha.
Jinak mezi socialismy v západní entropě jsou rozdíly jen ve stupnici šedi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
18. března • 11:07

To bych neřekl. Krize poptávky je způsobená mediální masáží. Snížená poptávka dusí výrobu. Přidušená výroba snižuje počet pracovních míst. A kolem toho krouží banky, které otočily o 180° a místo bezhlavého půjčování na naprosté nesmysly ještě před půlrokem teď nepůjčují ani na růstové projekty. A mezi socialismem žabojedů a třeba Británií je tedy pořádně velký rozdíl.

Zelí
18. března • 11:18

Jsou to socialismy. Je to stejné jako hledat rozdíly v socialismu u ČSSR, NDR, PLR, MLR.....

x12345678
18. března • 11:24

V ČSSR bylo maso v úterý a v pátek, v PLR každé třetí úterý v měsíci.
V ČSSR nebyl k mání toaletní hajzlpapír a dederonové košile, v NDR ano.
V ČSSR se na Trabanta čekalo rok, v NDR 8let, v PLR nebyl vůbec.
V MLR vařili všude espresso, v ČSSR hnusného turka z kávy Standard.
V MLR se na ulicích prodávaly ze stánku hamburgery, v ČSSR byly politicky nepřijatelné.
V NDR měli mladí revolucionáři z efdéjot modré šátky, v ČSSR pionýři rudé.
No to jsou přece rozdíly jako hrom! :-P

Zelí
18. března • 16:28

Samá voda. Podstata socialismu se nachází zcela jinde. O nějaký příspěvek výše jsi byl blíž.
Nicméně vraťme se ke kauze opel. V Evropě je cca 30-40% výrobních kapacit v automobilkách navíc. Někdo z kola ven půjde. V entropě každý politik bojuje za sebe a za hlasy svých voličů, takže sarky nacpe peníze do psa a rendlíka a angela bude muset něco vymyslet, aby oplu pomohla a přitom prachy zůstaly doma. Předpokládám, že v prvním kole nic nedá, počká na insolvenční řízení a pak nastoupí nějaký restrukturalizační plán pod nepřímou kuratelou hitlerwágnu.

ciza
18. března • 9:31

vse se vyresi....Opel nekdo prevezme...treba Tata nebo asijati...souhlas s odmitnutim financovat; na druhou stranu Nemecko s tomto nebude nevine....kdo prodal GM by mel zvazit svou odpovednost!

JardaW
18. března • 8:09

Tak to máme jako očekávat konec Opelu? To jsem zvědavej co z toho vznikne...

RedBaron
18. března • 13:24

Panebože, je to automobilka, která poslední dvě desetiletí dělá samý křápy, její odchod mě mrzet nebude.

Ondřej
18. března • 8:28

třeba konkurz....nebo třeba to dopadne jako kdysi s kopřivnickou tatrou, ta taky byla na krachnutí...

x12345678
18. března • 10:03

Možností je několik. Vzhledem k tomu, že německé konkursní právo na rozdíl od českého nemá za cíl podnik zlikvidovat ale revitalizovat, dá se očekávat cesta směrem prodeje někomu se smysluplným projektem. Otázkou je, jak se k tomu postaví GM, který to může dost ztížit a kdo s případným smysluplným projektem v současné době přijde.
Jinak řečeno konkursní likvidace podniku je málo pravděpodobná, spíše půjde o vyrovnání a prodej. Včetně možné úplné změny výrobního programu, i mimo obor. Ale to už je zas jen spekulace. Jestli značka Opel jako taková zůstane nebo zanikne, je málo podstatné. Její hodnotu bych neviděl jako nějak astronomickou.

Ruda
18. března • 11:03

Moc nesouhlasím s tímhle názorem. Ty případy kdy jiné automobilky brali pod svoje křídla krachující automobilky je ta tam. Krize nebo nekrize, automobilový průmysl má svá specifika a v dnešní době se s problémy potýkají všechny automobilky a nemají na to řešit ještě ty co jsou už na dně. Z největší pravděpodobností nenávratně zkončí značky jako opel, saab a další.

x12345678
18. března • 11:09

No a jak se tvůj názor liší od mého, když tedy nesouhlasíš? Píšeš totéž. Mezi námi, pokud nějaká firma nepřežije půlroční pokles poptávky, tak tu už neměla být dávno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ruda
18. března • 11:29

ty tvrdíš, že půjde o vyrovnání a prodej společnosti. Ale já říkám, že ji nikdo nekoupí.

x12345678
18. března • 11:31

"spíše půjde o vyrovnání a prodej"
Umíš číst?

Ruda
18. března • 11:35

nemusíš urážet. Prostě si myslím, že spousta automobilek vykrachuje a nikdo je nebude zkupovat, tak jak to bylo dřív. Možná, že jedna bude vyjímkou a bude to zrovna opel, ale moc tomu nevěřim.

Petr
18. března • 13:52

Uvedom si, ze je mnoho automobilek, ktere nemaji na evropskem trhu kdovijakou pozici,nebo zde nejsou vubec. Prevzetim ziskaji vyrobni kapacity, kvalifikovanou silu ale hlavne zavedenou evropskou znacku. Takze nejaka napr. cinska automobilka se o Opel bude jiste rada zajimat. Nechat si takovou prilezitost ujit by byl obchodni diletantizmus.

Ruda
18. března • 14:20

Problém je v tom, že jen málo investorů (možná žádný) nebude chtít investovat peníze do takového projektu jako koupě velké a zkrachovalé automobilky. Pokud není opel dlouhá léta v černých číslech, tak nebude zas tak jednoduché jej tam dostat. Rozhodně se nejedná pouze o investici do koupě takovéto společnosti a majetku, ale největší investice bude do společnosti samotné. Jedná se o změnu procesů a restrukturalizaci firmy, taky jde o nové obchodní strategie a především o investice do vývojového oddělení. To vše musí být podmíněno kvalitními odborníky a to není všechno samosebou.Kdyby to bylo všechno tak jednoduché, tak mi věřte, že kluci z GM by už dávno měli svůj strategický plán, který by obhájili před investory a tak mohly začít v opelu budovat vše od začátku. Ale protože moc dobře ví, že nemají na to z opelu udělat prospoerující společnost, že značka a pověst je ta tam, tak se budou snažit opel prodat, což se jim velice těžko podaří a automobilka půjde do kytek. Konkurence je už příliš daleko a (nemluvim o technologiích, ale o strategii) Opel při svém způsobu podnikání nemá šanci ji dohnat.I Saab má své velké potíže a je to značka, která má mnohem lepší presige a organizaci než Opel. Přesto si troufám tvrdit, že se nenajde nikdo kdo bude mít zájem o koupi a o investice do trhu s velkou neznámou.

x12345678
18. března • 11:37

Tak drastická současná pseudokrize zase není, aby si někdo za zlomek ceny nekoupil slušně vybavené výrobní haly rozeseté po Evropě s kvalifikovanou pracovní silou.

Doporučujeme

Články odjinud