Automobilky se začínají zajímat o íránský trh po uvolnění sankcí

Automobilový průmysl v Íránu by mohl zažít novodobý boom. Po té, co byly uvolněny ekonomické sankce v reakci na omezení zbrojení a nukleárního programu Íránu, se uvolňuje i trh s náhradními díly a osobními auty.

Zatímco v roce 2011 bylo v Íránu vyrobeno přes 1,6 milionu aut, v roce 2012 výroba spadla na milion vozů a v roce 2013 dokonce na 743 000 aut. Průmysl byl ochromen a o práci přišlo asi 100 000 lidí, píší AutoNews.

Analytici z IHS Automotive předpovídají, že už během příštího roku by se výroba aut mohla vrátit na hodnotu 1,6 milionu aut ročně a historická hodnota dva miliony vyrobených aut za rok prý není nereálná.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Celému světu prý zbývá ropa už jen na 53 let

Na jindy tradiční výrobce jako Peugeot a Renault nyní čeká silná konkurence čínských automobilek. Sankce totiž pomohly Číně, která zůstala největším ekonomickým partnerem Íránu a to se projevilo i na prodejích aut. Nejvíce si v Íránu polepšily čínské značky Chery a Lifan. Analytici ale očekávají, že se ekonomika Íránu rychle po zrušení sankcí oživí a zákazníci začnou znovu preferovat luxusní zboží a tedy i automobilky s prestižnějším jménem.

Koncern PSA nyní drží v Íránu zhruba 30% podíl na trhu především díky montáži letitých modelů Peugeot 405 a Peugeot 206 z náhradních dílů. PSA má ale v plánu znovu rozjet výrobu ve velkém a chce modernizovat výrobní závody. Renault plánuje obnovit výrobu sedanu Logan.

Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků