AutoDesign Prague 2013: Od Škody po Ferrari

Za účasti předních světových i domácích designérů se na konci září uskutečnil již třetí ročník mezinárodní konference o automobilovém designu AutoDesign Prague. Během uplynulých let se akce rozvinula v jednu z nejvýznamnějších a největších událostí svého druhu.

Letošní ročník se netradičně odehrál v kulisách nově zrekonstruovaného mladoboleslavského muzea Škoda Auto. Industriální budova, v níž vznikaly vozy jedné z nejstarších automobilek na světě, přivítala designéry značek Opel, Ford, Pininfarina, Škoda a další.

Na programu byla opět témata k zamyšlení, jako přednáška designéra Michala Kačmára z Land Roveru o tom, proč už jsou dnešní koncepty jen zřídkakdy opravdovými „dream cars“, ale i techničtější prezentace o novinkách v oboru. K těm patřila například prezentace o nejnovějších trendech v oblasti osvětlení, kterou přednesl Todd Morgan, viceprezident pro globální vývoj společnosti Varroc Lighting Systems.

Hlavní řečník konference Jozef Kabaň, šéf designu Škoda Auto, ve svém hodinovém bloku představil nejen vlastní vizi automobilového designu, ale mluvil také o lidech, kteří ho na jeho cestě inspirovali a motivovali. V souvislosti s designem Škoda se dotkl i důležitosti spojení výrobku s místem jeho původu. „Chceme, aby člověk, jenž naše auto uvidí třeba na druhém konci světa, poznal, že jej navrhovali lidé, kteří odněkud pocházejí a nenavrhují pouze anonymní dobře vypadající produkt,“ přibližoval tvarové spojení ostrých hran nových škodovek s tradičním českým křišťálem.

Vedle nejnovější Škody Rapid Spaceback se přímo na pódiu představil stylový Opel Adam, na němž jeho šéfdesignér Niels Loeb představil trendy v individualizaci automobilů. Další poutavá přednáška patřila Braňu Maukšovi, který se ve studiu Pininfarina specializuje na design vozů Ferrari a na nejnovějším konceptu Sergio ukázal, jak moderní software pomáhá tvůrcům v jejich práci.

„Letos jsme opět zaznamenali řadu pozitivních ohlasů a jsme rádi, že se nám i díky podpoře partnerů opět podařilo přivítat v České republice významné designéry a hosty z celého světa,“ shrnuje letošní ročník Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling, který je zároveň hlavním pořadatelem akce. „Věřím, že pro mnoho lidí to bylo inspirativní i poučné setkání, a jsem rád, že se opět podařilo připomenout, že design a automobilová kultura mají u nás nejen velkou tradici, ale i současnost a budoucnost.“

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků