Automobilka Spyker také vyhlásila bankrot

Zadlužený nizozemský výrobce supersportů nebyl schopen předložit plán na restrukturalizaci a byl nucen vyhlásit bakrot. Soud mu stanovil správce a ten se teď připravuje rozprodat majetek společnosti, aby uspokojil věřitele. Spyker v současné podobě tak končí po necelých 15 letech provozu.

Šéf Spykeru Victor Muller v tiskovém prohlášení k bankrotu řekl, že postavil společnost od nuly v roce 2000 a že se pouštěl do některých riskantních podniků, které nakonec vedly k současnému stavu. Sice to neřekl otevřeně, ale zdá se, že Spykeru podrazila nohy snaha převzít krachující švédskou automobilku Saab.

Tajné | Zajímavosti | Ford | Byznys | Volkswagen | BMW | Mercedes-Benz | Renault | Hyundai | Audi | Toyota | Ferrari | Maserati | Porsche | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Spyker koupil Saab od General Motors na začátku roku 2010 za nespecifikovanou cenu, ale v zákulisí se mluvilo o 400 milionech dolarů. Už ale na konci roku 2012 Saab vyhlásil bankrot a začalo dvouleté období klinické smrti této švédské značky.

Victor Muller ale tvrdí, že žádostí o ochranu před věřiteli to nekončí. Prý neustále jedná o sloučení Spykeru s výrobcem elektrických sportovních letadel a chce z automobilky udělat nadčasového výrobce exkluzivních elektrických aut.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků