Automobilka Volvo Car Group testuje nový tříválcový motor

  • Nový tříválcový motor vyvinutý ve Švédsku automobilkou Volvo Cars
  • Další krok v rámci programu zaměřeného na vývoj působivých agregátů Drive-E
  • Široký výkonový rozsah, který končí na hranici přibližně 180 koní

Společnost Volvo Cars dnes potvrdila svůj výrobní program soustředící se na vývoj lehkého tříválcového benzínového motoru. Motor, který je kompletně vyvinut ve Švédsku, se připojí ke čtyřválcovým agregátům Drive-E, jež představují špičku ve své třídě. Současně se stane dokladem zručnosti konstruktérů značky Volvo a dalším naplněním závazku automobilky k výrobě efektivních a zároveň i výkonných hnacích jednotek.

„V posledních letech jsme ve Volvu urazili pořádný kus cesty. Investice naší mateřské společnosti Zhejiang Geely Holding Group nám umožnily znovu se ujmout vedoucího postavení v oblasti konstrukce motorů. Protože náš program vývoje nového tříválcového motoru dosáhl značně pokročilé úrovně, mohli jsme již zahájit testování prototypu,“ oznámil Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group.

Automobilka Volvo má ve vývoji vlastních unikátních šesti-, pěti- a čtyřválcových motorů dlouhou tradici, přičemž se může pochlubit experty v daném oboru. Přesun k programu na konstrukci tříválcového motoru je jen dalším přirozeným krokem značky Volvo v rámci její strategie zmenšování objemu hnacích agregátů. Ty nejpokročilejší technologie v dané třídě společně s technickými analýzami umožňují dosáhnout u spalovacích motorů s menším zdvihovým objemem vyššího výkonu a mnohem efektivnějšího zpracování paliva.

„Při práci na našich čtyřválcových motorech Drive-E jsme získali cenné informace, které jsme zúročili při vývoji kompaktního a výkonného tříválcového motoru prémiové kvality. Jedná se o motor, který byl navržen

v první řadě pro naši novou architekturu CMA, ale bude prostřednictvím vyspělé technologie turbopřeplňování dodávat energii také vozům naší modelové řady ‚60‘, přičemž bude splňovat požadavky emisní normy

Euro 7,“ vysvětluje Michael Fleiss, viceprezident oddělení pro vývoj motorů ve společnosti Volvo Car Group.

Pokud nahlédneme do budoucnosti, je nový tříválcový motor Drive-E zkonstruován tak, aby splňoval celou řadu různých požadavků v souladu se vzrůstajícími nároky na kombinaci vysokého výkonu a vysoké efektivity v reálných podmínkách.

„Výhoda nového tříválcového motoru, na jehož vývoji nyní pracujeme, spočívá také v tom, že pro jeho výrobu bude možné použít stávající výrobní linky pro čtyřválcové motory, což nám nabízí potenciál mimořádné flexibility výroby, kterou bude možné lehce přizpůsobit požadavkům našeho růstu. Značka Volvo tak udělala další důležitý krok kupředu. Z hlediska výkonu a efektivity lze říci, že prostřednictvím tříválcového motoru Drive-E zazáří znamenité konstruktérské schopnosti automobilky Volvo,“ uzavírá Peter Mertens.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 239 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 300 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků