Automobilky už cítí dopady dluhové krize. V Evropě omezují výrobu

Některé automobilky ve svých evropských továrnách začaly kvůli slábnoucí poptávce na trhu omezovat výrobu a oklešťovat přesčasy. Informuje o tom list Financial Times. Dodává, že tyto kroky naznačují, že dluhová krize v eurozóně začíná mít negativní dopad na reálnou ekonomiku. Podle analytiků přesto v tomto ani příštím roce nehrozí dvouciferné propady prodejů aut, které postihly některé trhy po pádu Lehman Brothers v roce 2008.

Určité omezení produkce v Evropě podle Financial Times v tomto čtvrtletí ohlásily francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën a Renault i jejich konkurence z USA General Motors a Ford. Rostou totiž obavy z toho, že automobilový trh čeká příští rok znovu pokles.

Klepněte pro větší obrázek

Výzkumná společnost J.D. Power nedávno předpověděla, že prodej aut v Evropě v celém letošním roce mírně klesne na 18,1 milionu vozů. V západní Evropě čeká propad o dvě procenta na 14,2 milionu vozů, zatímco ve východní Evropě počítá s nárůstem o čtyři procenta na 3,9 milionu vozů. Prognóza mírní i dosud optimistická očekávání pro příští rok.

“Problémy světové ekonomiky ovlivňují potenciální kupce vozidel v rozhodování, jestli pořídit auto teď, nebo raději nákup odložit do té doby, kdy budou mít větší jistotu ohledně práce a ekonomika se začne zase zlepšovat,“ komentoval situaci analytik J.D. Power Jonathon Poskitt.

 „Celkový trh s automobily v Evropě zůstává slabý,“ dodává společnost Ford, která omezuje výrobu ve své továrně v Belgii.

Japonci ani výrobci luxusních vozů omezení neplánují

Japonské automobilky Toyota Motor a Honda Motor zatím podle britského listu ve zvyšování výroby v Evropě pokračují, protože se zotavují z výpadků způsobených nedostatkem součástek po březnovém zemětřesení v Japonsku. Toyota nicméně uvedla, že je „opatrnější, než byla dříve“.

Ke snižování produkce neplánují přistoupit ani výrobci luxusních automobilů Jaguar Land Rover nebo Bentley, kterým se prodeje zatím daří stále úspěšně zvyšovat.

Prodeje jsou teď výrazně nižší než před finanční krizí

Financial Times upozorňují, že prodeje automobilů jsou v současné době v porovnání s předkrizovými roky poměrně nízké, zvláště v zemích, které postihly největší problémy.

Například ve Španělsku se teď prodá zhruba 800 tisíc vozů ročně, což je zhruba polovina odbytu předkrizového roku 2007. Itálie se pak za čtyři roky podle J.D. Power dostala z 2,3 milionu prodaných vozů ročně na současných 1,75 milionu.

I proto se i v případě další recese podle listu nedá očekávat další tak prudký pád prodejů jako v letech 2008 až 2009.

Zdroj: E15.cz

 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků