Automobilka Volvo Cars má v nabídce vozy s pohonem 4x4 již 20 let

Nové Volvo XC90 má elektrický pohon zadní nápravy. To má podle šéfa vývoje a výzkumu značky Henrika Greena otevřít nové možnosti nezávislého ovládání jednotlivých motorů i kol.

Už dvě desetiletí nabízí Volvo Cars svá osobní auta také s pohonem všech kol. Vůbec poprvé se toto technické řešení objevilo ve Volvu 850 Estate s přeplňovaným pětiválcem 2,5 litru. Na trhu se tento vůz objevil v květnu 1996.

O rok později ho následovalo Volvo V 70. Není divu, vždyť z velké části vycházelo právě z modelu 850. Pohon všech kol měla logicky i první varianta Volva V70XC.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Luxusní auta | Audi | Volvo

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Logicky se obě poháněné nápravy objevily také v první generaci Volva XC90, které se před 15 lety představilo v Detroitu. Na přání byl vůz s motorem 2,5 vybaven systémem Haldex Traction druhé generace. Vozy s agregátem 3,2 měly pohon všech kol standardně.

Pohon všech kol je podle tiskové zprávy pro Volvo naplněním pojmu "framkomlighet", což znamená schopnost dopravit se kamkoliv bez ohledu na povětrnostní podmínky. Ještě lépe než dříve se to podle Henrika Greena, senior viceprezidenta Volvo Cars pro výzkum a vývoj, daří díky rozšíření nabídky o elektrický pohon všech kol v novém Volvu XC90.

"S tím, jak se posouváme směrem k plně elektrickým vozidlům a dalším pohonným řešením, se nám postupně otevírá svět nových možností nezávislého ovládání jednotlivých motorů i kol, které by bylo regulováno na základě typu povrchu a požadovaného jízdního stylu," uvedl Henrik Green.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků