Automobilky už cítí dopady dluhové krize. V Evropě omezují výrobu

Některé automobilky ve svých evropských továrnách začaly kvůli slábnoucí poptávce na trhu omezovat výrobu a oklešťovat přesčasy. Informuje o tom list Financial Times. Dodává, že tyto kroky naznačují, že dluhová krize v eurozóně začíná mít negativní dopad na reálnou ekonomiku. Podle analytiků přesto v tomto ani příštím roce nehrozí dvouciferné propady prodejů aut, které postihly některé trhy po pádu Lehman Brothers v roce 2008.

Určité omezení produkce v Evropě podle Financial Times v tomto čtvrtletí ohlásily francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën a Renault i jejich konkurence z USA General Motors a Ford. Rostou totiž obavy z toho, že automobilový trh čeká příští rok znovu pokles.

Klepněte pro větší obrázek

Výzkumná společnost J.D. Power nedávno předpověděla, že prodej aut v Evropě v celém letošním roce mírně klesne na 18,1 milionu vozů. V západní Evropě čeká propad o dvě procenta na 14,2 milionu vozů, zatímco ve východní Evropě počítá s nárůstem o čtyři procenta na 3,9 milionu vozů. Prognóza mírní i dosud optimistická očekávání pro příští rok.

“Problémy světové ekonomiky ovlivňují potenciální kupce vozidel v rozhodování, jestli pořídit auto teď, nebo raději nákup odložit do té doby, kdy budou mít větší jistotu ohledně práce a ekonomika se začne zase zlepšovat,“ komentoval situaci analytik J.D. Power Jonathon Poskitt.

 „Celkový trh s automobily v Evropě zůstává slabý,“ dodává společnost Ford, která omezuje výrobu ve své továrně v Belgii.

Japonci ani výrobci luxusních vozů omezení neplánují

Japonské automobilky Toyota Motor a Honda Motor zatím podle britského listu ve zvyšování výroby v Evropě pokračují, protože se zotavují z výpadků způsobených nedostatkem součástek po březnovém zemětřesení v Japonsku. Toyota nicméně uvedla, že je „opatrnější, než byla dříve“.

Ke snižování produkce neplánují přistoupit ani výrobci luxusních automobilů Jaguar Land Rover nebo Bentley, kterým se prodeje zatím daří stále úspěšně zvyšovat.

Prodeje jsou teď výrazně nižší než před finanční krizí

Financial Times upozorňují, že prodeje automobilů jsou v současné době v porovnání s předkrizovými roky poměrně nízké, zvláště v zemích, které postihly největší problémy.

Například ve Španělsku se teď prodá zhruba 800 tisíc vozů ročně, což je zhruba polovina odbytu předkrizového roku 2007. Itálie se pak za čtyři roky podle J.D. Power dostala z 2,3 milionu prodaných vozů ročně na současných 1,75 milionu.

I proto se i v případě další recese podle listu nedá očekávat další tak prudký pád prodejů jako v letech 2008 až 2009.

Zdroj: E15.cz

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků