Automobilky chtějí po Evropské komisi odložení limitů emisí CO2

Sdružení automobilek ACEA volá po pětiletém odkladu plánovaných limitů emisí oxidu uhličitého.

Sdružení automobilek ACEA volá po odložení plánovaných limitů CO2, které nyní připravuje Evropská komise. ACEA poslala Komisi dopis, ve kterém vysvětluje nutnost odložení emisních limitů o dalších pět let – z roku 2025 na rok 2030.

Automobilky už nyní musí do roku 2021 dosáhnout emisí 95 g/km CO2, což je o 35 g/km CO2 méně, než kolik vypouštějí vozy v průměru nyní. Evropská komise navíc ještě ani nerozhodla, jaký nový limit nastaví, ale má se pohybovat mezi 68 a 78 g/km CO2.

Život řidiče | Statistiky | Palivo | Názory

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Podle ACEA je možné dosáhnout dalšího snížení pod 95 g/km jen rozšířením dieselů, hybridizací a elektrifikací, ale EU pro to nic nedělá. ACEA připomíná plánované omezování dieselových motorů a nedostatečnou podporu rozvoje sítě dobíjecích stanic pro elektromobily.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Znamenají nové emisní limity konec dieselů? Výrobci se bouří proti EU

Automobilky během posledních dvaceti let snížily průměrné emise CO2 o 34 %. Další snižování je podle ACEA jen stěží realizovatelné se současnou technologií.

Analytici uvádějí, že v průměru má každá automobilka náklady asi 1000 eur (27 000 korun) na jednom autě, aby vyhověla požadavkům EU na nižší emise CO2. Tyto náklady musí samozřejmě zaplatit zákazník.

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Názory

Volkswagen XL1 má stejné emise CO2 jako průměrný cyklista

Ještě stojí za to připomenout, že oxid uhličitý není toxický plyn a že číslované emisní normy známé například jako Euro 5 nebo Euro 6 se týkají především škodlivých částic a plynů, například oxidů dusíku, nespálených uhlovodíků a pevných částic.

Veškerá lidská činnost včetně průmyslu, dopravy a zemědělství stojí za asi 4 % světových emisí CO2. Zbytek vyprodukuje sama příroda. Oxid uhličitý je přirozeným vedlejším produktem energetické výměny a například každý člověk za jeden den vydýchá zhruba 1 kg CO2. Doprava se pak na lidské produkci CO2 podílí jen celosvětově asi 20 procenty, z čehož opět jen část jde na vrub individuální dopravy silniční. Nejvíce emisí vypustí doprava železniční, lodní, letecká a nákladní/komerční.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků