Automobilka Volvo Cars má v nabídce vozy s pohonem 4x4 již 20 let

Nové Volvo XC90 má elektrický pohon zadní nápravy. To má podle šéfa vývoje a výzkumu značky Henrika Greena otevřít nové možnosti nezávislého ovládání jednotlivých motorů i kol.

Už dvě desetiletí nabízí Volvo Cars svá osobní auta také s pohonem všech kol. Vůbec poprvé se toto technické řešení objevilo ve Volvu 850 Estate s přeplňovaným pětiválcem 2,5 litru. Na trhu se tento vůz objevil v květnu 1996.

O rok později ho následovalo Volvo V 70. Není divu, vždyť z velké části vycházelo právě z modelu 850. Pohon všech kol měla logicky i první varianta Volva V70XC.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Luxusní auta | Audi | Volvo

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Logicky se obě poháněné nápravy objevily také v první generaci Volva XC90, které se před 15 lety představilo v Detroitu. Na přání byl vůz s motorem 2,5 vybaven systémem Haldex Traction druhé generace. Vozy s agregátem 3,2 měly pohon všech kol standardně.

Pohon všech kol je podle tiskové zprávy pro Volvo naplněním pojmu "framkomlighet", což znamená schopnost dopravit se kamkoliv bez ohledu na povětrnostní podmínky. Ještě lépe než dříve se to podle Henrika Greena, senior viceprezidenta Volvo Cars pro výzkum a vývoj, daří díky rozšíření nabídky o elektrický pohon všech kol v novém Volvu XC90.

"S tím, jak se posouváme směrem k plně elektrickým vozidlům a dalším pohonným řešením, se nám postupně otevírá svět nových možností nezávislého ovládání jednotlivých motorů i kol, které by bylo regulováno na základě typu povrchu a požadovaného jízdního stylu," uvedl Henrik Green.

Volvo C30 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 139 983 km
Cena: 113 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 315 000 Kč
Volvo XC70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 210 009 km
Cena: 230 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků