Automobilka NEVS se zbaví jména Saab. Nové modely ho už mít nebudou

Automobilka NEVS (National Electric Vehicle Sweden) funguje na zbytcích po zbankrotované značce Saab. Po problémech se podařilo najít strategické partnery a do konce roku by se měla rozběhnout sériová výroba elektromobilů založených na platformě Saabu 9-3.

Nová auta se ale už nebudou jmenovat Saab, ani nebudou používat logo švédské značky. Na vozech se místo něj objeví nové logo automobilky NEVS. Cílový trh je především Čína, kde se mají rozjet vládní pobídky na nákupy elektromobilů.

Retro | Saab

Saab 96 (1960-1980): Poslední z oblých

Automobilka NEVS vyjednala docela zajímavé obchody. Například čínská energetická společnost Panda New Energy objednala 150 000 elektrických aut a 100 000 elektrických dodávek za dohromady asi 12 miliard dolarů. Auta mají být dodána do roku 2020.

Další zhruba miliardu dolarů by měla automobilka NEVS utržit za 20 000 aut dodaných čínské společnosti China Volant Industry Co. O obchody se tedy prozatím švédsko-čínská automobilka bát nemusí.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků