Automobilky v ČR utrácejí více za propagaci. Zaměřily se na levná auta

Automobilky investovaly za první čtyři měsíce letošního roku v porovnání s první třetinou loňského roku do reklamy osobních vozů o 14,79 procenta více. Množství inzerce se v této kategorii zvýšilo až o třetinu.

Nejvíce se inzerovaly modely Hyundai i20 inclusive, Citroën C4 a Peugeot 207 SW, vyplývá to z analýzy společnosti Admosphere.

Nejvíce finančních prostředků výrobci automobilů investovali do propagace levnějších aut (nižší střední, střední a vyšší střední třída, mini a malé automobily). Investice do kampaní zaměřených na dražší automobily naopak snižují.

První místo v objemu celkových investic obsadila s 211 miliony korun automobilka Hyundai Motor Czech. Pouze propagace modelu Hyundai i20 inclusive spolkla 60,8 milionu korun z celkové sumy. Dalšími nejintenzivněji propagovanými modely jsou Citroen C4 (48,1 milionu korun) a Peugeot 207 SW (46,9 milionu korun).

 Top 10 produktových značek 

 1. Hyundai i20 inclusive – 60 798 000 Kč
 2. Citroen C4 – 48 073 000 Kč
 3. Peugeot 207 SW – 46 853 000 Kč
 4. Hyundai iX20 – 43 563 000 Kč
 5. KIA cee´d COOL – 43 076 000 Kč
 6. Suzuki SX4 – 39 218 000 Kč
 7. Toyota Auris – 38 940 000 Kč
 8. KIA Venga – 30 830 000 Kč
 9. Volvo V60 – 29 000 000 Kč
10. Škoda Fabia Magic – 25 522 000 Kč

(hrubé reklamní investice za období 1. 1. 2011 - 30. 4. 2011)

Více na www.E15

 

 

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků