Zdravím. Expirace lékárničky je pouze finta úředního šimla na vytahování peněz z kapes prostého občana. Nekvalifikovaná první pomoc neřeší sterilitu a podobné blbosti. Sám jsem ošetřoval člověka s dírou v ruce, kterou si v autě udělal při nárazu do stromu cca průměr propisky. Všude kolem krev, kůra z toho stromu a bahno. Jediné co jsem udělal bylo ovázání obvazem aby to dotyčnému neteklo čůrkem z rány. Nějaká expirace obvazu nikoho nezajímala. Ránu nemáte vyčistit a sterilovat ale pouze zastavit krvácení.
Ale dokupte si dezinfekci-když se někde na cestách (na výletě) odřete , tak si to sice ovážete obvazem (což je poněkud zbytečné) , ale nenajdete v autolékárně obyčejný septonex.
Při dopravní nehodě jde spíše o to,aby osoba nevykrvácela,než o to ,aby nedostala do rány infekci.:-D
Jak asi vypadá lékárnička velikosti III pro vozidla s kapacitou větší 80 osob? Taková bude asi jen v patrových autobusech anebo snad ve vlaku? ;-)
Při nehodě patrového autobusu u Nažidel asi nebyla ani ta největší lékárnička dost velká ...
Ale prosím tě, přes 80 osob má každý trolejbus i autobus MHD
Gumove rukavice nejsou v lekarnicce kvuli polnim operacim. Je to ochrana pred prenosem ruznych tech zloutenek a viru HIV. Sam vozim dvoje-v zaruce i "prosle" a v nouzi si clovek muze nasadit dve "vrstvy". Ale autor by asi na ciziho krvacejiciho sahal holyma rukama. Ja mam tedy sve zdravi rad.
Kromě výše uvedeného rukavice také snižují možnost výmluvy na neposkytnutí pomoci z důvodu strachu z ohrožení vlastního zdraví.
Je trochu paradox, že motorkář může mít méně vybavenou lékárničku než řidič. Přitom, když spadne, rozseká se daleko víc. :-/
Já mám za to, že lékárničku vozíme nejen pro sebe, ale taky kvůli těm druhým - dost těžko si budeme v některých situacích (např. v bezvědomí) vypomáhat vlastní lékárničkou ať už v autě nebo na motorce. Takže paradox je v tom, že motorkář nemůže pomoci při autonehodě tolik jako řidič auta a může se stát, že kvůli nějaké ptákovině (třeba nůžkám), co mu chybí v motolékárničce, bude muset hledat lékárničku v havarovaném autě.A třeba absence nůžek v motolékárničce oproti autolékárničce je pochopitelná - nepředpokládá se, že by se motorkáři po nehodě vystříhávali z motorky ;-)
Podle této logiky by ovšem lékárničku měli mít i cyklisté (jakožto plnohodnotní účastníci provozu). atd...
Daslší kdo považuje menší lékárničku na motorce za paradox. Asi si neuvědomujete, že na motorce v naprosté většině chybí zavazadlový prostor a i stávající lékárničku je sotva kam dát. To je ten důvod. Tedy žádný paradox, ale normální střízlivé zhodnocení toho co lze na motorce vozit.
Prostě při stanovování nějaké povinnosti se musí uvážit i to, aby povinnost dokázali splnit všichni.V případě motocyklů je to složitější, motocykly nejsou jen ty velké stroje s kufry, ale i mnohem menší stroje. A taky je potřeba si uvědomit, že kromě lékárničky je povinná ještě reflexní vesta a že se to tedy oboje musí někam vejít.
To je výmluva, není prostor. Lékárnička není velká, já ji dostal v povinné výbavě k novému autu a je to prdi sáček, ten se někam nacpe. Na každém skutru by se našla skulina, kde by se dal udělatř prostor jen na ni. Nemusí být nutně v krabici. Téměř každá motorka má pikslu na helmu, do ní se dá nacpat ta vestička. Takže ohánět se , že není kam to dát je nesmysl.
Ministerstvo dopravy vyzývá, motocyklisto, povinně zakup topcase. Kdo nemá kufr, pozbyde mu na vozidle technická.
Téměř každá? Nevím v jakém světě žiješ a jaké motorky znáš a potkáváš.Spousta menších a hlavně starších a starých strojů má jen miniaturní možnost něco někam uložit. A v tom je právě ten problém. Nemůžeš všechno posuzovat, natož někoho nutit k nějaké povinnosti, podle toho co máš, nebo znáš ty.
na Jawy se dělal tažný vozík ;-)
Má pravdu ten chlapec :-D
Ono to je dáno tím, že když se motorkář rozseká, autolékárnička už mu většinou nepomůže :D
A dokonce nemusí mít ani hever a rezervu :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.