Automobilka Volvo Cars se chystá postavit novou továrnu v USA

  • Společnost Volvo Cars se stává skutečně globální automobilkou s továrnami rozmístěnými na třech klíčových kontinentech
  • Investice společnosti do nové továrny na automobily dosahují výše okolo 500 milionů amerických dolarů
  • Tímto krokem potvrzuje automobilka Volvo vážnost svého předsevzetí dobýt americký trh

Společnost Volvo Cars dnes zveřejnila svůj záměr vybudovat na území USA zcela novou továrnu, prostřednictvím čehož dostojí svému předsevzetí stát se skutečně globálním výrobcem osobních automobilů. Investice do nové továrny, která se pohybuje kolem 500 milionů dolarů, jen dokazuje, že to automobilka myslí s rozšířením své působnosti na americkém trhu vážně.

 Společnost sestavila krátký seznam potenciálních lokalit, přičemž kompletní údaje o vybraném místě a o výši investic budou zveřejněny později.

Tento tah znamená, že se automobilka Volvo nyní stává globálním výrobcem automobilů, který zanechává svou průmyslovou stopu na všech třech klíčových kontinentech. Společnost se může pochlubit dvěma továrnami v Evropě, dvěma v Číně a jedním budoucím závodem v USA. Ten se stane součástí amerického regionu, o němž společnost informovala v lednu. Jedná se o vývoj představující součást transformačního plánu automobilky Volvo, který probíhá již od roku 2010.

Tento transformační plán zahrnuje vytvoření globální průmyslové stopy, kompletní obnovení produktového portfolia značky Volvo v průběhu následujících čtyř let, představení nové modulární platformy vozidel, vývoj bezpečnostních technologií, které budou na světě první svého druhu, nový designový jazyk a prvotřídní technologie pro konektivitu.

„Dokud nebude mít společnost Volvo Cars část své průmyslové výroby také na území USA, nemůže tvrdit, že je skutečně globálním výrobcem automobilů. Počínaje dneškem už však máme na tento přídomek nárok,“ prohlašuje Håkan Samuelsson, výkonný ředitel a prezident společnosti. „USA je absolutně zásadní součástí naší globální transformace a díky dnešnímu prohlášení je nad slunce jasné, že se značka Volvo na trhu USA usadí.“

Společnost Volvo Cars působí na trhu Spojených států již od roku 1955 a její rozhodnutí o investici do své budoucnosti za oceánem jen potvrzuje závazek automobilky vůči trhu USA. Nová továrna také znamená, že bude automobilka Volvo schopna zajistit, nebo dokonce překročit cílový objem prodeje v rámci USA přímo v tomto regionu, přičemž je jejím střednědobým cílem prodat zde ročně 100 000 vozů. Tímto krokem dojde na americkém území ke zrychlení celého procesu od objednávky k předání vozu a současně se Spojené státy stanou zásadní součástí globální průmyslové stopy automobilky Volvo, kdy budou vyrobená vozidla určena nejen pro americký trh, ale také pro export. Zároveň toto opatření pomůže redukovat vliv rozdílných měnových kurzů.

„Američtí autorizovaní dealeři jsou tímto prohlášením potěšeni,“ říká Chip Gengras, předseda svazu autorizovaných dealerů v USA. „Jedná se o jasný důkaz vážnosti mínění dlouhodobého závazku společnosti Volvo Cars vůči americkému trhu.“

Plánovaná továrna pomůže vytvořit nové pracovní pozice a nabídne zajištění pro své zaměstnance i jejich rodiny. Továrny na automobily jsou známy také svým významným působením na celou řadu různých sfér v dané oblasti, což zahrnuje i finanční příspěvky na zvelebování svého okolí. Mimoto zajišťuje nový závod zvýšení ekonomické úrovně státu, na jehož území byl zbudován.

Návrat automobilky Volvo do USA je doprovázen také silným růstem v Číně a západní Evropě. Díky plánům na zvýšení prodeje v rámci všech tří klíčových kontinentů bude společnost Volvo Cars schopna splnit své střednědobé prodejní cíle, dosáhnout cílových zisků a vydláždit cestu k ještě silnějšímu budoucímu růstu.

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků