Autodelta J4 3,2 C: krizový tuning v praxi

Známý úpravce vozů Alfa Romeo o sobě dal po delší době znovu vědět. Tentokrát si kompresor z garáže odvezla 159, spolu s 352 koňmi.

Začneme dobrými zprávami. Mezi ty nesporně patří, že Autodelta zůstává věrna svému řemeslu. V době, kdy se mezi novinkami od renomovaných úpravců můžeme povětšinou dočíst leda o nějakém „přechipovaném” turbodieselu, doplněném o řadu karbonových dopňků, které váš vůz odlehčí snad jen tehdy, když při úhradě těchto cetek zbavíte svou peněženku hromady dvacetikorun, se Autodelta stále věnuje atmosférickým benzinům. A z vozů od Alfy Romeo spíše něco vyndavá, než by jim dále přitěžovala.

Angličané (ano, název firmy zní italsky, její produkty se obvykle jmenují italsky a upravuje italské vozy, přesto jde o anglickou společnost) se tentokrát podívali zoubek modelu 159 s motorem 3,2 V6 a přetvořila jej v J4 3,2 C alias Compressore.

Poslední písmeno resp. slovo v názvu také značí nejzásadnější změnu, která stopadesátdevítku na operačním sále potkala. Její šestiválcová pumpa dostala k dobru kompresor, který nafoukl její výkon z původních 260 až na 352 koní. Pro pořádek dodejme, že ten pramení z točivého momentu až 435 Nm.

Podrobnější výkonové parametry motoru a ostatně ani data o dynamice celého vozu nemáme, ale dá se očekávat, že poněkud neadekvátní dynamiku italského otesánka posune tento doping do důstojnějších mezí. Naopak tomu zřejmě bude s už tak vysokou spotřebou...

Autodelta ovšem nezůstala jen u motoru. Změn se dočkalo i zavěšení, které se nyní opírá o nastavitelné tlumiče, zcela nové jsou brzdy a pár inovací můžeme zahlédnout i na vnějším provedení vozu, které doznalo několika aerodynamických vylepšení. Nejvýznamnějším je přitom difuzor, který zadní partie vozu spolu s čtveřicí koncovek výfuku též patřičně zdobí.

V čem tedy tkví onen „krizový tuning”? Inu, podívejte se na přiložené fotografie. Toto jsou prosím oficiální snímky Autodelty, uvolněné spolu s představením vozu na londýnské přehlídce prestižních a výkonných vozů MPH09. Nafocený vůz vypadá jak dotažený z vrakoviště a narychlo poslepovaný před úpravou. Lak je v naprosto příšerném stavu, přední nárazník je „ostřílený” od kamínků a s jeho spodními partiemi někdo odhodlaně leštil obrubníky.

Buď je to záměr, jehož smysl jsem nepochopil, nebo u Autodelty na lepší základ úprav už neměli peníze. Ostatně bych se ani nedivil, po takových úpravách, které tato firma nabízí, zatouží leda pár staromódních příznivců Alfy Romeo. Takoví si ale dnešní Alfy snad ani nekupují. A to jsou špatné zprávy na závěr...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Autodelta J4 3,2 C ve vskutku nedbale elegantním provedení...
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků