Automobilka Kia možná úplně opustí dieselové motory. Vývoj je drahý

Investice do vývoje moderních dieselových motorů, které by vyhověly chystaným emisním normám, se přestávají vyplácet. Své o tom ví také automobilka Kia, která vyvíjí diesel-elektrický hybridní pohon. Má jít o tzv. mild-hybrid, tedy o pouhou elektrickou asistenci stále běžícímu motoru.

Vývoj sice dále pokračuje, ale vedení automobilky se vážně zabývá myšlenkou, že ho ukončí a spolu s ním také další vývoj vznětových motorů. V době po skandálu Dieselgate se totiž svět více zaměřuje na reálné emise a aby jim moderní naftový motor vyhověl, musí být komplikovanější a tedy výrazně dražší.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Dieselgate | Palivo

Škoda na některých trzích úplně opustí diesely v menších modelech

Navíc se všemi systémy pro dočišťování spalin přestává být diesel dostatečně úsporný a pro některé už tedy není příliš vhodný. Například Kia uvádí, že má motor pracující v upraveném Atkinsonově cyklu. Pro mild-hybridní systém se takový systém hodí a dosahuje lepších výsledků v kultivovanosti a hlavně reálných emisích než diesel. A je levnější.

Pro novou generaci masového hybridního pohonu tak podle Kie přestává diesel dávat smysl, protože dále zvyšuje už tak dost vysokou cenu celého pohonu. Tím by se výrazně snížila konkurenceschopnost produktů. Dokonce i značka Infiniti tvrdí, že její nový motor s proměnnou kompresí je levnější na výrobu než moderní diesely.

zdroj: Autocar

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2012
Stav: 113 740 km
Cena: 150 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2008
Stav: 217 883 km
Cena: 73 000 Kč
Kia Venga 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 108 995 km
Cena: 128 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků