Automobilka Dacia slaví úspěchy, Renault jí přesto nedovolí vše

Svědčí o tom i poslední slova Carlose Tavarese, jednoho z vrcholných představitelů Renaultu. Ten prohlásil, že se žádný nový minivůz značky Dacia nechystá. „Chceme se vyhnout tomu, mít v nabídce příliš mnoho vozů.“

Uznává, že segment minivozů získává dnes na důležitosti. V čase ekonomické krize postihující mnoho zemí zákazníci začínají obracet stále větší pozornost k malým vozům. Ovšem Tavares řekl, že Renault, který Dacii vlastní, je s její současnou nabídkou spokojený.

Podle Tavarese by se rozšíření modelové řady nevyplatilo ani marketingově. „My potřebujeme, aby lidé znali značku. Tu potřebujeme komunikovat. Ne jednotlivé modely. Povědomí o značce Dacia je stále velmi malé.“

Co Tavarese k těmto vyjádřením vyprovokovalo?

Byly to zprávy uveřejněné v posledních dnech ve francouzském a německém tisku. Média spekulovala, že Dacia plánuje výrobu vozu, který by se postavil Fiatu Panda a Volkswagenu Up.

Třeba v německém AutoBildu vyšla informace, že Dacia představí pětidveřový minivůz v roce 2015. Bude stát zhruba 5000 eur (zhruba 130 000) a bude mít delší rozvor než Twingo. Nabídne více míst cestujícím a 250 litrů zavazadlového prostoru.

V současné době stojí Sandero, nejlevnější vůz značky Dacia, v Německu 6990 eur (u nás 159 900 korun).

Evropské prodeje vozů rumunské automobilky zaznamenaly v prvních čtyřech měsících růst o 18 procent v meziročním srovnání. Dacia prodala na starém kontinentu 90 000 aut, evropský trh přitom spadl o 7 procent, podle ACEA.

Dacia v současnosti prodává v Evropě pět modelů. Nejžádanější jsou Sandero a SUV Duster.
 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků