Automobilka Dacia slaví úspěchy, Renault jí přesto nedovolí vše

Svědčí o tom i poslední slova Carlose Tavarese, jednoho z vrcholných představitelů Renaultu. Ten prohlásil, že se žádný nový minivůz značky Dacia nechystá. „Chceme se vyhnout tomu, mít v nabídce příliš mnoho vozů.“

Uznává, že segment minivozů získává dnes na důležitosti. V čase ekonomické krize postihující mnoho zemí zákazníci začínají obracet stále větší pozornost k malým vozům. Ovšem Tavares řekl, že Renault, který Dacii vlastní, je s její současnou nabídkou spokojený.

Podle Tavarese by se rozšíření modelové řady nevyplatilo ani marketingově. „My potřebujeme, aby lidé znali značku. Tu potřebujeme komunikovat. Ne jednotlivé modely. Povědomí o značce Dacia je stále velmi malé.“

Co Tavarese k těmto vyjádřením vyprovokovalo?

Byly to zprávy uveřejněné v posledních dnech ve francouzském a německém tisku. Média spekulovala, že Dacia plánuje výrobu vozu, který by se postavil Fiatu Panda a Volkswagenu Up.

Třeba v německém AutoBildu vyšla informace, že Dacia představí pětidveřový minivůz v roce 2015. Bude stát zhruba 5000 eur (zhruba 130 000) a bude mít delší rozvor než Twingo. Nabídne více míst cestujícím a 250 litrů zavazadlového prostoru.

V současné době stojí Sandero, nejlevnější vůz značky Dacia, v Německu 6990 eur (u nás 159 900 korun).

Evropské prodeje vozů rumunské automobilky zaznamenaly v prvních čtyřech měsících růst o 18 procent v meziročním srovnání. Dacia prodala na starém kontinentu 90 000 aut, evropský trh přitom spadl o 7 procent, podle ACEA.

Dacia v současnosti prodává v Evropě pět modelů. Nejžádanější jsou Sandero a SUV Duster.
 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků