Automobilky se začínají zajímat o íránský trh po uvolnění sankcí

Automobilový průmysl v Íránu by mohl zažít novodobý boom. Po té, co byly uvolněny ekonomické sankce v reakci na omezení zbrojení a nukleárního programu Íránu, se uvolňuje i trh s náhradními díly a osobními auty.

Zatímco v roce 2011 bylo v Íránu vyrobeno přes 1,6 milionu aut, v roce 2012 výroba spadla na milion vozů a v roce 2013 dokonce na 743 000 aut. Průmysl byl ochromen a o práci přišlo asi 100 000 lidí, píší AutoNews.

Analytici z IHS Automotive předpovídají, že už během příštího roku by se výroba aut mohla vrátit na hodnotu 1,6 milionu aut ročně a historická hodnota dva miliony vyrobených aut za rok prý není nereálná.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo | Byznys

Celému světu prý zbývá ropa už jen na 53 let

Na jindy tradiční výrobce jako Peugeot a Renault nyní čeká silná konkurence čínských automobilek. Sankce totiž pomohly Číně, která zůstala největším ekonomickým partnerem Íránu a to se projevilo i na prodejích aut. Nejvíce si v Íránu polepšily čínské značky Chery a Lifan. Analytici ale očekávají, že se ekonomika Íránu rychle po zrušení sankcí oživí a zákazníci začnou znovu preferovat luxusní zboží a tedy i automobilky s prestižnějším jménem.

Koncern PSA nyní drží v Íránu zhruba 30% podíl na trhu především díky montáži letitých modelů Peugeot 405 a Peugeot 206 z náhradních dílů. PSA má ale v plánu znovu rozjet výrobu ve velkém a chce modernizovat výrobní závody. Renault plánuje obnovit výrobu sedanu Logan.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků