Automobilky se dohodly, že od roku 2022 zavedou autonomní brzdění

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od zapojených výrobců standardně vybavena systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit.

Dvacítka výrobců se dohodla, že zavede systém nouzového autonomního brzdění jako standardní výbavu. Konkrétně jde o automobilky Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Dohoda zatím platí pro trh v USA. K 1. září 2022 by měla být všechna nová auta od těchto výrobců vybavena v základní výbavě systémem, který umí sám zastavit nebo aspoň zpomalit vozidlo, pokud řidič nereaguje na překážku před sebou a nebrzdí.

Bezpečnost | Video | Život řidiče | Technika | Elon Musk

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Podle amerických organizací IIHS a NHTSA tyto systémy během tří let zabrání 28 000 nehodám a 12 000 zranění jen v USA. Dohoda má systém zavést o tři roky dříve, než bylo původně v plánu ho zavést jako povinnou výbavu.

Ačkoli dohoda platí prozatím jen pro USA, dá se předpokládat, že se systémy autonomního brzdění včetně detekce chodců, masově rozšíří i do světa, tedy i k nám do Evropy. Například Euro NCAP je zavedlo jako součást testů.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků