AutoDesign Prague 2013: Od Škody po Ferrari

Za účasti předních světových i domácích designérů se na konci září uskutečnil již třetí ročník mezinárodní konference o automobilovém designu AutoDesign Prague. Během uplynulých let se akce rozvinula v jednu z nejvýznamnějších a největších událostí svého druhu.

Letošní ročník se netradičně odehrál v kulisách nově zrekonstruovaného mladoboleslavského muzea Škoda Auto. Industriální budova, v níž vznikaly vozy jedné z nejstarších automobilek na světě, přivítala designéry značek Opel, Ford, Pininfarina, Škoda a další.

Na programu byla opět témata k zamyšlení, jako přednáška designéra Michala Kačmára z Land Roveru o tom, proč už jsou dnešní koncepty jen zřídkakdy opravdovými „dream cars“, ale i techničtější prezentace o novinkách v oboru. K těm patřila například prezentace o nejnovějších trendech v oblasti osvětlení, kterou přednesl Todd Morgan, viceprezident pro globální vývoj společnosti Varroc Lighting Systems.

Hlavní řečník konference Jozef Kabaň, šéf designu Škoda Auto, ve svém hodinovém bloku představil nejen vlastní vizi automobilového designu, ale mluvil také o lidech, kteří ho na jeho cestě inspirovali a motivovali. V souvislosti s designem Škoda se dotkl i důležitosti spojení výrobku s místem jeho původu. „Chceme, aby člověk, jenž naše auto uvidí třeba na druhém konci světa, poznal, že jej navrhovali lidé, kteří odněkud pocházejí a nenavrhují pouze anonymní dobře vypadající produkt,“ přibližoval tvarové spojení ostrých hran nových škodovek s tradičním českým křišťálem.

Vedle nejnovější Škody Rapid Spaceback se přímo na pódiu představil stylový Opel Adam, na němž jeho šéfdesignér Niels Loeb představil trendy v individualizaci automobilů. Další poutavá přednáška patřila Braňu Maukšovi, který se ve studiu Pininfarina specializuje na design vozů Ferrari a na nejnovějším konceptu Sergio ukázal, jak moderní software pomáhá tvůrcům v jejich práci.

„Letos jsme opět zaznamenali řadu pozitivních ohlasů a jsme rádi, že se nám i díky podpoře partnerů opět podařilo přivítat v České republice významné designéry a hosty z celého světa,“ shrnuje letošní ročník Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling, který je zároveň hlavním pořadatelem akce. „Věřím, že pro mnoho lidí to bylo inspirativní i poučné setkání, a jsem rád, že se opět podařilo připomenout, že design a automobilová kultura mají u nás nejen velkou tradici, ale i současnost a budoucnost.“

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků