Automobilka Kia možná úplně opustí dieselové motory. Vývoj je drahý

Investice do vývoje moderních dieselových motorů, které by vyhověly chystaným emisním normám, se přestávají vyplácet. Své o tom ví také automobilka Kia, která vyvíjí diesel-elektrický hybridní pohon. Má jít o tzv. mild-hybrid, tedy o pouhou elektrickou asistenci stále běžícímu motoru.

Vývoj sice dále pokračuje, ale vedení automobilky se vážně zabývá myšlenkou, že ho ukončí a spolu s ním také další vývoj vznětových motorů. V době po skandálu Dieselgate se totiž svět více zaměřuje na reálné emise a aby jim moderní naftový motor vyhověl, musí být komplikovanější a tedy výrazně dražší.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Dieselgate | Palivo

Škoda na některých trzích úplně opustí diesely v menších modelech

Navíc se všemi systémy pro dočišťování spalin přestává být diesel dostatečně úsporný a pro některé už tedy není příliš vhodný. Například Kia uvádí, že má motor pracující v upraveném Atkinsonově cyklu. Pro mild-hybridní systém se takový systém hodí a dosahuje lepších výsledků v kultivovanosti a hlavně reálných emisích než diesel. A je levnější.

Pro novou generaci masového hybridního pohonu tak podle Kie přestává diesel dávat smysl, protože dále zvyšuje už tak dost vysokou cenu celého pohonu. Tím by se výrazně snížila konkurenceschopnost produktů. Dokonce i značka Infiniti tvrdí, že její nový motor s proměnnou kompresí je levnější na výrobu než moderní diesely.

zdroj: Autocar

Kia Ceed 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 190 846 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 130 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků